Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین سپاه الغدیر استان یزد گفت: شهرهای هویزه، رفیع و حدود 70 روستا از استان خوزستان با جمعیتی بالغ بر 39 هزار نفر تحت پوشش نیروهای سپاه الغدیر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ سرهنگ رضا پورشمسی در رابطه با خدمت رسانی سپاه الغدیر یزد به سیل زدگان اظهار کرد: نیروهای سپاه الغدیر یزد بنا به دستور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شنبه 18 فروردین ماه در شهرستان هویزه از استان خوزستان مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای معاونت آماد و پشتیبانی، معاونت مهندسی، بسیج سازندگی، مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر یزد در هویزه مستقر هستند.

پورشمسی افزود: ایجاد اسکان امن، راه‌اندازی موکب و تأمین غذای گرم برای افراد سیل زده از جمله اقدامات در دستور کار نیروهای مرکز اردویی سپاه الغدیر در هویزه است.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد در ادامه با بیان این‌که شهرهای هویزه، رفیع و حدود 70 روستا با جمعیتی بالغ بر 39 هزار نفر تحت پوشش نیروهای سپاه الغدیر هستند، گفت: هدایت کمک‌های مردمی، مشخص کردن نیازمندی‌ها و تقسیم بندی اقلام رسیده بین سیل زدگان از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار نیروهای آماد و پشتیبانی سپاه الغدیر یزد است.

سرهنگ پورشمسی تأمین 10 دستگاه کامیون تاکتیکی(دو دیفرانسیل) برای انتقال مردمی که روستاهای آنها درگیر سیل شدند، تأمین بیل میکانیکی، لودر و کمپرسی از جمله اقدامات انجام شده واحد مهندسی سپاه یزد است، تصریح کرد: تاکنون چهار جلسه هماهنگی با مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی شهرستان هویزه برگزار شده است.

این مسئول با بیان این که اکیپ بسیج جامعه پزشکی هم به نیروهای انسانی سپاه الغدیر در شهرستان هویزه اضافه شده است، تأکید کرد: خوشبختانه نیروهای یزد با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد علاوه بر حوزه امداد و نجات، حوزه پشتیبانی، تغذیه و روانشناسی مردم سیل زده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت جلوگیری از خسارت‌های بیشتر در مناطق سیل زه خوزستان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت جانی نداشتیم و بیشترین خسارت وارده به مزارع و کشتزارها بوده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ماموریت مذکور بخشی از پروژه ای به نام OHISAMA (خورشید در زبان ژاپنی) به حساب می آید که در ۲۰۲۵ میلادی پرتاب می شود.

کیوچی ایجیچی، مشاور در انستیتو تحقیقات سیستم های فضایی ژاپن جزییاتی درباره برنامه های کشور جهت ساخت یک واحد برق خورشیدی فضایی کوچک را اعلام کرده است. این واحد به طور بی سیم انرژی دریافتی را از مدار پایین زمین منتقل می کند. او در این باره گفت: یک ماهواره کوچک با حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن حدود یک کیلووات برق را از ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین انتقال می دهد.

البته مقیاس آزمایش برنامه ریزی شده هیچ شباهتی به اندازه تجاری نخواهد داشت اما در هر حال گامی در جهت پیشرفت به حساب می آید. به عنوان مثال یک کیلووات برق می تواند ابزارهای کوچک خانه مانند ماشین ظرفشویی را به مدت یک ساعت روشن نگه دارد.

به گفته ایجیچی فضاپیمای مذکور از یک پنل فتوولتائیک ۲متر مربعی برای شارژ باتری استفاده می کند. انرژی ذخیره شده در باتری به امواج مایکروویو تبدیل و به آنتنی روی زمین فرستاده می شود.

با توجه به این واقعیت که ماهواره مذکور بسیار سریع و با سرعت حدود ۲۸ هزار کیلومتر برساعت حرکت می کند، آنتن روی زمین باید در مسافت حداقل ۴۰ کیلومتر گسترده شود. چنین آنتن هایی باید در فاصله ۵ کیلومتری یکدیگر قرار داده شوند تا میزان انرژی کافی منتقل شود.

محققان هم اکنون به طور موفقیت آمیز انتقال انرژی خورشیدی به زمین را از یک منبع ثابت نشان داده اند. آنها تصمیم دارند فرایند انتقال انرژی از هواپیما را در ماه دسامبر اجرا کنند.

کد خبر 6086216 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • دستاوردهای سپاه نتیجه به‌کارگیری نیروهای جوان است
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است