Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@12:29:55 GMT

واژگونی مرگبار اتوبوس تهران- شیراز

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۵۳۳۰

واژگونی مرگبار اتوبوس تهران- شیراز

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: این حادثه ساعت یک و 42 دقیقه بامداد امروز رخ داد و به دنبال اعلام آن به اتاق فرمان اورژانس، پنج واحد آمبولانس از 115 و هلال احمر قرقچی و مورچه خورت به محل سانحه اعزام شدند.

غفور راستین افزود: در این حادثه یک مرد ۵۰ ساله در دم جان باخت.

وی بیان کرد: همچنین ۱۸ نفر شامل ۱۴ مرد و چهار زن دچار مصدوم شدند که همه به بیمارستان حضرت محمد(ص) میمه و سپس پنج نفر از آن ها به وسیله اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان گلدیس شاهین شهر منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر مِیمه از توابع شهرستان شاهین‌ شهر و میمه در ۱۰۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

به گزارش ایرنا در سال ۹۷ واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۳۱ هزار و ۶۸۱ ماموریت اعزام شدند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۶۴۳ مورد تصادفی بود.

از مجموع ماموریت ‌های تصادفی در این مدت ۵۰ هزار و پنج مورد شهری و ۱۷ هزار و ۶۳۸ مورد جاده‌ای بوده است.

اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با توان ۱۴۵ پایگاه شامل ۷۵ پایگاه شهری، ۶۹ پایگاه جاده ای، یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۸۳۰ نفر نیروی انسانی ارائه خدمات فوریت های پزشکی به شهروندان امدادرسانی می کند.

بر اساس آمار موجود، سالانه ۱۷ هزار نفر در اثر سوانح جاده ای به خصوص در جاده های کویری کشور جان خود را از دست می دهند و ۲۵۰ هزار نفر نیز مصدوم می شوند.

۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی در کشور وجود دارد، همچنین حدود ۴۷ هزار و ۲۶۳ کیلومتر مربع از مساحت ایران در زمره بیابان و کویر به ویژه در مرکز کشور قرار می‌ گیرد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اتوبوس واژگونی اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان

محمود رضایی کوچی در جریان بازدید از روند اجرای پویش ملی ‘چشم به راهیم’ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز هفتم فروردین ۱۴۰۳ به دلیل شرایط ایمن و فنی آزادراه شیراز – اصفهان، میزان تلفات جاده‌ای در این محور صفر بوده که این بدان معناست که اگر راه‌ها را ارتقا دهیم میزان تلفات جاده‌ای هم کاهش خواهد یافت.

او ادامه داد: هم اینک ۱۰ درصد طول راه‌های کشور یعنی افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر آن در استان فارس است که از این حیث فارس در کشور در رتبه نخست قرار دارد.

رضایی کوچی اظهار کرد: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از کل راه‌های استان فارس آزادراه و بزرگراه است و از نظر طول آزادراه نیز استان فارس با توجه به افتتاح آزادراه ۲۲۵ کیلومتری شیراز – اصفهان در کشور اول است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در کنار ارتقای راه ها، ایمنی خودرو و فرهنگ رانندگی نیز در کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن نقش بسیار مهمی دارد.

او گفت: برای تقویت شبکه جاده‌ای استان، هم اینک ۶ بزرگراه از مرکز استان به ۶ استان همجوار در حال اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۸۰ درصد است.

رضایی افزود: این ۶ بزرگراه شامل بزرگراه شیراز – استهبان – نی‌ریز - قطرویه – کرمان، بزرگراه شیراز - فسا - داراب - کهکم – بندرعباس، بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس، بزرگراه شیراز - کوار - فیروزآباد - جم – عسلویه، بزرگراه شیراز - دشت ارژن - قائمیه – بوشهر، بزرگراه شیراز - دشت ارژن - کوه چنار - ممسنی – کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه استان فارس در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد، نیاز است که یک فضای کریدوری ایجاد شود تا زمینه حمل و نقل بار و مسافر از شرق به غرب و شمال به جنوب نیز فراهم شود.

رضایی کوچی اظهار کرد: تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان که در حقیقت ادامه آزادراه شمال به جنوب کشور است به سمت بوشهر در طول برنامه هفتم دیده شده که با تکمیل آن ارتباط بین خلیج فارس به دریای خزر برقرار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: علاوه بر توسعه آزادراه و بزرگراه در استان، توسعه خطوط ریلی نیز در دستور کار است و هم اینک راه آهن شیراز – عسلویه - بوشهر که طبق برنامه در چهار سال آتی تکمیل می‌شود در حال اجرا است.

رضایی افزود: همچنین راه آهن گلگهر – شیراز نیز در ادامه کریدور شرق و غرب کشور در حال اجرا است و راه آهن اقلید – یزد نیز که بخش مسافر و بار آن ظرف ۲ ماه آتی فعال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به جان باختن ۴۵ نفر در حوادث رانندگی درون و برون شهری استان در نوروز امسال گفت: از این تعداد ۳۶ نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای و ۹ نفر در حوادث درون شهری و در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ جان باخته‌اند.

رضایی افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است و استان فارس به لحاظ کاهش تلفات درون شهری در رتبه دوم کشور قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان روکش آسفالت شد
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • (ویدئو) حادثه مرگبار برای یک اتوبوس مسافربری در آلمان
  • انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان
  • واژگونی مرگبار پراید در محور رامهرمز -بهبهان
  • واژگونی سمند در گلپایگان با ۶ مصدوم
  • واژگونی ال ۹۰ در محور شاهین شهر - علویجه ۴ مصدوم و یک فوتی داشت
  • مصدوم شدن ۶ نفر در پی تصادف وانت پیکان با عابر پیاده / مصدومیت ۵ نفر در پی واژگونی ال۹۰
  • ۵ کشته بر اثر واژگونی اتوبوس در آلمان
  • تصادف زنجیره ای در آزادراه شیراز _ اصفهان