Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:45:24 GMT

افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی ناگزیر بود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۷۲۷۲

افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی ناگزیر بود

مشهد- ایرنا- رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: افزایش هزار و 500 ریالی بهای بلیت اتوبوس درون شهری در این کلانشهر با توجه به تورم و نرخ ارز امری ناگزیر بود که ناچار به اجرای آن شدیم.

شورای اسلامی شهر مشهد روز شنبه به نقل از مجتبی بهاروند داد: بهای خدمات اتوبوس و قطارشهری هر ساله با توجه به میزان تورم تغییر می ‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسال جهش بی سابقه نرخ ارز، لوازم یدکی اتوبوس و مینی ‌بوس بطوری بود که برخی از آنها تا 400 درصد افزایش قیمت داشتند.
وی افزود: به همین خاطر شهرداری مشهد اواخر پارسال لایحه پیشنهادی افزایش دو هزار و 500 ریالی بهای خدمات اتوبوسرانی را برای سال 1398 به شورای شهر ارائه کرد. اعضای شورا شهر نیز با توجه به شرایط دشوار اقتصادی با افزایش هزار و 500 ریالی نرخ بلیت اتوبوسهای درون شهری موافقت کردند تا فشاری به شهروندان مشهدی وارد نشود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: قیمت تمام شده برای هر سفر با اتوبوس در این کلانشهر حدود 25 هزار ریال است اما شهروندان مشهدی فقط حدود 30 درصد این مبلغ را پرداخت می‌ کنند.
وی گفت: مدیریت شهری ناچار به این افزایش بهای خدمات بود لذا امیدواریم شهروندان مشهدی این افزایش ناگزیر را به بزرگواری خود ببخشند.
مطابق مصوبه شورای شهر مشهد از دیروز 23 فروردین ماه نرخ بلیت قطارشهری در این کلانشهر از شش هزار و 500 ریال به هشت هزار ریال و نرخ بلیت اتوبوس از چهار هزار و 500 ریال به شش هزار ریال افزایش یافت.
روزانه حدود یک میلیون نفر توسط هزار و 800 دستگاه اتوبوس در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد جا به جا می شوند. سهم فعلی حمل و نقل عمومی در این کلانشهر در ترددهای روزانه شهروندان مشهدی 45 درصد است.
7505/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خدمات شهري افزايش نرخ بليت اتوبوس مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، فخرالدین معصوم‌زاده با اعلام اینکه دریافت کرایه نقدی از سوی رانندگان بخش ملکی و خصوصی در تمامی مسیرها تحت هر عنوان ممنوع است، افزود: واحدهای گشت نظارتی اداره نظارت بر اتوبوسرانی موظف شدند تا به این موضوع با جدیت ورود کرده و موضوع را گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت کرایه اتوبوس‌های عمومی در ناوگان اتوبوسرانی ارومیه، صرفاً می‌بایست با کارت بلیت الکترونیکی صورت گیرد، اظهار کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که شهروندانی که به هر دلیل فاقد کارت بلیط الکترونیکی هستند بتوانند از راننده اتوبوس آن را تهیه کنند.

معصوم‌زاده با تأکید بر اینکه سیستم بلیت الکترونیک، سال‌هاست در شبکه اتوبوسرانی ارومیه با موفقیت در حال فعالیت است و تنها روش دریافت کرایه در ناوگان، استفاده از کارت بلیت است از عموم شهروندان درخواست کرد که با توجه به ممنوعیت پرداخت نقدی به رانندگان، برای سوار شدن در اتوبوس از پرداخت وجه نقد تحت هر عنوان خودداری کرده و صرفاً از کارت بلیت الکترونیکی استفاده کنند.

وی با اشاره به تعداد محدود باجه‌های شارژ کارت بلیط الکترونیکی به دلیل کمبود نیروی انسانی، ادامه داد: عمده باجه‌های شارژ کارت‌های بلیط الکترونیکی در هسته مرکزی شهر مستقر بوده و در آینده نزدیک برای سهولت در افزایش اعتبار کارت‌های بلیط الکترونیک اقداماتی صورت می‌گیرد که شهروندان بدون مراجعه به جایگاه‌های مذکور، موفق به افزایش اعتبار کارت‌های خود شوند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: اگر شهروندی تخلفی را در خطوط اتوبوسرانی مشاهده کرد و رانندگان اقدام به دریافت پول نقد کردند، می‌تواند با ارائه شماره اتوبوس به سامانه ۱۳۷ مراتب را گزارش کرده و پیگیر موضوع باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896664

دیگر خبرها

  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • تغییر جایگاه آقایان و خانم ها در اتوبوس های تندروی پایتخت
  • جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی