Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:44:20 GMT

پرداخت شهروندان در حوزه دندانپزشکی 15 درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۷۷۰۶

پرداخت شهروندان در حوزه دندانپزشکی 15 درصد کاهش یافته است

مشهد- ایرنا- مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه سلامت دهان و دندان گفت: پرداخت خدمات دندانپزشکی از جیب مردم با اجرای 'طرح تحول نظام سلامت' در سطح کشور تاکنون افزون بر 15 درصد کاهش یافته است.

دکتر عبدالله هروی روز شنبه به مناسبت 'روز ملی دندانپزشکی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداخت خدمات دندانپزشکی از جیب مردم حداقل 55 درصد بود اما اکنون این رقم به 39 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر اساس بررسیهای انجام شده پیش از این سالانه افزون بر 100 هزار میلیارد ریال از جیب مردم صرف استفاده از خدمات دندانپزشکی در سطح کشور می شد.
مشاور وزیر بهداشت در حوزه سلامت دهان و دندان همچنین 'احیاء دفتر خدمات دندانپزشکی وزارت بهداشت، جذب و بکارگیری هزار و 435 دندانپزشک، تجهیز و نوسازی دو هزار و 400 واحد دندانپزشکی، تامین 500 یونیت دندانپزشکی، اجرای برنامه دندانپزشک خانواده، راه اندازی 80 کلینیک سیار دندانپزشکی و اجرای برنامه دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان پایه ششم' را از برنامه های اجرا شده وزارت بهداشت در این حوزه برشمرد.
وی گفت: پیش از اجرای برنامه تحول نظام سلامت تنها 231 دندانپزشک در حوزه بهداشت در سطح کشور فعالیت داشتند اما با اجرای 'برنامه ملی سلامت دهان و دندان' افزون بر هفت میلیون دانش آموز زیر پوشش قرار گرفتند و تاکنون در همین چارچوب 40 میلیون خدمت مرتبط با بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان در سطح کشور ارائه شده است.
هروی اجرای 'برنامه دندانپزشک خانواده' را از دیگر اقدامات مهم وزارت بهداشت در این حوزه عنوان و بیان کرد: اجرای این برنامه هم اینک با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی به مادران باردار و دانش آموزان با سن کمتر از 14 سال در سطح دو هزار مرکز فعال خدمات جامع سلامت در سطح کشور ادامه دارد.
23 فروردین ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران 'روز ملی دندانپزشکی' نامگذاری شده است.
3027/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت دندانپزشكي طرح تحول نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کاهش عوارض به‌صورت پلکانی در طول سال قابل پرداخت است، گفت: برای رفاه حال شهروندان شیرازی، عوارض و بهای خدمات با پرداخت نقدی تا ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۳کاهش یافت که تا پایان سال این میزان به ۸ درصد می‌رسد.
افسانه خواست خدایی افزود: با توجه اینکه کاهش عوارض شهرداری از چهار جنبه رقابت با بانک، تبدیل بازار مسکن شیراز به‌عنوان هدف سرمایه‌گذاران و سازندگان صنعت ساختمان و رقابت با سایر شهرها، فرهنگ اقتصادی و ثبات عمل، تقاضای مسکن شهر شیراز را تحریک می‌کند، پیشنهاد لایحه عوارض به‌صورت پلکانی در شورای اسلامی شهر شیراز ارائه و پس از بررسی به تصویب رسید.
وی ادامه داد: کاهش عوارض در این سال‌ها نشان‌دهنده آن است که ثبات در رویه کاهش عوارض در طول ایام سال و پایبندی به آن در سال‌های یادشده باعث شده که مؤدیان نسبت به پرداخت عوارض در همه ماه‌های دیگر سال هم اقدام کنند.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: مؤدیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال است، عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به‌صورت پلکانی از ۳ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد

دیگر خبرها

  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • نشست برنامه‌های هفته سلامت تویسرکان
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان