Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی‌نجات نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح در سازمان شهرداری همدان به عنوان واحد توانمندسازی کسب‌وکار و کارآفرینی با هدف ساماندهی، توسعه و ارتقای فرهنگ کارآفرینی شهر همدان به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر اینکه این طرح با اولویت توانمندسازی شهروندان همدانی در حوزه کسب‌وکار و کارآفرینی با محوریت اقشار آسیب‌پذیر در دستور قرار گرفته، افزود: امروزه مدیریت شهری نقش مهمی را در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کنند؛ بنابراین شورای شهر همدان به استناد قوانین کشور و با در نظر گرفتن عواملی چون منبع‌محوری، محله‌محوری، فرهنگ کارآفرینی، راهبردمحوری و ساختار مدیریتی مبتنی بر شاخص‌های کارآفرینی شهری به تدوین این طرح اقدام کرده است.
به گفته بادامی‌نجات، انتظار می‌رود شهرداری همدان برای ارتقای فرهنگ کار و اشتغال و حمایت از توسعه کسب‌وکارها، علاوه بر راه‌اندازی فرهنگسرای کسب‌وکار شهر همدان، در مراحل آتی بر اساس طرح تفصیلی، فرهنگسراهای بعدی را نیز در سایر نقاط شهر در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه کارآفرینی و کسب‌وکارهای شهری به‌عنوان یک رویکرد اساسی، پایه‌ای برای تقویت بخش خصوصی و تأمین زیرساخت‌های مناسب این بخش، محسوب می‌شود؛ معتقد است: ارائه فرصت و امکانات اولیه و کم‌هزینه به شهروندان برای بروز ایده‌های کسب‌وکار خلاقانه و کارآفرینانه و رونق اقتصادی، یکی از رویکردهای مدیریت شهری همدان در نقش تسهیل‌گر حوزه کارآفرینی شهری است.
نایب رئیس شورا همچنین گفت: استفاده از ظرفیت‌های محلی برای توسعه فرهنگ کارآفرینی و توانمندسازی افراد محلی به‌منظور ارتقا و توسعه خدمات همه‌جانبه و در راستای تبدیل شهرداری همدان از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی از رویکردهای اساسی این طرح است.
بادامی‌نجات با اشاره به اینکه برای توسعه اکوسیستم کارآفرینی در شهر راه بسیار طولانی را در پیش داریم، معتقد است: بی‌شک بهبود اکوسیستم کارآفرینی یک شهر نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف چندگانه مدیریت شهری داشته و در تقویت زیرساخت‌ها، توسعه کسب‌وکار، افزایش درآمدهای شهر و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و فارغ‌التحصیلان آن شهر مؤثر است.
وی با تأکید بر اینکه کارآفرینی ضرورتی اجتناب‌پذیر برای بقای اقتصاد و تولید است، عنوان کرد: «شهر دوستدار کسب‌وکار» شهری است که سازمان‌ها و امکانات آن شهر برای تسهیل و تشویق فعالیت‌های کارآفرینانه بسیج شوند و تلاش ‌کنند تا روحیه کارآفرینی در تمام بخش‌ها و فضای عمومی شهر حاکم شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان کارآفرینی شورای شهر اشتغال رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری، ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری باید ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد، گفت: تهیه و نصب یک دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوای دیگر لازمه شهر همدان است و این موضوع باید طی یک هفته آینده تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، علی‌اکبر نظری امروز _شنبه بیست و پنجم فروردین_ در کمیسیون خدمات شهری شورا با موضوع بررسی اقدامات صورت گرفته در زمینه احداث پایگاه سنجش آلودگی هوا، اظهار کرد: امید است که با توجه به آغاز سال نو و شعار سال، شهردار جهشی در کارها داشته باشد.

وی تولید را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود برشمرد و افزود: متأسفانه به جای تولید، توزیع را پیشه گرفته‌ایم در حالی که تولید می‌تواند مشکلات را رفع کرده و جامعه را به سمت کاهش مشکلات مردم سوق دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در راستای جهش تولید باید فعالیت‌ها مضاعف شود و به این منظور یک حرکت انقلابی نیاز است؛ مسؤولان نیز به منظور تحقق این مهم باید از ظرفیت‌های موجود بهره بگیرند.

نظری در ادامه با بیان اینکه سال گذشته مبنا بر احداث یک پایگاه دیگر سنجش آلودگی هوا در شهر بود، اضافه کرد: بودجه لازم در این خصوص نیز پیش‌بینی شده بود تا با این اقدام، حداقل ۲ پایگاه در شهر فعال باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری باید ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد، خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم در بودجه سال جاری شهرداری احداث یک پایگاه دیگر نیز در دستور کار شهرداری باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: تهیه و نصب یک دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوای دیگر لازمه شهر همدان است و این موضوع باید طی یک هفته آینده تعیین تکلیف شود.

نظری با اشاره به سپری شدن یک سال از موضوع تهیه یک دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوا و عدم تحقق این امر، اضافه کرد: با وجود تصویب این موضوع و پیش‌بینی بودجه، هنوز معطل برگزاری مناقصه هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث فرهنگی در مسائل زیست محیطی نیز مشکل داریم، یادآور شد: شهرداری باید در زمینه آموزش مسائل زیست محیطی ورود کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: متأسفانه در مقطع کنونی، سازمان فرهنگی شهرداری کار اساسی خود در حوزه آموزشی زیست محیطی را رها کرده و به مسائل دیگری پرداخته است.

نظری در ادامه گفت: در خصوص تهیه دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوا در صورت نیاز به اصلاح بودجه باید این امر انجام شود.

وی در خصوص ایجاد اداره محیط زیست در شهرداری نیز بیان کرد: پیگیری این موضوع از طریق وزارت کشور و تعیین ساختار سال گذشته در شورای شهر مصوب شد و در این برهه تشکیل این اداره در شهرداری ضروری است.

کد خبر 744183

دیگر خبرها

  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در همدان
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • راه اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به شیراز
  • لزوم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی در همدان
  • راه‌اندازی یک خط جدید در حوزه حمل‌ونقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • ‌راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز 
  • راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • رونق بیشتر در مزارع پرورش میگو گمیشان با آغاز لایروبی
  • شهرداری، ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد