Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@20:43:02 GMT

امتیازخواهی طالبان در صلح با افزایش جنگ

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۳۹۶۹

امتیازخواهی طالبان در صلح با افزایش جنگ

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ ژنرال بسم‌الله وزیری (فرمانده قوای مسلح کشور) اظهار کرد: طالبان می‌خواهد با انجام این حملات در روند گفت‌وگوهای صلح کسب امتیاز کند.

وی همچنین افزود: نیروهای امنیتی افغانستان در برابر این رویکرد طالبان ایستادگی کرده و آنان را سرکوب می‌کند.

همچنین ژنرال آدمس (مشاور ارشد نیروهای خارجی در بخش آموزش ارتش ملی افغانستان) گفته است که اکنون افغانستان بیشتر از هر وقت دیگر به یک ارتش ملی ورزیده و مسلکی نیاز دارد و ناتو برای رسیدن به صلح و آموزش‌ نیروهای امنیتی کمک‌های بیشتری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، همزمان با افزایش جنگ در افغانستان، 358 افسر ارتش ملی پس از فرا گرفتن آموزش‌های جنگی در دانشگاه نظامی ژنرال محمد قسیم فهیم، اکنون آماده مقابله با دشمن هستند.

در حالی ‌که تلاش‌ کشورهای مختلف، بیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به صلح در افغانستان ادامه دارد، ولی جنگ میان گروه‌ طالبان و نیروهای امنیتی در بخش‌هایی از این کشور اوج گرفته است. قرار است طی این هفته دو گروه طالبان و نمایندگان دولت افغانستان با هم دیدار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن ایکنا ارتش افغانستان طالبان جنگ صلح امتیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان