Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی به بهانه کمک به سیل‌زدگان، بزرگ‌ترین همایش فرهنگی و ورزشی عشایر استان را در شهرستان کلیبر لغو کرد این در حالی است انگار دولت برای کمک به سیل‌زدگان لنگ هزینه جشنواره عشایری است. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کلیبر، در حالی که تمامی علاقه‌مندان، ورزشکاران و حتی بسیاری از هنرمندان به‌ویژه در زمینه عکاسی منتظر برگزاری بیست و ششمین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه (هارنا) در شهرستان کلیبر بودند به ناگاه پایگاه خبری اداره‌ کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اعلام کرد که این جشنواره به نام آنچه کمک به سیل‌زدگان نامیده می‌شود برگزار نخواهد شد امری که بسیاری از مسئولان امر از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره‌ کل ورزش و جوانان استان، اعتبار 26مین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه (هارنا) را برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص داد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: حسب رسالت انسانی و برای یاری هم‌وطنان سیل‌زده‌ کشور، اعتباری که قرار بود برای برگزاری جشنواره‌ فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه هزینه شود، برای کمک به استان‌های سیل‌زده اختصاص می‌یابد.

لغو جشنواره‌ قره‌قیه با تصمیم مدیران کل همه‌ دستگاه‌های مرتبط بود؛ اگر شرایط مملکت این‌طور پیش برود، دوچرخه‌سواری دور آذربایجان هم لغو می‌شود.

اگر لازم باشد تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان را هم لغو می‌کنیم

فرش‌باف، روابط عمومی اداره‌ کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی لغو برگزاری 26مین دوره‌ی جشنواره‌ فرهنگی - ورزشی عشایر  قره‌قیه (هارنا) با تصمیم همه‌ مدیران کل مرتبط از جمله میراث فرهنگی، امور عشایر، ورزش و جوانان و... دانسته و بیان داشته که رسالت انسانی حکم می‌کرده برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده، اعتبار این جشنواره برای کمک به آن‌ها اختصاص یابد برای همین این تصمیم گرفته‌شده است.

وی در پاسخ به این سؤال تسنیم که آیا در برابر اعتبار 70 میلیون تومانی این جشنواره، اختصاص اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی دوچرخه‌سواری دور آذربایجان برای کمک به سیل‌زدگان کارسازتر نیست؟ عنوان کرد: اگر شرایط مملکت این‌طور پیش برود، دوچرخه‌سواری دور آذربایجان هم لغو می‌شود.

تسنیم در ادامه این سؤال را که؛ کدام مدیران‌کل؟! و اینکه برخی از «مدیران‌کل مرتبط!» از لغو جشنواره‌ عشایر قره‌قیه اعلام بی‌خبری نموده‌اند را مطرح نموده است.

 «مدیران کل مرتبط!» در پاسخ به تسنیم از تصمیم گرفته‌شده مبنی بر لغو جشنواره‌ فرهنگی - ورزشی عشایر قره‌قیه اعلام بی‌خبری کردند.

به گفته‌ برخی از «مدیران کل مرتبط!» آخرین نشستی که قرار بود روز دوشنبه به‌منظور هماهنگی برای برگزاری جشنواره‌ی فرهنگی - ورزشی عشایر قره‌قیه برگزار شود، - بدون اعلام دلیل - لغو شده و حتی خبر لغو برگزاری این جشنواره هم - تا این لحظه - رسماً به آن‌ها اعلام‌نشده است.

در حالی‌که عشایر و روستاییان برای برگزاری 26مین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی - ورزشی عشایر آماده می‌شوند؛ سه روز پیش، پایگاه خبری اداره‌ کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در «خبری نامحسوس» و لابه‌لای اخبار مربوط به «گردهم‌آیی جامعه‌ ورزش و جوانان استان در راستای حمایت از هم‌وطنان سیل‌زده‌ کشور» از زبان مدیرکل خود، خبر لغو این جشنواره را منتشر کرد.

لغو جشنواره‌ی عشایر قره‌قیه کلیبر را پیگیری می‌کنم

تسنیم به سراغ مسئول بسیج عشایری سپاه عاشورا نیز رفته و سرهنگ پاسدار حسین حاتمی لغو جشنواره‌ فرهنگی - ورزشی عشایر را برای حال جامعه مفید ندانسته است.

حاتمی در پاسخ به این سؤال که آیا شما هم در جریان تصمیم‌گیری برای لغو جشنواره بودید یا نه؟ ابراز داشته که ای‌کاش هم‌چنان‌که در اجرای این برنامه مشارکت عمومی نهادها و ادارات چشم‌گیر بود، تصمیم لغو اجرای آن‌هم به جمع واگذار و از تصمیم فردی پرهیز می‌شد. نه‌تنها بنده در این تصمیم نقشی نداشته‌ام که حتی مدیرکل محترم امور عشایری استان جناب آقای آل هاشم نیز در تماس تلفنی بنده با ایشان از خبر لغو برگزاری جشنواره متعجب شدند و البته قول پی‌گیری تا حصول نتیجه را دادند.

جالب اینکه نماینده‌ شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند نیز از لغو جشنواره‌ فرهنگی - ورزشی عشایر قره‌قیه اظهار بی‌اطلاعی کرده و در گفتگویی با بهنام محمدی عنوان داشته که مخالف این تصمیم هستم و موضوع را پی‌گیری می‌کنم.

شاید بتوان گفت این اقدام عجولانه اداره‌ کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بیش از آثار به‌ظاهر مثبت خود دارای اثرات منفی بسیاری است چراکه با اعلام قبلی و با تبلیغات در شبکه‌های مجازی می‌توانست با جمع‌آوری کمک‌های مردمی طی برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری، ضمن قطع نکردن جریان این جشنواره مهم شمال غرب کشور، نقش بسیار مؤثرتری در کمک به مردم مناطق سیل‌زده داشته باشد.

جشنواره‌ی فرهنگی - ورزشی عشایر قره‌قیه (هارنا) می‌تواند ظرفیتی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان باشد؛ این در حالی است مسئولان امر برای سر باز زدن از وظایف خود در قبال این جشنواره، بهانه کمک به سیل‌زدگان را مطرح کرده‌اند تا حتی‌الامکان با عدم برگزاری جشنواره آسوده پشت میز ریاست تکیه بزنند.

گزارش از ابوالفضل پورحسینقلی

انتهای پیام/ن

R7887/P4001/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   ‌خدیجه معصومی گفت: با رویکرد نشاط آفرینی و احیای دریاچه و همزمان با جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه، غرفه فرهنگی- ترویجی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، برگزار شد.

وی افزود: اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ منابع طبیعی آب در   احیای دریاچه ارومیه، نقاشی متری با موضوع دریاچه ارومیه، مسابقه خاطره‌نویسی خانواده‌ها با موضوع خاطرات مردم از دریاچه ارومیه، توزیع تراکت با محتواهای مرتبط به دریاچه ارومیه، صرفه‌جویی در مصرف آب و…، عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی، مسابقات فرهنگی همراه با اهدای جوایز و.... از برنامه‌های اجرا شده در این جشنواره بود.

معصومی ادامه داد: اولین جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه با شعار جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین، با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و همراه با اجرای برنامه‌های مختلف شامل رقابت ملی پوشان قایقرانی، موسیقی زنده سنتی، برنامه‌های آئینی و سنتی، غرفه های سوغات و غذاهای سنتی و محلی و … با رویکرد نشاط آفرینی و احیای دریاچه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • هرس شاخه های درختان سیب در شهرستان مراغه
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی اجرای ۳۵ طرح آماری اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آذربایجان شرقی
  • استقبال ۵۰ هزار نفر از برنامه‌های جشنواره بهار معنویت در مشهد
  • معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری
  • عکس/ جشنواره فرهنگی، ورزشی دریاچه ارومیه
  • هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری ناشنوایان به میزبانی سبزوار