Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:06:21 GMT

کاهش ۱۰درصدی صید ماهیان استخوانی /۲۴۰۰ ماهی صید شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۳۲۱۹

کاهش ۱۰درصدی صید ماهیان استخوانی /۲۴۰۰ ماهی صید شد

به گزارش خبرنگار مهر، صمد درویشی شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری با شبکه باران با اشاره به پایان فصل صید ماهیان استخوانی در گیلان، اظهار کرد: امسال صیادان گیلانی ۲ هزار و ۴۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این میزان ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، افزود: ارزش ریالی ماهیان صید شده ۹۲۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات گیلان علت کاهش میزان صید را مساعد نبود شرایط آب و هوایی عنوان کرد و گفت: از این میزان هزار و ۹۳۶ تن معادل ۵۸ درصد ماهی سفید و بقیه نیز از انواع کفال و سایر گونه‌های استخوانی دریای خزر بوده است.

وی ادامه داد: امسال ۳ هزار و ۶۰۰ صیاد از ۴۹ شرکت صید پره در ۳۵۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر در استان گیلان اقدام به صید ماهیان استخوانی کرده‌اند.

کد خبر 4588836

منبع: مهر

کلیدواژه: صید ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۵درصدی سرقت در استان البرز

رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: انواع سرقت‌‌ در تعطیلات سال نو در استان البرز ۳۵درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین فاضلی‌هریکندی اظهار داشت: ‌در نتیجه تعامل و اجرای برنامه‌های مشترک دستگاه قضایی و انتظامی استان، آمار وقوع انواع سرقت در تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش 35درصدی داشته است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اعلام کاهش آمار وقوع انواع سرقت‌ها در تعطیلات آغازین سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزود: در نتیجه اقدامات انجام‌شده که حاصل همکاری شبانه‌روزی و تعامل نزدیک دو مجموعه قضایی و انتظامی استان البرز بود وقوع انواع سرقت‌ها که همواره به‌عنوان یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان در ایام تعطیلات مطرح است کاهش 35درصدی داشت.

وی با ذکر جزئیات آماری این دستاورد مهم قضایی و انتظامی در استان البرز اضافه کرد: بر این اساس، آمار وقوع انواع سرقت‌های خرد و عادی کاهش 34درصدی و سرقت به‌عنف کاهش بیش از 70درصدی داشته است؛ شایان ذکر است در بخش سرقت‌های خرد، سرقت منزل حدود 20 درصد، سرقت مغازه 65 درصد و سرقت‌های خودرو حدود 43 و احشام کاهش 50درصدی داشته است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز در ادامه با بیان اینکه شهرستان نظرآباد، بیش‌ترین میزان کاهش وقوع سرقت را بین همه حوزه‌های قضایی را داشته است در خصوص سایر شهرستان‌ها یادآور شد: بر این اساس، اشتهارد با کاهش نزدیک به 36درصدی، کرج با بیش از 35 درصد در رتبه‌های بعدی کاهش وقوع سرقت قرار دارند.

فاضلی‌هریکندی عدم اعطای نهادهای ارفاقی و عدم اعطای مرخصی به زندانیان جرایم سرقت را در این موفقیت مؤثر دانست و تصریح کرد: بر این اساس و با برنامه‌های تدوین‌شده در «قرارگاه مقابله با جرایم خاص استان البرز»، سختگیری‌ها در خصوص جرایم موضوع قرارگاه به‌ویژه سرقت از مدت‌ها قبل از پایان سال گذشته آغاز شد؛ همچنین پرونده‌های سرقت در شعب ویژه در کلیه مراحل دادسرا، شعب بدوی و تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در مرحله اجرای احکام نیز با ایجاد «کارگروه اجرای احکام جرایم خاص»، نهادهای ارفاقی با نظارت و سخت‌گیری‌های شدید به محکومان جرایم خاص اعطا می‌شود.

وی از دیگر سو، افزایش گشت‌های منظم انتظامی را که با همت فراجای استان و به‌صورت شبانه‌روزی در کلیه حوزه‌های قضایی اجرایی شد، در کاهش وقوع سرقت بسیار مؤثر دانست.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • رشد ۱۲ درصدی صید کیلکا ماهیان دریای خزر
  • صادرات ۲۰ تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور
  • کاهش ۳۵درصدی سرقت در استان البرز