Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@15:20:45 GMT

آب مصرفی منطقه همت‌آباد قابل شرب نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۹۸۰۹

آب مصرفی منطقه همت‌آباد قابل شرب نیست

منابع آب شرب اهالی روستای همت‌آباد به دلیل مشکلات تأیید شده از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با اعلام این موضوع ادامه داد: طبق جواب آخرین آزمایش‌های انجام شده و مورد تأیید درباره آب منطقه همت‌آباد؛ مشخص شد گرچه آلودگی میکروبی در این آب وجود ندارد، اما به دلیل فراوانی املاح، سنگینی و سختی قابل شرب نیست، ولی برای مصارف بهداشتی مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیدرضا موسوی افزود: بنابراین تا زمانی که چاه جدید به بهره‌برداری برسد، برای تأمین آب شرب اهالی منطقه هم دستگاه آب شیرین ‌کن در منطقه قرار داده‌ایم و هم در مواقع کمبود آب، با تانکر سیار مشکل را رفع می‌کنیم. به این ترتیب در تانکرهای سیار برای هر نفر در شبانه‌ روز ۱۴ لیتر آب شرب بدون دریافت وجه در نظر گرفته شده و محدودیتی نیز برای میزان آبرسانی تعداد تانکرها وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به روند حفر چاه برای غلبه بر مشکلات آب شرب این منطقه به گزارشگر ما خاطرنشان کرد: از آنجا که به طور کلی منطقه همت‌آباد که شامل چندین روستا می‌شود از آب آشامیدنی کیفی برخوردار نیست، طی برنامه‌ریزی‌ها سعی داریم حداکثر تا قبل از شروع تابستان، چاه جدید تجهیز و به بهره‌برداری برسد. البته هنوز مکان مشخصی برای این قضیه از سوی کارشناسان تعیین نشده و در حال انجام بررسی‌های فنی هستیم. همچنین اعتبارات این امر هنوز به روشنی تعریف نشده که میزان آن رسانه‌ای شود. ناگفته نماند که با توجه به اهمیت تأمین آب شرب باکیفیت برای مردم این منطقه، سازمان آبفا دغدغه‌ای برای میزان و نحوه اختصاص اعتبارات نخواهد داشت.

این مقام مسئول در خاتمه تصریح کرد: روند بررسی‌های فنی و حفر چاه یاد شده به بخش خصوصی واگذار شده و سازمان آبفای خراسان رضوی متولی نظارت بر این مقوله خواهد بود.

 نتیجه همراهی با مردم

گفتنی است روزنامه قدس در سال‌های اخیر در قالب گزارش‌های متعدد، به کیفی نبودن آب شرب منطقه همت‌آباد مکرر پرداخته است. چنان که ساکنان این منطقه در گفت‌وگو با گزارشگر ما؛ نسبت به شیوع بیماری‌های کلیوی و پوستی به دلیل مصرف آب شرب که حاوی املاح فراوان می‌باشد؛ گلایه‌مند بودند. ناگفته نماند علاوه بر زیان‌های یاد شده برای سلامتی مردم؛ فراوانی املاح در آب مصرفی موجب تخریب زودهنگام وسایل زندگی همانند کولر، آبگرمکن و تصفیه کننده‌های آب شده که خسارت‌هایی را برای این ساکنان که اغلب خانواده‌های کم برخوردارمی باشند؛ به همراه داشته است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آلودگی آب شرب کیفیت آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت. افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

البته بانک‌ها به عنوان مهم‌ترین متولی در افزایش قیمت مسکن در بازار نقش پررنگی دارند و در حال حاضر مسکن متقاضی سرمایه‌ای دارد؛ یعنی کسانی که نیاز به مسکن ندارند اما برای حفظ سرمایه خریداری می‌کنند.

همچنین (بند «ب» ماده ۱۰، قانون بانک‌داری) به حدود عملیات بانک‌ها اشاره می‌کند: «خرید اموال غیرمنقول زائد بر احتیاجات بانک مگر آنکه برای وصول طلب از مشتریان به تملک بانک درآمده باشد که در این صورت باید در ظرف دو سال به فروش برساند مبلغی که بابت اموال غیرمنقول مورد احتیاج بانک پرداخت می‌شود در هر حال نباید از ثلث سرمایه و اندوخته‌های قانونی تجاوز کند.»

طبق این ماده قانونی بانک‌ها حق بنگاه داری ندارند. در شرایط خاصی بانک‌ها می‌توانند اموال غیرمنقول داشته باشند که باید طی دو سال به فروش آن اقدام کنند: «بانک‌ها با قیمت‌گذاری، قیمت خانه را گران کردند.»

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳»، «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو قیمت خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۶ تهران را بررسی کنیم.

بر اساس آمار، شاخص دسترسی به مسکن ۱۰۷ یا ۱۰۹ سال شده، حال چه کسی می‌تواند ۱۰۹ سال زنده و تمام عمر خود را کار کند؛ با وجود گرانی‌ها و مشکلات بعدی کشور قطعاً رسیدن به این موضوع، تقریباً یک امر محال است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۶ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۶) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
نازی‌آباد. شهرک تختی ۱۳۹۶ ۶۹٬۶۶۲٬۰۰۰
دردشت ۱۳۹۹ ۱۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰
گمرک ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
علی‌آباد ۱۳۸۳ ۲۹٬۲۶۸٬۰۰۰
بلوار بعثت ۱۳۹۸ ۱۳۰٬۳۹۲٬۰۰۰
یاخچی آباد ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
هاشم‌آباد ۱۳۹۴ ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰
کد خبر 6078168 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • کاخ سفید: ورود کمک‌ها به غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است
  • ایران کاملا در یک اقدام قانونی از خود دفاع کرده است
  • رهاسازی آب سد نهب به سمت اراضی پایین‌دست
  • رهاسازی آب سد نهب قزوین
  • کوروش احمدی، دیپلمات بازنشسته: هماهنگی بین شماری از کشورها برای رهگیری پرتابه های ایران قابل تامل است/ احیا بازدارندگی ایران به میزان موفقیت پاسخ بستگی دارد/ احتمال ماجراجویی بیشتر نتانیاهو وجود دارد
  • قیمت‌های جدید خرید مسکن در شهر تهران/ مسکن در این منطقه ۴۰ میلیون تومان! + جدول