Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آزمون مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان دانش آموزان پایه نهم به دهم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود افزود: در استان ۳۹ هزار و ۲۰۹ نفر دانش آموز پایه نهم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمون استعدادهای درخشان فقط برای تکمیل ظرفیت برگزار می‌شود گفت: قریب به ۵۵۰ نفر در این آزمون پذیرش می‌شوند و ۲۰ مدرسه استعدادهای درخشان و ۳۸ مدرسه نمونه دولتی متوسطه دوم در استان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان را از ۱۹ تا ۲۶ فروردین ماه اعلام کرد و افزود: دانش آموزان باید وارد سامانه مورد نظر شود و به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

نظری یادآور شد: آزمون رأس ساعت ۹ صبح جمعه ۳۱ خردادماه ۹۸ همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و وجه ۱۸ هزار تومانی ثبت نام نیز از باید از طریق کارت‌های عضو شتاب پرداخت شود.

معاون آموزش و پرورش مازندران با عنوان اینکه در مدارس نمونه دولتی اولویت با دانش آموزان مناطق کم برخوردار است تصریح کرد: دانش آموزان پایه نهم پذیرش شده در آزمون استعدادهای درخشان می‌توانند مستقیماً به مدارس استعدادهای درخشان ورود کنند.

وی شرط پذیرش در مدارس نمونه دولتی را داران بودن معدل حداقل ۱۷ و احراز پذیرش در هدایت تحصیلی اعلام کرد و گفت: شرط معدل پذیرش در مدارس استعداد درخشان نیز ۱۸ است و اگر دو شرط معدل و احراز رشته مطابق آئین نامه هدایت تحصیلی رعایت نشود، تنها قبولی در آزمون ملاک پذیرش در مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان نخواهد بود.

کد خبر 4589255

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش مازندران مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق