Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:52:33 GMT

جاذبه‌های گردشگری کیش در تور کیش

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۰۴۵۶

جاذبه‌های گردشگری کیش در تور کیش

طبق گفته کارشناسان گردشگری ساحل کیش جزو برترین سواحل شن سفید دنیاست، سواحلی که علاوه بر زیبایی غیرقابل وصف، از نظر درمانی هم فواید بسیاری برای شناگران دارد. در واقع شنا کردن در آب شفاف کیش به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه با آب ساحل دریای خزر نیست.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفر باتو، در ادامه با جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش در تور کیش آشنا می‌شویم:

بوستان آهوان کیش (Park gazelles)

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش در تور کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت ۲ هکتار در سال ۱۳۸۰ در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بوستان به غیر از آهو چندگونه‌های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می‌شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می‌شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می‌کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می‌توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

خانه بومیان (Native house)

یکی از جاهای دیدنی کیش خانه بومیان کیش است که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد. این بنا در قدیمی‌ترین محله‌ی کیش قرار دارد که اکنون به موزه تبدیل شده است. هدف از تبدیل خانه بومیان کیش به موزه معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصربه‌فرد بومیان کیش بوده است، این منزل پس از موافقت صاحب آن و گرفتن مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کیش در فروردین سال ۱۳۹۳ با هدف اشتغال‌زایی، مشارکت بومیان در بخش گردشگری و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش، خانه بومیان به خانه مردم‌شناسی بومیان کیش تبدیل شد. تمامی اتاق‌ها و فضاهای خانه با حفظ معماری سنتی با استفاده از مصالح بومی بازسازی شد و سبک زندگی بومیان کیش در ۸۰ سال پیش بازسازی‌شده است. این خانه مساحتی به‌اندازه‌ی یک هزار و ۲۰۰ مترمربع دارد. فضای داخل خانه شامل ۱۵ اتاق و دو حیاط مجلسی و خانوادگی می‌باشد.

پارک ساحلی میرمهنا

این پارک و اسکله تفریحی از جمله مراکز تفریحی کیش به شمار می‌رود که در شمال غربی کیش واقع شده است. این پارک ساحلی از امکاناتی نظیر تفریحی، آلاچیق و پیاده‌روی برخوردار است. گردشگرانی که به ماهیگیری علاقه‌مند هستند اسکله پارک ساحلی میرمهنا مکان بسیار مناسبی می‌باشد.

پارک ساحلی سیمرغ

این پارک ساحلی در جنوب شرقی کیش و در کنار پارک دلفین‌ها قرار دارد و دارای امکاناتی نظیر پارک بازی کودکان، آلاچیق، تفریحات دریایی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و زمین برای ورزش‌های مختلف می‌باشد.

غواصی در کیش

غواصی در آب‌های زلال دریای خلیج‌فارس یکی از جاذبه‌های پرطرفدار این جزیره زیباست و سالانه غواصان و جوانان علاقه‌مند به دنیای زیر آب از امکانات کیش استفاده می‌کنند.

شهر باستانی حریره

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی کیش، شهر باستانی حریره است که در آیتم جذاب بالایی نیز به آن اشاره کردیم. این شهر باستانی از توابع شهرستان بندرلنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان و جزیره‌ی کیش در جنوب ایران است. این شهر قدیمی ۸۰۰ سال قدمت و در حدود ۱۲۰ هکتار وسعت دارد. حریره در زمان خود شهری بزرگ و آباد در منطقه‌ی کیش و توابع آن بوده است.

دوران طلایی شهر حریره کیش از سال ۳۶۷ تا ۹۱۲ هجری قمری بوده است که آن را به عنوان ستاره‌ی این منطقه معرفی می‌کرده است. در شهر باستانی حریره در جزیره‌ی کیش بقایایی در مرکز ساحل شمالی جزیره قرار دارد که به احتمال بسیار قوی به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی بازمی‌گردد. این بقایا در وسعتی بالغ بر ۳ کیلومترمربع، بازگوکننده‌ی این مطلب است که روزگاری شهری بزرگ و آباد و بسیار مهم در این منطقه وجود داشته است و جمعیت بسیار زیادی را خود جای می‌داده است.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که بر اساس نتایج کاوش‌های باستان‌شناسی انجام‌شده تا امروز محوطه باستانی حریره از مجموعه ساحلی و خانه اعیانی از حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی تشکیل شده است. در سفر به کیش و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن، حتماً به شهر باستانی حریره بروید و تاریخ جزیره را از نزدیک لمس نمائید.

نمایشگاه خزندگان

این جاذبه با دیگر جاذبه‌های دیدنی کیش در تور کیش کمی فرق می‌کند، نمایشگاه خزندگان خانه‌ی بیش از ۱۰۰ خزنده‌ی زنده است که واقعاً دیدن دارند. نمایشگاه خزندگان در خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان قرار گرفته است و هر ۱۰۰ گونه‌ی جانوری و خزنده‌ی آن از خانواده مارسانان هستند و همگی هم به نمایش گذاشته‌شده‌اند.

از جمله‌ی خزندگانی که می‌توانید در این نمایشگاه ببینید، مارهای عظیم بوآ، پیتون آفریقا و آمازون، سوسمار ایگوانا ماداگاسکار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، مار پرنده‌ی تایلند، عنکبوت‌های بزرگ و پرنده‌خوار برزیلی هستند که البته این‌ها هم تنها نمونه‌هایی از این‌گونه خزندگان که در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است و ازاین‌رو آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی کیش تبدیل کرده است.

کشتی یونانی

به گزارش سفر باتو، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های جزیره کیش، کشتی یونانی است. کشتی یونانی که توسط ویلیام همیلتون در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته شده است در سال ۱۳۴۵ در ساحل کیش در روستای باغو گیر کرد. این کشتی که وزن آن بیش از ۷ هزار تن و دارای طول ۱۳۶ متری است نماد جزیره کیش است و بانام‌های کولا اف، نچرالیست، امپایر ترومپ، کوروش پارسی و همدان شناخته می‌شود.

اسکله تفریحی

این اسکله به خاطر داشتن عرشه‌های چوبی بسیار زیبا با طول ۴۳۷ متر، همیشه مکان مناسبی برای عاشقان به حرفه عکاسی، دوستداران ورزش و عاشقان آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس بوده است و در خاطراتشان از آن یاد می‌کنند. در بازدید از اسکله تفریحی جزیره کیش می‌توانید از سینما ۴ بعدی، بولینگ مریم در کنار کافه و رستوران‌های آن نهایت لذت را ببرید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره

دریافت 40 MB کد خبر 6086843

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • راه رفتن وارونه!
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان