Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@21:51:53 GMT

بررسی جامع وضعیت مدعیان قهرمانی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۱۶۷۴

بررسی جامع وضعیت مدعیان قهرمانی

با شروع هفته بیست و پنجم لیگ برتر، دو مدعی قهرمانی با شکست تلخ جدول را با شرایط ویژه‌ای مواجه کردند.

 

به گزارش "ورزش سه"، شکست دور از انتظار تراکتورسازی مقابل قعرنشین در رشت و باخت ثانیه پایانی سپاهان در نقش جهان معادلات قهرمانی را به شکل ویژه‌ای در اختیار پرسپولیس و حتی استقلال قرار داده است و یک حاتم بخشی بزرگ را نصیب پایتخت‌نشینان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از شروع هفته بیست و پنجم، سپاهان با اختلاف چهار امتیازی نسبت به پرسپولیس به امید لغزش شاگردان برانکو بود که بازی‌های فشرده‌ای در آسیا پیش رو دارند و این شرایط برای تراکتورسازی نیز با اختلاف 2 امتیازی نسبت به صدرنشین وجود داشت. اما باخت هر دو مدعی کار را در ادامه فصل برای آنها سخت کرده و باید دید امیر قلعه نویی و جرج لیکنز قادر به عبور از این چالش خواهند بود. چالشی که در صورت پیروزی پرسپولیس در بازی فردا مقابل سایپا شرایط را برای آنها سخت‌تر نیز خواهد کرد.


در قعر جدول نیز مدعیان سقوط با شکست نفت مسجد سلیمان و پیروزی باورنکردنی سپیدرود شرایط جالب توجهی دارند و هر دو تیم در کنار صنعت نفت آبادان و به شکل بدبیانیه پیکان نیز در منطقه سقوط قرار گرفته‌اند.
با پایان روز اول از هفته بیست و پنجم نگاهی به جدول و مدعیان قهرمانی و سقوط خواهیم انداخت.

 

 

پرسپولیس (51 امتیاز)؛ فرصت بزرگ برای هت تریک
شاگردان برانکو ایوانکوویچ فردا یک بازی حساس مقابل سایپا پیش روی خود دارند. تیمی که دغدغه سقوط و کسب سهمیه ندارد و البته دایی با حضور روی نیمکت این تیم بزرگترین انگیزه پیروزی برای نارنجی‌پوشان محسوب می‌شود. برد احتمالی پرسپولیس در این بازی اما یک فرار بزرگ برای آنها محسوب خواهد شد. فاصله 5 امتیازی در فاصله 5 هفته مانده به پایان فصل یک پوئن ویژه برای آنها محسوب خواهد شد و باید دید سرخ‌ها فردا از این فرصت طلایی سود خواهند برد.


بازی‌های پیش رو:
پرسپولیس – سایپا (بازی رفت 1-1 )
ذوب آهن – پرسپولیس (بازی رفت 0-1)
پرسپولیس – سپاهان (بازی رفت 1-1)
تراکتورسازی – پرسپولیس (بازی رفت 0-0 )
پرسپولیس – ماشین سازی (بازی رفت1-0 )
پارس جنوبی جم – پرسپولیس (بازی رفت 1-3 )


* قرعه سخت پرسپولیس با تقابل با دو تیم اصفهانی که یکی از آنها مدعی دستیابی به قهرمانی و در حداقل سهمیه این فصل است و البته تراکتورسازی که می‌تواند رویای تبریزی‌ها برای کم کردن فاصله رسیدن به قهرمانی افزایش دهد. هرچند بازی با ماشین سازی نیز با توجه به اینکه احتمالا حمایت تراکتوری‌ها را پشت سر خود ببینند، می‌تواند کار را سخت کند. با این حال برد پرسپولیس در بازی فردا شاید بزرگترین کلید برای دستیابی به هدف بزرگ آنها در راه رسیدن به هت تریک قهرمانی باشد. شاگردان برانکو فرصت بزرگ برای فاصله گرفتن 4 امتیازی از رقبا را از دست خواهند داد؟


نکته مثبت: آنها در صورت پیروزی در بازی فردا، آنها را در فاصله 5 هفته پایانی با فاصله پنج امتیازی نسبت به جدی‌ترین رقیب همراه خواهد کرد.


نکته منفی: پرسپولیس در ماراتن 5 هفته پایانی، تنها دو بار میزبان خواهد بود و رقبای سختی‌تری از حیث نام و مدعی در پیش رو دارد.

 

 

 


تراکتورسازی (49 امتیاز)؛ قرعه آسان و البته تقابل با مدعی در خانه
شاگردان لیکنز روند خوبی را در جدول پشت سر می‌گذاشتند تا در کنار پرسپولیس جدی‌‎ترین مدعی قهرمانی لقب گیرند. با این حال آنها بد جایی وا دادند و شکست سه گله در رشت و مقابل تیم قعرنشین شاید در ذهن بدبین ترین هوادار این تیم نیز قرار نداشت. با این حال آنها همچنان امیدوارند با ستاره‌های نامدار خود لیگ را با تغییر مدعی مواجه کنند و بتوانند از فرصت سود ببرند. آنها بعد از این شکست تلخ در رشت باید در تبریز برابر پیکان قرار گیرند و باید دید قادر خواهند بود در این فرصت از فشار ناشی از شکست دور از انتظار فاصله بگیرند یا خیر.


برنامه بازی‌های پیش رو:
تراکتورسازی – پیکان (بازی رفت 2-1)
ذوب آهن - تراکتورسازی (بازی رفت 1-4 )
تراکتورسازی – پرسپولیس (بازی رفت 0-0 )
تراکتورسازی – پارس جنوبی جم(بازی رفت 1-0 )
فولاد خوزستان - تراکتورسازی (بازی رفت 2-1)


* شاگردان جرج لیکنز با پرسپولیس به عنوان مدعی جدی قهرمانی دو رقیب مشترک دارند و یک بازی رو در رو؛ تقابل با دو مربی پرسپولیسی (مهدی تارتار و افشین قطبی) و یک مربی استقلالی (علیرضا منصوریان) کار آنها را علیرغم حریفان ساده‌تری که در پیش دارند، می‌توان سخت متصور کرد. شاید برتری آنها اینجا باشد که در 5 بازی پایانی سه بار باید در خانه به میدان بروند و پرسپولیس در این مقطع تنها دو میزبانی پیش رو دارد. با اینحال جدال هفته پایانی دو تیم اگر شرایط جدول به روز آخر برسد، حریف سرسخت‌تری را روبروی تراکتور قرار می‌دهد.

نکته مثبت: آنها سه بازی میزبانی در پیش دارند و قرعه آسانی بعد از استقلال در 5 هفته پایانی روبروی خود می‌بینند.


نکته منفی: برگزاری جدال هفته پایانی در خارج از خانه و مقابل تیم فولاد خوزستان با هدایت افشین قطبی یکی از شرایط سخت آنها خواهد بود.

 

 


استقلال (47 امتیاز)؛ بازی بزرگ با تیم یحیی
شاید اکنون با عبور از چالش شکست برای شاگردان وینفرد شفر آنها به خوبی دو دیداری که در ابتدای سال 98 ( شکست مقابل پرسپولیس و تساوی با سایپا) از دست دادند را با حسرت مواجه کند. با این حال بازگشت بزرگ استقلال و وینفرد شفر در اصفهان آنها را بار دیگر در جمع مدعیان حاضر کرده است تا امیدوار به ادامه فصل و لغزش رقیب خود بمانند. قرعه استقلال در ادامه فصل به شکلی است آنها در صورت تداوم روند فعلی که بعد از شکست الهلال و سپاهان در پیش گرفته‌اند، به صدر جدول نیز نیم نگاهی داشته باشند. بزرگترین رقیب آنها پدیده است که در جدول نیز رقابت بزرگی با آبی‌ها دارد و شاید عبور از شاگردان یحیی قفل طلسم شکنی آنها باشد.


برنامه بازی‌های پیش رو:
استقلال – ماشین سازی تبریز (بازی رفت 0-0)
پدیده شهر خودرو - استقلال (بازی رفت 0-0)
استقلال – استقلال خوزستان(بازی رفت 1- 0)
صنعت نفت آبادان - استقلال (بازی رفت 0-3 )
استقلال – سپیدرود رشت(بازی رفت 5-0)


* شاگردان وینفرد شفر تنها یک رقیب مشترک با دو تیم بالاتر از خود دارند (ماشین سازی). با این حال شاید بزرگترین حریف آنها طی 5 هفته باقی مانده پدیده مشهد باشد که با یحیی گل محمدی همچنان حداقل دستیابی به سهمیه آسیا را نشانه گرفته است. سه تیم قعرنشین (سپیدرود، نفت آبادان و استقلال خوزستان) شاید نتوانند مقابل آبی‌ها قد علم کنند. شاگردان وینفرد شفر در صورت دستیابی به سه امتیاز دو بازی آتی خود، شاید برابر سه حریف آتی خود بتوانند شانس دستیابی به عنوان را نیز برای خود متصور باشند.


نکته مثبت: استقلال 3 دیدار از 5 بازی باقی مانده خود را مقابل قعرنشینان برگزار خواهد کرد. ماشین سازی نیز هیچ حساسیتی برای بازی‌هایش در این هفته‌ها وجود ندارد.
نکته منفی: تقابل با پدیده در مشهد که به دنبال حداقل سهمیه آسیا است شاید کار شفر و تیمش را سخت کند.

 

 

سپاهان اصفهان (47 امتیاز)؛ آروزهای قلعه نویی نقش برآب؟
شاگردان امیر قلعه نویی بد موقع وا دادند و با شکست در ثانیه پایانی برابر استقلال اکنون با توجه به تفاضل گل از این حریف عقب افتاده‌اند و با یک بازی بیشتر 4 امتیاز از پرسپولیس نیز فاصله دارند. سپاهان که شکست مقابل تراکتورسازی شرایط را برای آنها سخت کرده بود، با تساوی مقابل ذوب آهن، فولاد و نساجی اوضاع را علیه خود دیدند و در نهایت نیز شکست مقابل شفر و شاگردانش آنها را با اما و اگرهای بزرگی در ادامه فصل مواجه کرده است.


برنامه بازی‌های پیش رو:
سایپا - سپاهان اصفهان (بازی رفت 0-3)
پرسپولیس - سپاهان اصفهان (بازی رفت 1-1)
 سپاهان اصفهان – ماشین سازی (بازی رفت 1-1 )
پدیده مشهد - سپاهان اصفهان(بازی رفت 0-1)
سپاهان اصفهان – استقلال خوزستان(بازی رفت 1-1)


* شاید بدترین اتفاق برای آنها این باشد که باید بعد از شکست برابر استقلال، طی دو هفته آتی بازی‌های خود را خارج از خانه و البته در تهران دنبال کنند. شاگردان قلعه نویی هفته آینده در تهران حاضر خواهند شد و بعد از آن نیز در جدال مرگ و زندگی که شاید حتی شرایط دستیابی به سهمیه آنها را نیز تحت تاثیر قرار دهد باید برابر پرسپولیس قرار گیرند. آنها نیز یک حریف مشترک با سه تیم بالاتر از خود دارند (ماشین سازی) که تمام توان خود را برای موفقیت همشهری‌اش به کار خواهد گرفت. دیدار با پدیده نیز در صورتی که از دست این تیم خارج شود، با توجه به برگزاری آن در مشهد جنگ سهمیه خواهد بود و در نهایت نیز مقابل استقلال خوزستانی که احتمالا در آن مقطع سقوطش قطعی شده باشد. اکنون جدول بعد از پرسپولیس به ضرر سپاهان است و آنها با این قرعه سخت، تنها دو بازی خانگی دیگر پیش رو دارند.


نکته مثبت: آنها در صورتی که کار را به هفته پایانی برسانند، با بهترین قرعه مواجه هستند و احتمال سقوط استقلال خوزستان، شرایط را برای کسب نتیجه خانگی آسانتر می‌کند.


نکته منفی: شاگردان امیر قلعه نویی فاصله امتیازی 7 با صدر جدول دارند و دو بازی حساس خود مقابل پرسپولیس و پدیده را در خانه حریفان برگزار می‌کنند.

 

 

 

پدیده مشهد (46 امتیاز)؛ یحیی جام می‌خواهد یا سهمیه؟
کمتر تیمی در ابتدای فصل پدیده مشهد را در اینجای جدول تصور می‌کرد اما شاگردان یحیی گل محمدی با فوتبال چشم نواز خود امتیازات را یکی پس از دیگر از آن خود کردند و اکنون در فاصله 5 هفته مانده به پایان فصل حداقل دستاورد آنها می‌تواند رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده در آسیا باشد. آنها شرایط خوبی نیز برای رسیدن به این رویا پیش رو دارند و باید دید برنامه و جدول با آنها یاری خواهد کرد یا خیر.


برنامه بازی‌های پیش رو:
نساجی مازندران - پدیده مشهد (بازی رفت 0-3)
پدیده مشهد – استقلال تهران ( (بازی رفت 1-1)
سایپا - پدیده مشهد (بازی رفت 0-1)
پدیده مشهد – سپاهان اصفهان(بازی رفت 0-1 )
ماشین سازی - پدیده مشهد (بازی رفت 2-2)
* آنها نیز همانند پرسپولیس با سایپا، ماشین سازی، سپاهان رقبای مشترک هستند. با استقلال نیز علاوه بر یک تقابل رو در رو، در جدال با ماشین سازی نیز مشترک هستند. با این حال نکته مثبت برای آنها اینجاست که برابر دو رقیب اصلی بالای جدول در خانه میزبان هستند تا از این نظر به سود آنها باشد.


نکته مثبت: هیچ فشاری روی آنها برای دستیابی به عنوان وجود ندارد. با این حال آنها بیشتر با رقبایی بازی دارند که کار جدول برای آنها تمام شده است. جدال با سپاهان و استقلال به عنوان مدعی دستیابی به سهمیه نیز در مشهد برگزار می‌شود تا کار را برای آنها راحت تر کند.


نکته منفی: آنها در دور رفت برابر ماشین سازی، استقلال تهران و سپاهان امتیاز از دست دادند و در صورتی که این روند در بازی برگشت هم طی شود، سهمیه برای آنها دور از دسترس خواهد بود.

 

تراکتورسازی تبریز فولادمبارکه سپاهان پدیده شهر خودرو پرسپولیس تهران استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تراکتورسازی تبریز فولادمبارکه سپاهان پدیده شهر خودرو پرسپولیس تهران استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ شایان مصاح مدافع ذوب‌آهن یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌اش را سپری می‌کند و در تمامی بازی‌های این تیم به میدان رفته است. او در خصوص پیروزی تیمش برابر آلومینیوم اراک می‌گوید: بازی سخت و حساسی بود و خدا را شکر که در دقایق پایانی دو گل زدیم و ۳ امتیاز مهم در فولادشهر گرفتیم. ما در نیم فصل دوم شرایط خوبی را از لحاظ نتیجه‌گیری تجربه نکردیم و حتی تا رده نهم هم پایین آمدیم ولی از ۳ بازی اخیر ۶ امتیاز گرفتیم و شرایط ذوب‌آهن در جدول تا حدودی بهتر شد.

بیشتر بخوانید: توافق خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن!

ذوبی‌ها خودشان را آماده بازی با تراکتور در جام جذفی می‌کنند، تیمی که دو هفته پیش ۴ گل به آنها زدند. مصلح در مورد این بازی هم صحبت می‌کند: تراکتور بازیکنان خوبی دارد و لی انها شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند. ما ۴ گل در لیگ برتر به این تیم زدیم ولی این دلیل نمی‌شود که تصور کنیم بازی آسانی در پیش داریم. به هر حال آنها دنبال جبران هستند و می‌خواهند از این وضعیت بیرون بیایند، ما بازی سختی داریم ولی به چیزی جز برد فکر نمی‌کنیم. در جام حذفی می توان با انجام ۵ بازی به قهرمانی رسید و ما هم شانس خودمان را برای قهرمانی در این جام امتحان می‌کنیم.

از مصلح در خصوص رقابت فشرده استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر سوال می‌کنیم و اینکه پیش‌بینی او در مورد قهرمان لیگ چیست. مدافع سابق پرسپولیس می‌گوید: پیش‌بینی واقعا سخت است چون هر دو تیم شرایط خوبی دارند و نتایج خوبی هم گرفته‌اند. تیمی که کمتر اشتباه کند و تمرکز بالایی داشته باشد قهرمان خواهد شد. من شانس قهرمانی هر دو تیم را برابر می‌دانم.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228206 برچسب‌ها فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • جا ماندگان جام ؛ شانس مدعیان غیر از پرسپولیس
  • پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم | فوتبال تدافعی هوادار ندارد
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • سپاهان قافیه قهرمانی را باخته است/ دل کندن از مورایس راحت نیست