Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه حدود ۴۰ درصد از اقلام آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق است، درمورد فرآورده قاچاق، اصل برجعلی و تقلبی بودن کالاست، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، در محصولات قاچاق استفاده از رنگ‌های تقلبی، فلزات سنگین و عدم سلامت محصولات محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه قاچاق جدا از برخورد‌های گذشته انتظامی، قضایی یا حوزه سلامت در موضوع پیشگیری، مصون‌سازی و فرهنگ‌سازی در نظر است تا جامعه ما کالا‌های قاچاق را هم بشناسند و از آن‌ها استفاده نکنند.

راهکار کاهش استفاده از کالاهای قاچاق

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: تا زمانی که نتوانیم تقاضای قاچاق را درحوزه آرایشی، بهداشتی با فرهنگ‌سازی مسدود کنیم، متاسفانه استفاده از کالای قاچاق وجعلی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید شناسه اصالت کالا بررسی شود، اظهار کرد: حداقل توصیه ما به مردم برای استفاده از کالا‌های آرایشی بهداشتی این است، حتما شناسه اصالت کالا را بررسی کنند، کالایی که شناسه اصالت ندارد از نظر ما قاچاق است، شناسه اصالت از طریق سامانه پیامکی هم بررسی شود و اگر اصالت تایید شد، بعد از آن محصول استفاده شود.

وی مهم‌ترین عنصر پیشگیری از قاچاق را فرهنگ سازی دانست و بیان کرد: مردم باید موضوع اصالت کالا را شناسایی کنند و استعلام کالا را نیز جدی بگیرند، زیرا سبب کاهش تقاضای کالای قاچاق می‌شود.

جهانپور در ادامه گفت: در گذشته برای جلوگیری از قاچاق قدم‌هایی برداشته شده و درحال حاضر هم انجام می‌شود که می‌توان به تشدید نظارت‌های میدانی، اقدامات پلیس و قضایی اشاره کرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درخصوص اصلاح قانون و مقررات در زمینه قاچاق تصریح کرد: امیدواریم با همکاری‌هایی که انجام می‌شود، قوانین و مقررات مربوط به حوزه مجازات و برخورد با پدیده قاچاق در کشور اصلاح و ارتقا پیدا کند تا بتوانند نقش بازدارنده خود را ایفا کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان

منصور انصاری   اظهار کرد: پرونده حمل کالای قاچاق شامل ۲۴ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع لیوان شیشه ای و بلورجات به ارزش سه میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زاهدان بررسی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مستندات موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده و ممنوعیت فعالیت یک ساله شرکت، شخص حقوقی را به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۱۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) این میزان کالا را قبل از خروج از کشور از یک دستگاه تریلی در پایانه مرزی میرجاوه کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب‌های تقلبی هستند