Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: سیل اخیر بیش از سه هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبفا شهری این استان وارد کرد.

حمیدرضا کرموند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ساعات اولیه سیلاب آب شرب شهرهای پلدختر و معمولان قطع و خطوط انتقال آب تخریب شد که به صورت موقت وصل و اکنون وضعیت پایداری در خصوص تامین آب در این شهرها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به دلیل اینکه خط انتقال موقت آب در این 2 شهر نمی تواند محکم و دایم باشد در حال نهایی کردن خط انتقال اصلی آب هستیم که بتوانیم از از حالت موقت مطلوبت تر باشد.
وی ادامه داد: باید مطالعات دقیق تر شود تا مشکلی برای خط انتقال ایجاد شده بوجود نیاید و امیدواریم تا پایان تابستان عملیات اجرایی خط انتقال اصلی آب به پایان برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: همچنین در شهر معمولان تاسیسات به شدت آسیب دیده و به دنبال ایجاد تامین آب پایدار هستیم.
کرموند اضافه کرد: هدف اصلی شرکت آبفا لرستان در طرح ها و برنامه ریزی های جدید، تامین آب و ایجاد خطوط انتقال دوری از حریم رودخانه ها و جلوگیری از حوادث مانند سیلاب است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، درود، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
3210/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 سيل لرستان آبفا شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد

یعقوب محمدمرادی مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد گفت: در اثر بارش شدید باران و تگرگ به هزار و ۸۰۰ هکتارزارع گندم و۳۰۰ هکتار صیفی جات به میزان ۸۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی افزود: بیشتر خسارت‌های وارد شده به محصولات گندم، هندوانه و خربزه در روستا‌های آشکارا و شمیل بخش فارغان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان