Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مهاجرانی (رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جزئیات ثبت‌نام در آزمون استعداد درخشان و نمونه گفت: ثبت‌نام آزمون ورودی استعداد درخشان و نمونه از روز ۱۹ فروردین آغاز شده و تا ۲۶ فروردین ادامه خواهد داشت، از این رو لازم است که دانش‌آموزان به سایت azmoon.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

medu.ir  مراجعه کنند و طبق اطلاعاتی که در سایت قید شده نسبت به ثبت‌نام با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار تومان اقدام کنند.

وی در خصوص آمار جذب دانش‌آموزان در مدارس سمپاد گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر را در این مدارس ثبت‌نام خواهیم کرد. حدود پنج هزار نفر در رشته ریاضی، چهار هزار نفر در رشته تجربی، ۲۶۰۰ نفر در رشته انسانی و برای اولین بار ۲۶۰ نفر در رشته مهارتی ثبت‌نام خواهند شد. شرط ثبت‌نام این است که کل معدل پایه هشتم در خرداد ۹۷-۹۸ برای استعداد درخشان بالای ۱۹ باشد و برای مدارس نمونه نیز دانش‌آموزانی که درسال تحصیلی ۹۷-۹۸ در پایه نهم هستند، حداقل معدل ۱۷ را کسب کرده باشند.

مهاجرانی اظهار داشت: ما امسال برای اولین بار سمپاد مهارتی را راه‌اندازی کرده‌ایم که در استان‌های خراسان، سمنان، همدان، یزد راه‌اندازی شده است. در واقع سمپاد مهارتی دانش‌آموزان را از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش جذب می‌کنند.

وی با اعلام تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان گفت: قرار بود این آزمون در ۲۴ خردادماه برگزار شود، اما به دلیل شرایط دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده این آزمون در ۳۱ خردادماه برگزار خواهد شد و تاخیری یک هفته‌ای را برای این دانش‌آموزان لحاظ کردیم تا بتوانند خودشان را برای آزمون آماده کنند.

مهاجرانی در ادامه با اشاره به آمار جدید ثبت‌نام در مدارس سمپاد گفت: حدود ۲۸ هزار و ۶۲۵ نفر تا به الان ثبت‌نام کردند که ۱۵ هزار و ۴۵۹ داوطلب پسر و ۱۳ هزار و ۱۶۶ نفر نیز دختر بوده‌اند. ناگفته نماند که ۳۱ نفر از ثبت‌نام کنندگان جزو دانش‌آموزان اتباع هستند. دانش‌آموزان اتباع به شرط اینکه از وزارت کشور کد داشته باشند می‌توانند ثبت نام کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: در روزهای ابتدایی معمولا تعداد کمی از دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌کنند و اکثر دانش آموزان ثبت‌نام را به روز آخر موکول خواهند کرد.  پیش‌بینی‌مان این است که در روز شنبه آمار زیادی جهت ثبت‌نام داشته باشیم. فکر می‌کنم امسال نیز مانند سال گذشته تعداد ثبت نام کنندگان به ۲۳۰ هزار نفر برسد.

مهاجرانی تاکید کرد: به دانش آموزان توصیه می‌شود که در زمان مقرر اقدام به ثبت‌نام کنند تا ما مجبور به تمدید مهلت ثبت‌نام نباشیم، زیرا این مساله هم کار را برای ما دشوار می‌کند و هم باعث می‌شود دانش‌آموزان به روزهای تمدید شده اتکا کنند، بنابراین توصیه می‌شود حتما در همین روزها اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به زمان صدور کارت‌های آزمون مدارس تیزهوشان گفت: کارت‌های آزمون معمولا یک هفته قبل از آزمون توزیع می‌شود. ناگفته نماند مناطق سیل‌زده با تایید مدیرکل استان از پرداخت حق ثبت‌نام به جهت همکاری با این افراد معاف هستند.

او افزود: ثبت نام در مدارس تیزهوشان و نمونه محدودیت‌های بالایی ندارد. همانطور که می‌دانید مدارس استعداد درخشان به صورت تکمیل ظرفیت دانش آموز می‌گیرند به عبارتی دانش آموزانی که از پایه هفتم وارد می‌شوند، چنانچه شروط ماندگاری را داشته باشند می‌توانند ادامه بدهند اما دانش‌آموزانی که به صورت تکمیل ظرفیت ورود می‌کنند طبیعتا باید در این آزمون‌ها شرکت کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه با بیان شرایط ثبت‌نام دانش آموزان خارج از کشور گفت: این دانش آموزان نیز از طریق اینترنت می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند و سوالات آنها از طریق بستر امنی که وجود دارد، ارسال خواهد شد و همزمان با دانش‌آموزان داخل کشور امتحان می‌دهند. در این میان دانش‌آموزانی که تصمیم دارند به داخل ایران بازگردند بعد از اینکه حد نصاب را کسب کردند، باید در تست هوشی که توسط مراکز معتبر برگزار می‌شود، شرکت کنند و برای این افراد فقط کسب نمره کفایت نمی‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دانش آموز دانش آموزان سیل وزارت کشور سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته مشاغل «فرصت‌ها و راهکار‌ها» در مدارس ابتدایی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده تشکیل شد.

مدیرکل مجتمع آموزشی مدارس سمای آباده با بیان این مطلب به خبرنگار آنا گفت: همه‌ساله از اول اردیبهشت به مدت یک هفته مشاوران و مدیران مدارس درگیر برنامه‌های هفته معرفی مشاغل هستند.

رضا مسعودی عنوان کرد: دانش‌آموزان در این هفته با برنامه‌های مختلف مدرسه آشنایی آشنا و اطلاعاتی درباره حرفه‌ها، رشته‌های تحصیلی و مشاغل مختلف به‌دست می‌آورند.

وی متذکر شد: دانش‌آموزان باید برای طرح‌ریزی مناسب تحصیلی ـ شغلی با مشاغل موجود در جامعه آشنا شوند تا بتوانند تصمیم‌گیری مناسبی برای انتخاب رشته تحصیلی و شغلی براساس استعداد و رغبت خود و کیفیت‌بخشی به زندگی داشته باشند.

جابری مدیر مدرسه سمای شهرستان آباده هم با بیان اهداف راهنمایی شغلی در دوره‌های مختلف تحصیلی تبیین کرد: مهم‌ترین هدف راهنمایی شغلی در دوره ابتدایی آن است که دانش‌آموزان متوجه شوند وجود تمام مشاغل مشروع و اشتغال در آنها برای ادامه زندگی افراد و بقای جامعه لازم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند