Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان اظهارداشت: اعلام عملیات بهاری از سوی طالبان نشان می‌دهد که این گروه نسبت به تلاش‌های صلح بی پروا بوده و به راه گذشته خود بازگشته است. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از آغاز عملیات بهاری این گروه تحت عنوان «الفتح» خبر داد و به لزوم تشدید حملات علیه نیروهای آمریکایی و افغان در آن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع واکنش تند «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان را در پی داشته است.

نماینده ویژه آمریکا در توییترش نوشت: اعلام عملیات بهاری طالبان یک اقدام بی‌باکانه است که بی پروایی این گروه در برابر تلاش‌های صلح در افغانستان را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: این اقدام طالبان را محکوم می‌کند و از پاکستان، قطر و سایر کشورهای منطقه نیز درخواست کرده تا این اقدام را محکوم کنند.

خلیلزاد اظهار داشت: در حالی که تمام افغان‌ها برای تعیین سرنوشت افغانستان تلاش می‌کنند پیام جنگ طلبی از سوی طالبان نشان می‌دهد که این گروه به راه و روش گذشته خود بازگشته است.

وی افزود: اعلام جنگ از سوی طلبان نمی‌تواند به پیشرفت تلاش‌های صلح در این کشور کمک کند.

اعلام عملیات بهاری جدید از سوی طالبان در حالی صورت می‌گیرد که دولت افغانستان و احزاب سیاسی این کشور برای مذاکره با طالبان در قطر آمادگی می‌گیرند.

قرار است بزودی دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان با حضور نمایندگانی از دولت افغانستان در قطر برگزار شود و آمریکا نیز برای آغاز دور ششم مذاکرات صلح با این گروه در قطر آمادگی می‌گیرد.

آغاز عملیات بهاری طالبان؛ تلاش‌های صلح در افغانستان شکست خورده است؟ افزایش بی سابقه حملات هوایی و عملیات‌های شبانه توسط آمریکا در افغانستان

این در حالی است که همزمان با مذاکرات صلح عملیات شبانه و حملات هوایی نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز افزایش یافته است و دولت افغانستان نیز از آغاز عملیات جدید خبر داده است.

کارشناسان معتقدند که مذاکرات طالبان با آمریکا با بن‌بست روبرو شده است و اعلام عملیات بهاری از سوی طالبان نیز بوضوح این موضوع را نشان می‌دهد زیرا این گروه نمی‌تواند با آمریکا به توافق برسد.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئول حمله تروریستی کابل

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شب گذشته در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفت.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

پیش از این خالد زدران سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته بود در نتیجه این انفجار راننده خودرو جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • نماینده جمهوری خواه: کریمه به اوکراین باز نمی‌گردد، صلح کنید