Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@00:36:42 GMT

۲۲ هزار کارگر ساختمانی در استان قزوین بیمه شده اند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۱۲۰۲

۲۲ هزار کارگر ساختمانی در استان قزوین بیمه شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی آشنستانی روز جمعه در نشست اعضای هیئت مدیره کانون صنفی استادکاران و کارگران صنعت ساختمان استان قزوین با رئیس هیئت مدیره کانون عالی کارگران ساختمان کشور در محل کانون قزوین گفت: یک هزار کارگر توسط این کانون در نوبت قرار دارند تا تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در استان قزوین ۱۲ انجمن صنفی صنعت ساختمان فعال هستند و خدمت رسانی می‌کنند که ۸ انجمن صنفی در قزوین و ۴ انجمن در شهرهای بوئین زهرا، تاکستان، البرز و آبیک مستقر هستند.

حسینی افزود: برای ارتقا سطح مهارت‌های کارگران صنعت ساختمان استان قزوین با همکاری و مشارکت تأمین اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط اقدامات خوبی شده که تا کنون ۵۰۰ نفر از این افراد با شرکت در کلاس‌های آموزشی از سطح سه مهارت به دو ارتقا یافته اند و تلاش می‌کنیم آموزش‌های تخصصی در این حرفه جدی گرفته شود.

در این دیدار اکبر شوکت رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمان کشور هم اظهارداشت: تهیه و تدوین قوانین مترقی و کارآمد و پیگیری مطالبات به حق کارگران صنعت ساختمان در ایجاد فرصت و امنیت شغلی این اقشار باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد که امیدواریم با تصویب آئین نامه ماده ۱۸ بهبود فضای کسب و کار در هیئت دولت شاهد تحول در فضای کسب و کار استاد کاران و کارگران صنعت ساختمان کشور و استان باشیم.
 

کد خبر 4588808

منبع: مهر

کلیدواژه: سید حسین حسینی قزوین کارگر ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !

  به گزارش پارس نیوز ، نماینده کارفرمایان درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفته، جلسه خاصی نبوده و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.

تشکیل این جلسه به دلیل نارضایتی نمایندگان کارگری قرار بود و مقرر بود شورایعالی کار با حضور گروه‌های سه جانبه تشکیل جلسه دهد و احتمال تجدید نظر دربرخی آیتم‌های مزدی ۱۴۰۳ وجود داشت.

در حالی علی باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره این جلسه گفته، که موضوع در خصوص افزایش حق مسکن کارگران است، اما علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان بعد از پایان جلسه می‌گوید: جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

از بین اعضای کارگری شورای عالی کار برخی در جلسه حضور نداشتند، و موضوع افزایش حق مسکن هم در جلسه روز گذشته مطرح نشده است و جلسه بدون خروجی مثبت برای کارگران پایان یافته است.

منبع : گردون

دیگر خبرها

  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • ساختمانی که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • پایه حقوق کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • ریزش ساختمان فرسوده در سبزوار منجر به مصدومیت ۲ کارگر شد