Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@20:37:16 GMT

حدیث‌نگاشت/ ریاکاری شرک اصغر است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۳۲۱۳

حدیث‌نگاشت/ ریاکاری شرک اصغر است

به گزارش ایکنا از لرستان، متاسفانه ریاکاری گاهی علامت زرنگی به حساب می‌آید و بعضی‌ها دل‌شان خوش است که با ریاکاری و خود را متدین نشان دادن می‌توانند به مقاصد دنیوی برسند غافل از این‌که آخرت را از دست داده و دنیا هم کارش معلوم نیست! در حالی‌که اگر اخلاص بورزند خداوند سبحان هم دنیا و هم آخرت را به آن‌ها می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روایت است که افراد ریاکار سه نشانه دارند چون مردم را ببینند شاد می‌شوند و چون تنها باشند کسل‌اند و دوست می‌دارند در تمام اعمال‌شان موردپسند مردم واقع شوند. (الکافی ۲/ ۲۹۵)پیامبراکرم(ص) نیز در مذمت ریاکاری فرموده است: «به‌درستی‌که آن‌چه من از آن بیشتر می‌ترسم شرک اصغر است، سؤال شد ای رسول خدا شرک اصغر چیست؟ فرمود: ریاکاری». (میزان‌الحکمة/ ۱/ ۱۱۱)

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان چندرسانه ای حدیث نگاشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری با اشاره به حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست ها، گفت: بزرگترین حامی مالی انتخابات آمریکا شرکت های صهیونیستی هستند و برای تامین هزینه های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید آنها را راضی نگه دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم جدید علیه ایران و یا وتو عضویت فلسطین در سازمان ملل برای جلب رضایت اسرائیل است و برای ما اهمیت چندانی ندارد و حتی اقدامات تروریستی که در دنیا توسط آمریکا انجام می شود برای دلخوشی صهیونیست ها انجام می شود تا ضربه ای به رژیم کودک کش صهیونیستی وارد می شود اما صدای آمریکا بلند می شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور خاطرنشان کرد: رفتارهای دوگانه آمریکا برای همه دنیا نخ نما شده است و مردم آزاده دنیا به این رفتارها آشناهستند و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بدون شک نگاه مردم نسبت به انقلاب و نظام را تغییر نخواهد داد و تنها تلاشی سیاسی و بی اثر برای جلب توجه و کسب رضایت صهیونیست ها است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • روز نحس وجود دارد؟
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • عکسی از حدیث نصب‌ شده در محل دیدار امروز کارگران با رهبر انقلاب
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • اطلاع‌نگاشت آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • اطلاع‌نگاشت زمان و تعداد سؤالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳