Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:25:29 GMT

آغاز دومین کنفرانس مقابله با اسلام‌هراسی در استانبول

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۷۲۷۵

دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام‌هراسی با هدف تحلیل گفتمان و ژئوپولتیک اسلام‌هراسی در استانبول آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این کنفرانس سه روزه با حضور چهره‌هایی از ترکیه و دیگر کشورها از سوی "مرکز اسلام و امور جهانی" (سیگا) در دانشگاه "صباح‌الدین زعیم" استانبول با تمرکز بر "نقش اسلام‌هراسی در حوزه‌های متفاوت و تحلیل گفتمان و ژئوپولتیک آن" آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمت بولوت، رئیس دانشگاه صباح‌الدین زعیم در سخنرانی افتتاحیه تاکید کرد، اسلام‌هراسی حقوق بشر را "به شیوه‌هایی شگرف و غیر قابل انکار" تهدید می‌کند.

او با بیان اینکه مسلمانان تمام جهان همچنان از تبعات اسلام‌هراسی رنج می‌برند، گفت: در میانمار بومیان روهینجایی به خاطر ایمانشان به اسلام با خشونت هدف تهاجم قرار گرفته، کشته شده و اخراج می‌شوند. در هند، اسلام‌هراسی در کشمیر و دیگر ایالاتی که ناسیونالیست‌های هندو همزیستی مسالمت‌آمیز را به جوامع دو قطبی تبدیل می‌کنند، چهره کریهی به خود گرفته است.

رئیس این دانشگاه تاکید کرد: مسلمانان اویغور هم به شیوه‌ای مشابه هدف پیگرد تمام عیار قرار می‌گیرند. با وجود این نگرانی قابل مشاهده که بسیاری از رهبران و چهره‌ها بابت این نقض‌های اصول حقوق بشری دارند و با وجود خطری که پیامدهای اسلام‌هراسی برای صلح و دموکراسی دارد، اقدامات اندکی برای مدیریت این مشکلات پیش روی انجام شده است.

در این کنفرانس همچنین آن نورتون، نویسنده و استاد دانشگاه علوم سیاسی و ادبیات تطبیقی دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا بر اهمیت همبستگی میان مسلمانان و متحدان با هدف مقابله با اسلام‌هراسی تاکید کرد. او گفت: به عنوان نمونه در نیوزیلند، مردمان بومی رقص سنتی هاکا برای مسلمانان اجرا کردند. این اقدامات در راستای همبستگی عمیقا در نشان دادن اینکه مردم اهدف مشترک دارند، اهمیت دارد. ما باید یاد بگیریم که این اختلاف را دوست بداریم. در اینجا (استانبول) تاریخی طولانی از زندگی با تفاوت و زندگی خوب با تفاوت داریم. گمان می‌کنم این محل بین اروپا و آسیا با این تاریخ، بهترین مکان برای مقابله با اسلام‌هراسی باشد.      

این نویسنده و استاد علوم سیاسی و ادبیات تطبیقی دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا به قدرت‌های امپریالیستی در سراسر جهان از جمله امپراتوری عثمانی هم اشاره کرد.

کنفرانس مذکور فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد. در جلسه امروز نقش نخبگان، اندیشکده‌ها و گروه‌های راستگرا، اسلام‌هراسی و سیاست خارجی آمریکا و همچنین استفاده ابزاری از اسلام‌هراسی در حمایت از حاکمان خودکامه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استانبول کنفرانس اسلام هراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه وب پژوهی فصلنامه شد

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر اقداماتی که در این حوزه وب پژوهی انجام داده است، نشریه‌ای را راه‌اندازی کرد که علاوه بر مجوز ISC، رتبه «ب» پژوهشی وزارت علوم را نیز کسب کرده است. این نشریه از امسال به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود و این اقدامی مبارک است و امیدواریم این نشریه، محلی برای تعامل اهالی علم باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن خوش آمدگویی به اساتید و مدعوین حاضر در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: از علل تداوم برگزاری کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی این بود که باهدف درستی انتخاب شده و مسیر درستی را طی کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌هایمحمدجواد شایگان فرد دبیر کنفرانس و همکارانی که در این مسیر تلاش کردند، افزود: خوشحالم که در این حوزه چشم‌انداز درستی را ترسیم کرده‌اید و در عمل نیز اقدامات مناسبی را انجام داده و تا به امروز توانسته‌اید دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی را برگزار کنید.

رئیس کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع وب پژوهی مسئله‌ای به‌روز بوده که سرعت رشد بالایی دارد و این نکته‌ای مهم، برای ادامه دارشدن این کنفرانس است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ عنوان کرد: پرفسور بدیع از افراد شاخص در این حوزه بودند که حضورشان در این کنفرانس بسیار ارزشمند بود؛ اما امروز او را در جمعمان نداریم و بسیار متأثریم.

وی تأکیدکرد: دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر اقداماتی که در این حوزه انجام داده است، نشریه‌ای را راه‌اندازی کرد که علاوه بر مجوز ISC، رتبه «ب» پژوهشی وزارت علوم را نیز کسب کرده است.

همچنین خبر خوب که نشریه وب پژوهی از امسال به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود و این اقدامی مبارک است و امیدواریم این نشریه، محلی برای تعامل اهالی علم باشد.

وی در پایان گفت: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.
دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: این کنفرانس یک کنفرانس تخصصی و بین‌رشته‌ای است و خوشحالیم که هرسال تعداد افرادی که در حوزه‌ فناوری اطلاعات در این کنفرانس حضور دارند، بیشتر می‌شوند و به جز پنل‌های تخصصی پنل‌هایی در حوزه‌های علوم‌انسانی، جامعه‌شناسی و… نیز مرتبط با این حوزه و جود دارد.

وی افزود: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود