Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - روزنامه الشرق قطر گزارش داد پس از بازداشت دومین گروه جاسوس های اماراتی در عمان از سال 2011 تا کنون، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در تکاپوی عذرخواهی دوباره از سلطان قابوس پادشاه عمان است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از این روزنامه پرتیراژ قطری، در سال 2011 یک گروه متشکل از چند جاسوس اماراتی در عمان بازداشت شدند و به دنبال این ماجرا، شیخ 'صباح الاحمد الصباح' امیر کویت برای میانجی گری میان عمان و امارات به همراه محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی عازم مسقط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بن زاید در این دیدار از سلطان قابوس عذرخواهی کرد و قول داد که دیگر این امور میان دو کشور تکرار نشود، سلطان نیز بر اساس سیاست معتدل کشورش و در راستای حفظ وحدت میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ولیعد ابوظبی را عفو کرد.
به نوشته الشرق، این پرونده در سال 2011 بسته و جاسوسان اماراتی مجازات شدند اما توطئه های بن زاید همچنان پابرجاست و ابوظبی بدون توجه به سرنوشت وحدت میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سعی دارد به کشورهای عربی ضربه بزند.
در ادامه این مطلب آمده است، هم اکنون که سال 2019 را سپری می کنیم، بار دیگر جاسوس های جدید بن زاید در عمان دستگیر شده اند، بر اساس گزارش رسانه های عمانی، 5 اماراتی و دو متهم عمانی در میان بازداشت شدگان هستند.
این افراد به اتهام 'جاسوسی در زمان صلح' دستگیر شده اند و تحقیق و بازجویی از آنان در حال انجام است.
«المختار الهنائی» روزنامه نگار عمانی در این باره در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: حکم 10 سال حبس برای اغلب این جاسوس ها صادر شده است و چه بسا مجازات بزرگتر و سنگین تری در انتظار آنان باشد.
به نوشته الشرق، ابوظبی طبق عادت خود در فرار از حقایق، این خبر را از زبان سفیر خود در مسقط تکذیب کرد اما یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در واکنشی رسمی به این موضوع در پاسخ به سوال یک خبرنگار در این باره اماراتی ها را رسوا کرد و گفت:این امور میان کشورهای همسایه رخ می دهد و سلطان نشین عمان با همسایگان خود به خوبی رفتار می کند.
این روزنامه قطری در ادامه نوشت، این بار دیگر بن زاید برای یافتن میانجی به منظور پادرمیانی نزد سلطان قابوس ناتوان خواهد بود و طبق گفته برخی فعالان وی هم اکنون در تکاپو است تا بتواند بر ان اقدام خود پوششی بگذارد و بار دیگر از سلطان قابوس عذرخواهی کند.
بر پایه گزارش رسانه های عمانی، امارات در سال 2015 تعداد زیادی از اراضی و خانه های استان های هم مرز با خود را خریداری کرده است و برای حصول این امر اموال هنگفتی را به روسای قبایل استان مدحا (این استان در خاک امارات قرار دارد) داده است.
به گفته کارشناسان، اقدامات مشکوک امارات در استان المهره یمن (هم مرز با عمان) به منظور تسلط بر آن، به خوبی ثابت می کند که طمع سیری ناپذیر امارات در تصرف خاک دیگر کشورها تا چه حد صحت دارد. این کارشناسان می گویند امارات با این تحرکات می خواهد برای خود یک جای پای محکم در تنگه هرمز ایجاد کند.
*9208*1508

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت

(ویدئو) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت

دیگر خبرها

  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • (ویدئو) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی (عکس)
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان