Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@08:21:02 GMT

خطر سیل شهر کرمان را تهدید نمی کند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۷۶۵۶

خطر سیل شهر کرمان را تهدید نمی کند

شهردار کرمان به تبیین میزان روند پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوذر شهر کرمان پرداخت و بیان کرد: این پروژه تا پایان خردادماه سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

"مهران عالم‌زاده" با اشاره به وضعیت پروژه‌ تقاطع غیرهمسطح ابوذر شهر کرمان گفت: هم اکنون پروژه تقاطع غیر همسطح ابوذر فعال بوده و با تمام توان در حال اجرای این پروژه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تبیین میزان روند پیشرفت فیزیکی این پروژه پرداخت و بیان کرد: این پروژه تا پایان خردادماه سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار کرمان در خصوص تمهیدات شهرداری در صورت بارش زیاد باران در شهر کرمان اظهار کرد: خوشبختانه طبق گزارشات سازمان هواشناسی استان، این سامانه بارشی که از امروز وارد استان کرمان می‌شود، در شهر کرمان به میزانی نیست که باعث نگرانی شود.

وی ادامه داد: این باران‌ها بیشتر در شهر کرمان به‌صورت آبگرفتگی است که شهرداری برای این آبگرفتگی‌ها برنامه دارد و تهدید سیلی برای شهر کرمان وجود ندارد.

عالم‌زاده با تاکید برآنکه این سامانه بارشی برای شهر کرمان تهدیدی ندارد، اظهار کرد: اگر سیل هم داشته باشیم که احتمال این موضوع بسیار کم است، شهرداری سناریوهایی برای این موضوع در ستاد بحران شهرداری طراحی و همه آمادگی‌های لازم در این خصوص وجود و جای هیچ نگرانی برای شهر کرمان وجود ندارد.

وی از اولویت برنامه‌های سال‌جاری شهرداری سخن به میان آورد و عنوان کرد: لیست پروژه‌های جدید به شورای شهر ارائه دادیم و بیشتر این پروژه‌ها بوستان‌های محلی و پارک گردشگری هستند و همچنین میدان شورا و میدان ارگ در سال‌جاری پیاده راه می‌شوند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری‌های جوی در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با هشدار هواشناسی (سطح-زرد) اعلام کرد:از امروز تا پایان هفته جاری، استان کرمان شاهد ناپایداری‌های جوی به‌ صورت افزایش ابر، رگبار و باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تند بادهای لحظه‌ای در استان خواهد بود.

 بیشینه بارش‌ها طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه غربی، شمال، مرکز و برخی از مناطق جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود، لذا آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

 این سامانه جوی از روز شنبه اول اردیبهشت ماه آغاز شده و پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ماه پایان می‌‌یابد و نیمه غربی و شمال و جنوب استان شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان و منوجان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 اثر مخاطره این سامانه، بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد و خیزش گرد و خاک، احتمال برخورد صاعقه اعلام شده است.

 پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود.

با توجه به احتمال رخداد تگرگ، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

دیگر خبرها

  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • خطر جاری شدن سیل روستای کوشک بالا را تهدید می کند
  • خبر مهم مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری در مورد زباله سوز | امضاء پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در ماه جاری
  • مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری زیر ذره‌بین شورای شهر | مظفر: ۲ هزار و ۸۷۴ پروژه برای سال جاری شناسایی شدند
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها
  • هشدار سیل در کرمان
  • ناپایداری‌های جوی در کرمان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان