Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان امروز شنبه، 24 فروردین با اعلام این مطلب افزود: اقامت مسافران و میهمانان نوروزی نیز در استان کرمان با افزایش 27 درصدی به 384 هزار و 84 نفر در ایام نوروز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: 29 هزار و 863 نفر در هتل‌ها، 50 هزار و 298 نفر در اقامتگاه‌های بومگردی و یکصد هزار و 705 نفر در سایر تاسیسات گردشگری استان کرمان اقامت کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به استقبال بسیار خوب گردشگران از اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی این استان تصریح کرد: همچنین 130 هزار و 514 نفر از باغ شاهزاده، 77 هزار و 861 نفر از حمام گنجعلیخان، 86 هزار و 866 نفر از ارگ قدیم بم، 70 هزار و 688 نفر از باغ فتح‌آباد و 50 هزار و 134 نفر از کلوت‌های شهداد بازدید کردند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20 موزه مشارکتی و غیرمشارکتی زیر نظر این اداره فعال هستند گفت: در ایام تعطیلات سال جدید تعداد 601 هزار و 855 نفر از موزه‌های استان کرمان بازدید کردند که نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش پیدا کرد.
فرخی اظهارکرد: همچنین 20 هزار گردشگر از قنات‌های جهانی گوهر ریز جوپار، اکبرآباد و قاسم‌آباد بم در ایام نوروز 98 دیدن کردند.
وی با اشاره به استقبال بالای مسافران از جشن ملی نوروزگاه افزود: 145 هزار نفر از این برنامه‌ها که از دوم تا 14 فروردین در محل کاروانسرای گنجعلیخان برگزار شد، دیدن کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: 23 جلسه ستاد خدمات سفر با حضور دستگاه‌های ذیربط در قبل سال نو و ایام نوروز برای هماهنگی جهت خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی برگزار شد.
وی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه های صنایع دستی در تعطیلات سال 98 افزود: بیش از 6 میلیارد تومان صنایع دستی در نمایشگاه‌های نوروزی استان کرمان بفروش رسید که آمار قابل توجهی است.
فرخی تأکید کرد: در ایام نوروز 23 مورد اقامت گردشگران در چادرهای عشایری کرمان ثبت شد و 375 نفر گردشگر خارجی نیز از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان کرمان بازدید کردند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان فرهنگی فرخی گردشگری میراث سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان

کوهستانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود ۳۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده ضمن اینکه تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه طی این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیر زمینی خواهد شد. 

او افزود: پرندگان هم با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلبشان بازگشته اند.

کوهستانی با اشاره به این که به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند ادامه داد: بعلاوه باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشورهمسایه (افغانستان) آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر هم بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان این که در تعطیلات نوروز حدود هزار و ۵۰۰ نفر از این تالاب دیدن کردند بیان کرد: اما تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز