Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@16:46:21 GMT

درمان فشار خون بالا با دارو‌های گیاهی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۵۱۷۴

درمان فشار خون بالا با دارو‌های گیاهی

پول‌نیوز - کم تحرکی و اقبال در استفاده از غذاهای آماده و نیمه آماده این روزها فشار خون بالا را به یک بیماری خاموش و پر خطر برای شهر نشین ها تبدیل کرده است دارو‌های گیاهی و رژیم غذایی خاص، برای درمان فشار خون بالا بسیار موثر است.

برای اینکه خون در رگ جاری شود و مواد غذایی و اکسیژن را به اعضای مختلف بدن برساند، نیاز به نیرویی است که فشار خون نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نیروی وارده از جریان خون به دیواره رگ‌ها فشار بیش از حد نرمال وارد کند، فرد دچار پرفشاری خون شده است. فشار خون بالا در ۹۰ درصد افراد، علت شناخته شده‌ای ندارد و اغلب بی‌علامت است.

از جمله درمان‌های خانگی موثر و طبیعی و دارو‌های گیاهی که در کاهش فشارخون موثر است به شرح ذیل است:

درمان فشار خون بالا با دارو‌های گیاهی

ریحان

یکی از درمان‌های خانگی موثر و طبیعی برای کاهش فشار خون بالا مصرف ریحان است.
ریحان حاوی ویتامین C.، ویتامین A. و روی است که برای درمان مشکلات معده، سردرد، سرماخوردگی و کاهش فشار خون بسیار مفید باشد.

دارچین

دارچین نیز برخلاف تصورعموم مردم، باعث کاهش فشار خون می‌شود. براساس مطالعات انجام شده در سال ۲۰۰۶ درآمریکا مصرف دارچین می‌تواند فشار خون بالای ناشی از افزایش قند خون را کاهش دهد و باید توجه داشت که مصرف آن به صورت دارویی فقط باید تحت نظر پزشک باشد چرا که می‌تواند با برخی از دارو‌هایی که در حال مصرف کردن هستید تداخل ایجاد کرده و باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شود.

جوی دوسر

جوی دوسر نیز حاوی مواد مغذی، معدنی و ویتامین‌های مختلف است که سلامت قلب، کاهش وزن، کاهش احتمال دیابت و تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

دانه کتان

یکی دیگر از گیاهان دارویی مفید و معروف برای کاهش فشار خون، دانه کتان است. این دانه حاوی مقادیر بسیار خوبی اسید چرب امگا ۳ است و خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. دانه کتان تحمل بدن را نسبت به گلوکز افزایش داده و تاثیر انسولین را در بدن افزایش دهد.

توجه داشته باشید که دانه کتان و مکمل‌ها و روغن‌های حاوی آن، با دارو‌های کنترل قند خون مانند متفورمین و دارو‌های هورمونی مانند دارو‌های پیشگیری از بارداری تداخل دارد و درصورت ابتلا به سرطان تخمدان و یا رحم و داشتن مشکلات هورمونی نباید از روغن دانه‌ای کتان استفاده کرد چرا که تعادل هورمون استروژن را در بدن تحت تاثیر قرار می‌دهد.

توصیه‌های خوراکی و طبیعی برای درمان فشار خون بالا

برای درمان فشار خون بالا عناب را بجوشانید و آب آن را بفشارید و میل کنید.

خیار تازه را روزی سه عدد صبح ناشتا و عصر و شب قبل از خواب بی نمک میل کنید.

تخم خیار را دم کرده روزی یک مثقال تا ده روز عصر‌ها میل کنید.

تخم شنبلیله روزی سه مثقال صبح و عصر و شب میل شود.

در غذا و کوکو و آش و سوپ باید شنبلیله را بگنجانید که در پائین آوردن فشار خون مفید است.

ریشه و برگ توت فرنگی ۳ گرم در ۱۰۰ سی سی آب جوشانده و سه نوبت میل شود.

کسانی که فشار خون دارند خرما کمتر مصرف کنند.

خوردن، طالبی گریپ فروت، نارنج، انگور، میوه نارس خرمالو، زالزالک، گلابی، زغال اخته و فندق هم برای کاهش فشار خون توصیه می‌شود. پرتقال و سیب درختی ضد فشار خون است.

ریشه و برگ خشک توت فرنگی به مقدار ۳۰ گرم در یک لیتر آب بجوشانید و در طول روز هر قدر مایل بودید بنوشید.
دم کرده قراقاط فشار خون را پائین می‌آورد.

برگ درخت زیتون ۳ گرم را با ۳۰۰ سی سی آب جوش ۲۰ دقیقه دم کرده روزی سه فنجان میل شود.

هسته هلو و هسته شلیل هم باعث کاهش فشار خون می‌شود با احتیاط مصرف شود روزی یک عدد به مدت ۷ روز در ماه میل شود.

بعد از هرغذا ۲ عدد عناب و یک قاشق چایخوی زرشک میل شود.

در فشار خون از خوردن بادمجان، گوجه فرنگی، نمک، اسفناج، شیرینی جات، مواد نفاخ، هندوانه، قهوه، جوانه گندم و مایعات زیاد خودداری شود و عصبانی شدن هم فشار خون را بالا می‌برد.

منبع: میزان

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فشار خون داروهای گیاهی دارو سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ تولید جزو ارکان اصلی هر اقتصادی محسوب می‌شود. وقتی حال این بخش خوب است، اقتصاد حال و هوای پرتحرکی دارد و وقتی اوضاع تولید خوب نیست، از شادابی در اقتصاد نیز خبری نیست. البته این وضعیت به نفع سودجویان است که به دنبال بهره بردن از بازار‌های مخرب و واسطه گری هستند.

دولت با هدف کاهش جذابیت سوداگری در کشور و افزایش سودآوری بخش تولید به ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به مجلس اقدام کرده است. در این لایحه پیشنهادات اساسی در راستای افزایش مالیات بر دارایی و سرمایه و بخش‌های غیرمولد اقتصاد و کاهش فشار مالیاتی بر بخش‌های تولیدی کشور مطرح شده است. همچنین حمایت از صادرات و شرکت‌های صادرات محور نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که تصویب این لایحه در مجلس و اجرای آن توسط دولت می‌تواند بستری برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

از شواهد این طور بر می‌آید که در حال حاضر سرمایه‌های راکد سودآوری بیشتری برای صاحبان شان دارند. در حالی که تولید با مشکلات عدیده‌ای روبروست و حاشیه سود بالایی ندارد. نظرات جمشید عدالتیان، کارشناسان اقتصادی را در خصوص بند‌های پیشنهاد شده در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

عدالتیان در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص پیشنهاد دولت در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر کاهش مالیات عملکرد تولید از ۲۵ به ۱۵ درصد و افزایش مالیات سرمایه و دارایی در کشور تصریح کرد: این اقدام باعث می‌شود که سرمایه‌ها به بخش تولید سوق داده شوند. پیشنهاد کاهش مالیات عملکرد تولید به این بخش کمک می‌کند که از شرایط فعلی رها شود و رونق بگیرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در شرایط تحریمی بخش تولید وضعیت خوبی ندارد و تحت فشار‌های گوناگون قرار دارد. پیشنهاد دولت در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در زمینه کاهش مالیات عملکرد تولید می‌تواند کمک کننده باشد.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: هزینه‌های بالای تولید باعث می‌شود که تولیدکنندگان نتوانند ماشین آلات خود را به روز کنند و سرمایه گذاری‌های جدید داشته باشند. به منظور بهبود وضعیت تولید در کشور این گونه حمایت‌ها ضروری هستند.

عدالتیان گفت: باید دارایی‌های غیرمولد مالیات بیشتری پرداخت کنند و در شرایط که ریسک رکود سرمایه افزایش می‌یابد، احتمالاً صاحبان سرمایه به فکر می‌افتند که سرمایه‌های خود را به بخش‌های مولد اقتصاد سوق دهند تا مالیات کمتری بپردازند. با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با کاهش مالیات تولید و همچنین اخذ مالیات از فعالیت‌های غیر مولد بستری جهت سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص پیشنهاد دولت در لایحه مورد بحث مبنی بر اعطای مشوق‌های مالیاتی به سرمایه‌های خرد مردمی خاطرنشان کرد: این راهکار نیز می‌تواند کمک کننده باشد و به جذب سرمایه‌ها کمک کند. به هر طریقی که بتوانیم از جذابیت بخش‌های غیرمولد مانند بازار‌های طلا، ارز، سکه و... بکاهیم و بر سوددهی بخش‌های مولد اقتصاد اضافه کنیم، به نفع کشور است.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: کاهش مالیات بخش تولید و افزایش مالیات بخش‌های غیر مولد در کنار در نظر گرفتن مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌های خرد مردمی به جذب سرمایه‌های سرگردان به بخش‌های مولد اقتصاد منجر می‌شود که اتفاق مثبتی است.

عدالتیان گفت: در نظر گرفتن مشوق‌های بیشتر برای شرکت‌هایی که به توسعه زنجیره ارزش محصولات می‌پردازند و کالا‌های نهایی تولید می‌کنند، منطقی است. این طور مشوق‌ها انگیزه‌ای برای صنایع به وجود می‌آورد که به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر بروند. البته این موضوع باید برای صنایعی مدنظر قرار بگیرد که امکان تولید محصولات نهایی برایشان وجود دارد. برخی صنایع این موضوع برایشان مصداق پیدا نمی‌کند.

عدالتیان در پایان تأکید کرد: به طور کلی، پیشنهادات مطرح شده در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را مثبت ارزیابی می‌کنم. امیدواریم این لایحه با فوریت در مجلس مورد تصویب قرار بگیرد و از مزیت هایش بهره‌مند شویم.

 

دیگر خبرها

  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها