Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@00:38:22 GMT

قزوین در شاخصه های امنیتی وضعیت مطلوبی دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۲۹۷۷

قزوین در شاخصه های امنیتی وضعیت مطلوبی دارد

قاسمی گفت: استان قزوین در شاخصه های امنیتی کشور وضعیت مطلوب و قابل قبولی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، «محمد قاسمی» در نخستین نشست هم اندیشی و هماهنگی دادستانی با نیروی انتظامی قزوین بیان کرد: امروز جدی ترین و اساسی ترین مقوله ای که در ارکان گوناگون نظام مورد توجه است و در سطوح مختلف هم پیگیری می شود، امنیت و احساس امنیت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: مجموعه دستگاه قضایی و انتظامی از مهمد‌ترین دستگاه‌ های برقراری و استمرار نظم عمومی و امنیت در جامعه هستند و مظلومان را زیرپوشش حمایت‌ های خود قرار می‌ دهند و ما باید با افزایش تعاملات سازمانی بتوانیم هرچه بیشتر شاخصه های تحقق عدالت و امنیت را ارتقاء دهیم.

 

وی عنوان کرد: استان قزوین در شاخصه های امنیتی کشور وضعیت مطلوب و قابل قبولی را دارد که همه این دستاوردها مرهون تلاش ها و اقدامات متأثر از برنامه ریزی های کلان هر 2 سازمان بوده که در سطح استان تحقق یافته است.

 

قاسمی تصریح کرد: هیچ سازمان و مرجعی نمی تواند ادعا کند که با اقتدار خویش توانسته امنیت کامل را برقرار کند البته در قانون اساسی نقش آفرینی و حدود دستگاه های مختلف در تحقق امنیت مشخص است و لازم است که همه دستگاه ها به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند و کمک دستگاه قضایی و انتظامی استان باشند.

 

وی با بیان اینکه هرجا هم پوشانی و هم افزایی هایمان در کنار اقدامات مکمل به خوبی روی ندهد در تحقق امنیت خلل ایجاد می شود، تأکید کرد: خوشبختانه نگاه منسجم بین دستگاه قضایی و انتظامی استان وجود دارد که موجب شده تا فرصت مشترک برای هم افزایی و فراهم سازی امور داشته باشیم و استان هم از این فرصت بهره مند شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: نگاه امنیتی نباید به تنهایی ما را قانع کند بلکه نگاه پیشگیرانه و آسیب شناسی می تواند ما را به واقعیتی از مطالبات عمومی برساند تا امور امنیتی جامعه را با قالب برجسته مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

 

وی اضافه کرد: ما نیازمند آن هستیم که پیشگری را اصل قرار دهیم چرا که امر پیشگری محور اساسی است و خدمت به مردم هم با این مهم مرتبط است.

 

قاسمی اعلام کرد: مطالبه خدمت از دستگاه قضایی و ناجا بايد در عين آرامش روانی و با اطمينان بخشی صورت گيرد، نبايد طوری رفتار شود كه انتظار نتيجه گرايی در مراجعه مردم به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به يك آرزو تبديل شود.

 

وی افزود: بسیاری از مردم در ابتدای وقوع جرم به نیروی انتظامی مراجعه می کنند و بسیاری از پرونده های کیفری در نیروی انتظامی و کلانتری ها تشکیل می شود که توصیه ما به پرسنل خدوم انتظامی استان این است که حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع را جزء اولویت های کاری خود قرار دهند و گاهی به گونه ای رفتار نشود که نارضایتی عمومی را در پی داشته باشد و به معنای واقعی همانطور که امام راحل (ره) فرموده اند ملجاء و پناهگاه ستمدیدگان باشیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: بنیان بسیاری از صدور آراء در دستگاه قضایی بر اساس گزارش ابتدایی مراجع انتظامی است و بر اساس همان گزارشات در محاکم مختلف قضایی تصمیم گیری می شود که خواسته ما از پرنسل انتظامی این است که در تکمیل و جمع آوری ادله اثبات جرم دقت کافی را داشته باشند تا در نهایت به عدالت ختم شود و موجب تضییع حقوق نشود.

 

وی توضیح داد: آموزش ضابطان قضایی به خصوص پرسنل ناجا با توجه به قانون آئين دادرسی كيفری جديد باید جدی گرفته شود و با بهره گیری از همکاران قضایی باید ابعاد مختلف قانون جدید به درستی تبیین و تشریح شود تا شاهد اقدامات مغایر با قانون نباشیم که همین امر در تحقق و اجرای عدالت بسیار مهم و اثرگذار است.

 

قاسمی گفت: انتظار و توقع ما از فرماندهی انتظامی استان اين است كه در حوزه اجرای احكام نگاه تازه ای برای تحقق اهداف قانونی داشته باشند تا شاهد اجرای سريع تر و قوی تر احكام قضايی باشيم و امیدواریم پلیس بتواند در این حوزه تخصصی عمل کند.

 

وی با اشاره به دستورالعمل کنترل مجرمان سابقه دار از سوی ریاست معظم قوه قضائیه گفت: هدف این دستورالعمل شناسایی، تشکیل بانک اطلاعاتی روزآمد، اطلاع از آخرین وضعیت حبس، آزادی و رهایی، اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات و سلب هر گونه تحرک و اقدام سوء، پیشگیری از تکرار جرم و افزایش هزینه‌ های ارتکاب به جرم مجدد برای اصلاح رفتارهای مجرمانه مجرمان سابقه‌ دار و حرفه ‌ای و ایجاد هماهنگی با سازمان‌ ها و نهادهایی است که با این مجرمان در ارتباط هستند.

 

دادستان قزوین خاطر نشان کرد: اصلاح رفتار مجرمانه مجرمان سابقه دار و کنترل این افراد باید در اولویت دستگاه قضایی و انتظامی استان قرار گیرد تا قبل از اتکا به جرم از اقدامات مجرمانه این افراد آگاه شده و اقدامات لازم صورت پذیرد که از همین رو تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار در دستور کار قرار دارد.

 

وی یادآور شد: برگزاری این نشست به صورت تخصصی بین همکاران قضایی و نیروی انتظامی در طی سال ادامه خواهد داشت تا با افزایش تعاملات بین سازمانی بتوانیم امنیتی پایدار را در استان حاکم کنیم تا عدالت به معنای واقعی تحقق یابد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سپاه پاسداران سیل خبرگزاری شبستان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سپاه نماز جمعه خبرگزاری شبستان دادستان قزوین نیروی انتظامی امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شاخصه‌های اخلاقی انسان‌ها با الگوگیری از امام حسن مجتبی(ع)

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: با الگوگیری از امام حسن(ع) رفتار انسان‌ها می‌تواند بهبود پیدا کرده و وضع زندگی‌ها تغییر پیدا کند.

حجتالاسلام والمسلمین ابراهیم لواسانی درگفت وگو با ایسنا با اشاره به فضایل امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) از فضایل و کرامات زیادی برخوردار بودند و ایشان معروف به کریم اهل بیت هستند.

وی افزود: پس از ولادت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان،حضرت فاطمه (س) برای نامگذاری از امام علی(ع) کمک خواستند تا اسمی را برای ایشان انتخاب کنند که حضرت علی(ع) نیز فرمودند من هیچ گاه بر پیامبر خدا پیشی نمی‌گیرم. حضرت علی و حضرت فاطمه پس از اینکه به پیامبر اکرم(ص)مراجعه کردند ایشان نیز فرمودند که در انتخاب نام این فرزند، من بر خدا سبقت نمی‎‌گیرم. در این زمان وحی بر رسول خدا نازل شد که ایشان را به نام حسن که به معنای نیکو و زیبا است نامگذاری کنند. 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) از فضایل زیادی برخوردار بودند و از لحاظ ظاهری و اخلاقی ویژگی‌های ممتاز زیادی داشتند، علاوه بر این صفات و ویژگی، امام حسن مجتبی(ع) عبادت‌های طولانی و بسیاری داشتند، ایشان شباهت زیادی به پیامبر اکرم(ص) داشته و شبیه‌ترین فرد به ایشان بودند.

لواسانی با اشاره به کرامت امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام حسن(ع) در طول زندگانی خود عبادت‌های بسیاری انجام می‌دادند و مناجات‌های بسیاری با خداوند داشتند. هنگامی که مورد اهانت قرار می‌گرفتند با مهربانی رفتار کرده و آن فرد را به خوبی و رفتار پسندیده دعوت می‌کردند. ایشان همیشه سعی داشتند تا به دیگران کمک کنند.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم تا در زندگی رفتارهای امام حسن(ع) را الگو قرار دهیم عنوان کرد: در جامعه امروز افراد زیادی دیده می‌شوند که رفتارهای ناپسندی دارند؛ به نوعی گذشت و مهربانی از بین رفته  و انسان‌ها دائما به دنبال انتقام و کینه توزی از یکدیگر هستند، در صورتی که با الگوگیری از امام حسن(ع) رفتار انسان‌ها می‌تواند بهبود پیدا کرده و وضع زندگی‌ها تغییر پیدا کند.

این کارشناس مذهبی در خصوص راه‌های کسب شناخت امام حسن(ع) بیان کرد: راه‌های زیادی برای کسب شناخت از امام حسن مجتبی(ع) وجود دارد و به طور کلی سه راه برای شناخت از ایشان وجود دارد. دسته اول مطالعه کتاب و متون دینی چون منتهی‌الامال است که توسط شیخ عباس قمی گردآوری شده است، همچنین کتاب ستارگان درخشان نوشته مرحوم نجفی جزو آثار و منابع معتبر برای شناخت بهتر نسبت به ائمه(ع) محسوب می‌شود.

لواسانی اضافه کرد: افراد می‌توانتد با شرکت در جلسات و با توسل به ائمه و مدد گرفتن از اهل بیت(ع)، به شناخت بیشتری نسبت به ائمه(ع) دست پیدا کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرماندهی انتظامی استان در تمامی حوزه های امنیتی، انتظامی و ترافیکی کارنامه درخشانی دارد
  • بهره مندی ۱۳۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی
  • کشف بیش از ۹۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک منزل در بندرعباس
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • آزادسازی ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی فومن
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس
  • بهبود شاخصه‌های اخلاقی انسان‌ها با الگوگیری از امام حسن مجتبی(ع)