Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون «امور داخلی کشور و شوراها» در مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مقوله «عدم حضور در انتخابات مجلس پس از سه دوره نمایندگی»، گفت: به نظر می‌رسد این مقوله از اصلاح قانون انتخابات، حائز ابهاماتی است. محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به «اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مقوله عدم حضور در انتخابات مجلس پس از سه دوره نمایندگی»، گفت: به نظر می‌رسد این مقوله از اصلاح قانون انتخابات، حائز ابهاماتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با ذکر مثالی در این رابطه گفت: باید تکلیف نماینده‌ای که پس از یک سال حضور در مجلس به کسوت وزیری در می‌آید، مشخص شود. یا اینکه تکلیف نمایندگانی که پس از یک سال حضور در مجلس در کسوت سفیر فعالیت می‌کنند؛ بنابراین این مقوله حائز ابهاماتی است که باید بر روی آن بررسی وسیع تری صورت گیرد.

رئیس کمیسیون «امورداخلی کشور و شورا‌ها» در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قانون انتخابات به انتخابات بعدی مجلس می‌رسد و یا خیر؟ گفت: همه تلاشمان این است که این قانون به انتخابات پیش روی مجلس برسد.

کولیوند بیان داشت: نیاز است این قانون در صورت اجرایی شدن نهایتا تا تیرماه ۹۸ تعیین تکلیف شود.

به گزارش میزان، نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷مجلس شورای اسلامی «طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس» را در دستور بررسی قرار دادند. در جریان بررسی این طرح، ماده واحده‌ای را به تصویب رساندند که ورود نمایندگان برای چهارمین دوره متوالی به مجلس شورای اسلامی را ممنوع می‌کند.

ابوالفضل ابوترابی از اعضای حقوقدان مجلس پیشتر در این باره به خبرنگار میزان گفت: مجلس در یکی از مصوبات مهم این طرح تاکید کرد نمایندگان نمی‌توانند بیش از سه دوره در مجلس حضور داشته باشند و باید یک فاصله بین حضورشان در مجلس ایجاد شود.

به گزارش میزان، مصوبات مجلس شورای اسلامی باید به تائید شورای نگهبان برسد تا به عنوان قانون، لازم الاجرا باشد.   بیشتر بخوانید: انتخابات مجلس یازدهم چگونه خواهد بود؟   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیسیون شوراها قانون انتخابات مجلس اصلاح قانون انتخابات سه دوره نمایندگی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت