Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد،  شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست "محمدعلی طالبی" و با حضور معاونان استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و اعضای ‌این شورا در سالن مدیریت بحران استانداری یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه با بیان اینکه بنابر اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان و احتمال وقوع سیلاب و روان آب، مدیران باید در استان حضور داشته باشند، هرگونه مرخصی و ماموریت آنها در روزهای ابتدایی هفته آینده را لغو اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: هیچ بهانه ای از دستگاه های اجرایی استان مبنی بر کمبود نیروی انسانی در مدیریت بحران، قابل پذیرش نیست.

‌وی افزود: حضور میدانی مدیران استان در مدیریت سیل های روزهای آغازین سال، تاثیرگذار و مناسب بود و باید از این تجربه برای مقابله با بحران احتمالی ناشی از بارندگی های هفته آینده در استان استفاده و از آن جهت ساماندهی شایسته مسائل مختلف شهری و روستایی الگو برداری کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه در بازدیدهایی که از سیل بندها و رودخانه های استان انجام شد مشکلاتی مشاهده گردید که نشان دهنده بی توجهی و عدم نظارت مناسب در سال‌های گذشته بوده، خاطرنشان کرد: تجربه بسیار خوبی از بارش های ابتدایی سال به دست آمده که می‌تواند در مدیریت بحران استان به کار گرفته شود تا در زمانهای بحران کمتر دچار نگرانی شویم.

طالبی با تصریح اینکه مدیریت بحران یک مدیریت واحد را می‌طلبد، گفت: بسیاری از کارها باید به صورت هماهنگ انجام شود و لازم است دستگاه های استان با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ستاد‌ مدیریت بحران استان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری هماهنگی لازم را داشته باشند.

لزوم اطلاع رسانی مناسب به رسانه ها در راستای مدیریت بهینه بحران

استاندار یزد بر اطلاع‌رسانی واحد در زمان های بحران تاکید کرد و ادامه داد: به همین منظور مدیرکل مدیریت بحران استانداری به عنوان سخنگو منصوب شده و لازم است اطلاع رسانی از سوی سخنگوی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با محتوای مناسب، به رسانه‌ها، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، صدا و سیما‌ و به ویژه شبکه های اجتماعی فعال در فضای مجازی ارائه شود.

وی افزود: در حوزه اطلاع رسانی مناسب به مردم، صدا و سیمای مرکز یزد این مسئولیت مهم را به عهده دارد تا هر جا لازم است هشدارها و آگاهی های مورد نیاز را به مردم ارائه دهد.

‌انتخاب استان یزد به عنوان استان معین لرستان و خوزستان

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از سیل در استانهای خوزستان و لرستان، خاطرنشان کرد: استان یزد استان معین برای تامین امکانات لجستیکی و ماشین آلات و احتمالاً بازسازی استان لرستان اعلام ‌شده و در بحث استقرار موکب های حسینی نیز، استان معین خوزستان انتخاب گردیده است که باید خدمت رسانی به مردم این دو استان سیل‌زده به خوبی انجام شود.

طالبی آمادگی کامل فرمانداری‌ها، شهرداری ها، دهیاری ها، دستگاه‌های اجرایی، امدادی، خدماتی،‌ سازمان همیاری شهرداری ها و سایر دستگاه‌های مرتبط ‌‌با مدیریت بحران استان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی هواشناسی یزد ‌مبنی بر بارش های زیاد در طول هفته آینده در استان، تمام دستگاه های دولتی باید از صبح جمعه آمادگی کامل را داشته باشند.

عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: همچنین ماشین آلات و تجهیزاتی که در مواقع بحران مورد نیاز است باید از صبح جمعه در نزدیک ترین مکان به کانون های بحران مستقر و رانندگان آنها هم در دسترس باشند.‌

وی افزود: لازم است اقدامات تامینی در ‌برخی مدارس فرسوده به ویژه در شهرستانها و مناطق روستایی که ممکن است در پی بارش ها دچار آسیب شوند، پیش بینی و آموزش و پرورش مدیریت لازم در این خصوص را انجام داده و اگر نیاز است این مدارس تعطیل شوند.‌

ضرورت تجدیدنظر در مجوز ساخت و سازها در حریم و مسیر رودخانه های استان

استاندار یزد به اهمیت آزادسازی مسیر رودخانه های استان اشاره و خاطرنشان کرد: طبق گزارش های رسیده در این زمینه، طرح موضوع اولیه صورت گرفته تا نسبت به ساخت و سازها تجدیدنظر و بازنگری  انجام شود.

وی افزود:  مجوزهایی که در این زمینه ‌صادر یا رای هایی که در کمیسیون های مربوطه به این ساخت و سازها داده شده را بررسی خواهیم کرد و با کمک سازمان بازرسی و دستگاه قضایی استان این موضوع را ساماندهی می کنیم.

شهرداری های استان برای جلوگیری از آبگرفتگی سطح شهرها بسیج شوند

طالبی با اشاره به اینکه آب گرفتگی معابر و چاه های جذبی سطح شهر در هنگام بارندگی یکی از مواردی است که بازتاب منفی در میان مردم ایجاد می کند، گفت: در این زمینه همه نیروهای شهرداری باید برای جلوگیری از این موضوع بسیج شوند و در مواردی که نیاز است مشارکت مردم را نیز جلب کنند و به ویژه در مورد حفاظت از بافت های تاریخی اطلاع رسانی ‌مناسب انجام شود.

وی ادامه داد: ‌‌همچنین لازم است همه فرمانداران در سطح شهرستان های مربوطه از مسیل ها، سیل بندها، سدها و مسیرهای رودخانه ها بازدید داشته و حضور میدانی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با بار‌ندگی های اخیر بسیاری از دغدغه‌های مدیریت ارشد استان در خصوص تامین آب استان کاهش یابد و بتوانیم ضمن مدیریت بهینه مصرف آب، این توجه را در سطح کشور به وجود آوریم که با مدیریت مناسب آب های سطحی می توان بسیاری از نیازهای استان و مناطق مرکزی کشور را برطرف نمود.‌

گفتنی است بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از روز شنبه تا ظهر دوشنبه هفته آینده به استان، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع روان آب در استان یزد وجود دارد ‌و لازم است مسئولان و مردم برای مقابله با بحران های احتمالی، آمادگی لازم را داشته و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آماده باش دستگاه های اجرایی سیل شهرداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی و ریزش ۲۶ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر / ۲ تا ۳ درصد تالاب گاوخونی آب‌گیری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آب‌گرفتگی و ریزش ۲۶ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر گفت: طی بارش‌های اخیر و ورود زه‌آب دو تا سه درصد از ورودی تالاب بین اللملی گاوخونی به طور موقت آب‌گیری شده و بیش از ۲۰۰ قطعه پرنده فلامینگوی صورتی و پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب پایش شده‌اند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی بارش‌های سامانه اخیر، در شهرستان سمیرم ۴۵ میلی‌متر در شهر سمیرم، ۶۲ میلی‌متر در بخش پادنای علیا و ۱۰۶ میلی‌متر بارش در ایستگاه روستای نقل به ثبت رسیده است.

وی افزود: جاده روستاهای خفر، دیلی، سرباز در بخش پادنا به علت ریزش کوه و محورهای جاده‌ای روستاهای نورآباد، سرباز و دشتبال در بخش پادنای علیای شهرستان به علت رانش زمین و طغیان رودخانه برای ساعاتی مسدود و بارش شدید باران و جریان یافتن روان‌آب باعث آب‌گرفتگی ۲۰ واحد مسکونی و ریزش شش باب منزل مسکونی در روستای دشتبال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بلافاصله اکیپ‌های اداره کل راهداری به مناطق تحت تأثیر اعزام شدند و بازگشایی محورهای آسیب دیده در حال انجام است؛ همچنین تخلیه آب و امدادرسانی در روستای دشتبال توسط امدادگران جمعیت هلال احمر و تیم‌های مدیریت بحران شهرستان، دهیاری و بخشداری در حال انجام است و حادثه جانی گزارش نشده است.

شیشه فروش ادامه داد: طی بارش‌های اخیر و ورود زه‌آب دو تا سه درصد از ورودی تالاب بین المللی گاوخونی به طور موقت آب‌گیری شده و بیش از ۲۰۰ قطعه پرنده فلامینگوی صورتی و پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب پایش شده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه ۹۷ درصد از مساحت ۴۷ هزار هکتاری تالاب بین المللی گاوخونی همچنان بی آب و خشک است، ضرورت دارد به منظور پیشگیری از خیزش کانون‌های گرد و غبار از تالاب و تحت تأثیر قرار گرفتن شهر تالابی ورزنه از شرایط گردو خاک، وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به تأمین حقابه قانونی و زیست محیطی تالاب اقدام کند.

کد خبر 739183

دیگر خبرها

  • افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نکته مورد تاکید قرارگاه نوروزی پلیس
  • بسیاری از نارضایتی‌ها از شهرداری به علت اجرای قوانین است
  • بررسی وضعیت تداوم کارکرد تأسیسات آبرسانی در استان یزد
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی
  • غیبت فرماندار پلدختر در سیل| بحران نزدیک فرماندار دور!
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی
  • آب‌گرفتگی و ریزش ۲۶ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر / ۲ تا ۳ درصد تالاب گاوخونی آب‌گیری شد
  • حل مشکلات مردم با کار میدانی