Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چای کشور هدفمند کردن تعرفه واردات چای را ضروری خواند و گفت: واردات بدون دغدغه چای خارجی توان رقابت‌پذیری را از چای ایرانی سلب می‌کند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه زمینه پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر صنعت چای داخلی در سال رونق تولید فراهم شده است اظهار داشت: عدم هدفمند کردن تعرفه‌ها و وارات بدون دغدغه چای خارجی توان رقابت‌پذیری را از چای ایرانی سلب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور حرکت به سمت بهینه ساختن شرایط اقتصادی کشور به نفع تولیدکننده داخلی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر 20 تا 25 درصد یعنی چیزی در حدود یک چهارم چای مورد نیاز بازار کشور در دو استان شمالی گیلان و مازندران تولید می‌شود.

جهانساز جلوگیری از قاچاق چای خارجی با یک برنامه‌ریزی دقیق در سطح کلان کشور را لازمه تحقق شعار رونق تولید خواند و تصریح کرد:‌ تنظیم قوانین و مقررات و اصلاح و هدفمند کردن تعرفه‌های واردات چای می‌تواند منافع بسیار زیادی را عاید تولیدکنندگان داخلی کند.

شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای را اعلام کردخراسان رضوی|‌«سنو»؛ پایلوت ثبت جهانی زراعت زعفران مبتنی بر قناتزراعت چوب به جای کشت سبزی در زمین‌های آلوده جنوب تهران

وی حذف تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی واردات چای را اقدامی مفید و کارساز برای حرکت در مسیر حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: دلگرم کردن و حمایت چایکاران از طریق صندوق‌های بیمه امری است که انتظار داریم امسال بیشتر از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه امر اصلاح و بهزراعی باغات چای به عنوان یک هدف در دستور کار این دستگاه قرار دارد ابراز داشت: توسعه مکانیزاسیون و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به چایکاران در کنار اصلاح شیب باغات چای از دیگر برنامه‌های پیش‌ روی سازمان چای کشور است.

جهانساز آرایش کشت چای در راستای خط تراز و اقداماتی نظیر این را در افزایش عملکرد تولید چای و کیفی‌سازی آن مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ حمایت مصرف‌کنندگان از چای داخلی و تبلیغ مؤثر آن توسط رسانه‌ها یکی دیگر از پیش‌نیازهای اساسی رونق این محصول استراتژیک است.

وی با بیان اینکه امسال به علت بارش باران و مساعد بودن شرایط جوی زمینه افزایش تولید برگ سبز چای فراهم شده است افزود: از چایکاران شمالی انتظار داریم نسبت به انجام عملیات بهزراعی باغات چای خود اقدام کنند تا زمینه افزایش عملکرد تولید این محصول کاملاً فراهم شود. 

انتهای پیام/ ز

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، "رانیل دیکره مسینکه" رئیس جمهور کشور سریلانکا در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در جنوب شرق کشور سریلانکا که با حضور رئیس جمهور ایران و وزیر نیرو برگزار شد، ضمن قدردانی از دولت ایران و شرکت‌های مهندسی ایرانی به منظور اجرای این پروژه عظیم فنی – مهندسی صنعت آب و برق، گفت: دشواری‌ها و چالش‌های بسیاری در مسیر پیشبرد و عملیاتی کردن این پروژه عظیم در سریلانکا وجود داشت اما به همت مهندسان ایرانی با وجود همه این محدودیت‌ها، در نهایت پروژه بزرگ و چند منظوره اومااویا نهایی و به مرحله اجرا رسید.

وی در ادامه به تمدن کهن و باستانی دو کشور ایران و سریلانکا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امروز شاهد قرار گرفتن دو کشور دارای تمدن کهن و سیستم‌های آبیاری باستانی به منظور همکاری در زمینه اجرای پروژه‌های مهندسی شده انتقال آب و تولید برق هستیم.

رئیس جمهور کشور سریلانکا یادآور شد: پیشبرد طرح‌های صنعت آب به منظور بهره‌برداری از منابع آبی موجود به نفع مردم ساکن در این منطقه خواهد بود و خوشبختانه در کنار اجرای پروژه بزرگ انتقال آب و نیز تولید و توزیع برق توسط متخصصان ایرانی، این دانش و تکنولوژی به مردم سرزمین سریلانکا منتقل شد.

به گفته وی، بی تردید بدون همکاری ایران و انتقال توانمندی و تکنولوژی مهندسان ایرانی انجام این پروژه بزرگ و انتقال آب به مناطق دارای بحران و تنش آبی سریلانکا غیرممکن بود.
دیکره مسینکه در ادامه با تاکید بر اینکه مهارت‌ها و تکنولوژی فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: ایران نمونه کشوری است که موفق شد تکنولوژی و دانش فنی را در همه حوزه‌ها با خوداتکایی ایجاد کند، ارتقا دهد و پیشرفت‌های چشمگیری را در این مسیر کسب کند.
وی یادآور شد: ایران و سریلانکا به عنوان دو کشور جنوب آسیا در صدد کسب هویت و استقلال خودشان هستند و بی‌تردید اجرای پروژه‌هایی در سایه همکاری‌های مشترک بین دو کشور، رویکرد این کشورها را در تحققق استقلال هویتشان تقویت می‌کند.
رئیس جمهور کشور سریلانکا خاطرنشان کرد: به واسطه اجرای پروژه بزرگ و چند منظور اومااویا، ایران توانست با بهره‌مندی از ظرفیت و توان متخصصان خود، از طریق سدسازی آب را به منطقه خشک انتقال دهد که با نعمات فراوانی برای آیندگان نیز همراه خواهد شد.

کد خبر 6087676 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد