Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، باگ موجود در اپلیکیشن اینستاگرام سبب شده تا افراد غریبه و کسانی که در فهرست دنبال کننده‌های حساب شخصی برخی از کاربران قرار ندارند نیز توانایی مشاهده استوری آن‌ها را داشته باشند.

اگرچه گزارش‌ها حاکی از روی دادن این باگ تنها برای تعداد کمی از کاربران این شبکه اجتماعی است ولی با توجه به استفاده میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از اینستاگرام حتی کوچکترین اخلال در روند عادی عملکرد آن نیز می‌تواند تاثیر بسیار بدی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا هفته گذشته برخی از کاربران با ابراز نگرانی از نقض حریم خصوصی خود در اینستاگرام گفتند: پس از قرار دادن استوری در محیط اینستاگرام متوجه شدیم، علاوه بر فالوورها، افرادی ناشناس توانسته‌اند استوری کاربران را مشاهده کنند و این موضوع سبب نگرانی‌های گسترده‌ای شد.

پس از بروز این باگ امنیتی در اینستاگرام بسیاری از کاربران با انتقاد از عدم تامین حریم خصوصی در این شبکه اجتماعی، از مدیران آن خواستند تا ضمن برطرف سازی این مشکل از بروز هرگونه باگ امنیتی در اینستاگرام جلوگیری کنند. برخی از کارشناسان فناوری مدعی شدند اگر چنین روندی در اینستاگرام ادامه پیدا کند به دلیل هماهنگی این برنامه با فیسبوک شاید احتمال نفوذ به حساب کاربری فیسبوک نیز به طور فزاینده‌ای افزایش یابد.

طبق آمارها، روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از سرویس استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند و قطعا با این تعداد از کاربر در روز اشتباهی کوچک نتایج فاجعه باری را به دنبال دارد. اینستاگرام ضمن تایید این رویداد، باگ امنیتی ایجاد شده را یک اشتباه از سوی خود دانسته است و ضمن عذرخواهی از کاربران خود، وعده داده است تا هرچه زودتر به برطرف سازی آن بپردازد.

اگرچه اینستاگرام در مقایسه با فیسبوک تا کنون مشکلات امنیتی بزرگی را تجربه نکرده است ولی بروز چندین مورد باگ را در سابقه فعالیت خود به ثبت رسانده است و توانایی مشاهده استوری از سوی افراد ناشناس آخرین مورد آن محسوب می‌شود. اگر این شبکه اجتماعی درصدد افزایش تعداد کاربران خود در سراسر جهان است باید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: دستیار صوتی گوگل با رابط کاربری ارتقاء یافته بروزرسانی شد +تصاویر

انتهای پیام/

باگ جدید اینستاگرام توانایی دیده شدن استوری به افراد غریبه را می‌دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در دولت سیزدهم به طور قاطع از سال گذشته اتباع غیرمجاز طرد شدند و استان اصفهان در اجرای این مأموریت موفق‌ترین استان در کل کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان با اشاره به جلسات مردمی استاندار اصفهان با مردم شرق شهرستان اصفهان، اظهار کرد: بخشی از نیازمندی‌های حوزه‌های عمرانی و زیرساخت‌های فرهنگی مردم این منطقه در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت که این نیازمندی‌ها هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: نکات خاص مربوط به منطقه باید در جلسه شورای تأمین مورد بحث قرار گیرد و تصمیماتی در حوزه مسائل اجتماعی و گاهی امنیتی در خصوص این نکات گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به مسئله حضور اتباع خارجی در منطقه شرق اصفهان تصریح کرد: رسیدگی به حوزه اتباع خواست ملی است و مربوط به شهر و منطقه خاصی نمی‌شود و البته نمی‌توان همه موضوعات مرتبط با آنها را حل کرد.

وی تشریح کرد: نباید در نگاه به اتباع خارجی با محوریت افغانستانی‌ها افراط و تفریط شود چون این افراد هم فرصت‌های خوبی برای ما به وجود می‌آوردند و هم حضور آنها ممکن است آسیب‌هایی داشته باشد.

جان‌نثاری افزود: اتباع خارجی دو دسته هستند که دسته اول آنها مورد شناسایی واقع شده‌اند و از وضعیت آنها آگاه هستیم اما دسته دوم آنها غیرقانونی هستند و در هیچ‌یک از طرح‌های شناسایی اتباع خارجی هم حضور پیدا نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: در دولت‌های قبل رسیدگی به موضوع حضور اتباع خارجی مورد بی توجهی قرار گرفت اما در این دولت به طور قاطع از سال گذشته اتباع غیرمجاز طرد شدند و استان اصفهان در اجرای این مأموریت موفق‌ترین استان در کل کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در بخش مرکزی منطقه شرق شهرستان اصفهان نیز اتباع خارجی در برخی نقاط ممنوع الحضور هستند، تاکید کرد: نکته بعد ساماندهی اتباع قانونی است که تا چه حد و نصابی می‌توانند در شهرهای کشور حضور داشته باشند و موجب تغییر ترکیب جمعیتی ما شوند که متأسفانه در برخی مناطق این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بنا داریم این ترکیب جمعیتی را در طرح دو ساله اصلاح کنیم به عنوان نمونه در این طرح قرار است محدودیت‌هایی برای ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی قرار دهیم و یا در صدور مجوز کسب و کار آنها اقداماتی انجام شود که این تعدیل ترکیب جمعیتی در حال انجام است.

جان‌نثاری یادآور شد: نکته دیگری که شوراهای اسلامی روستاها و همه معتمدین مناطق می‌توانند به آن ورود کنند این است که به دولت برای ساماندهی اتباع خارجی کمک کنند تا شاهد جهش بیشتری در این ساماندهی باشیم تا جایی که تبعه غیرقانونی نتواند اصلاً حضور داشته باشد.

کد خبر 747988

دیگر خبرها

  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • شکست سکوت همسر سابق مهدی قایدی با یک استوری
  • استوری همسر سابق مهدی قائدی؛ می‌رسد آن روز که چرخ بر مدار حق گردد! + عکس
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست