Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@22:30:45 GMT

اکسون موبیل: دولت آمریکا نفت خام سمی می فروشد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۰۵۰۱

به گزارش اکوفارس به نقل از بلومبرگ، شرکت اکسون موبیل جدیدترین شرکتی است که ادعا کرده نفت خام دولت آمریکا آلوده به گاز سمی است . 
این شرکت انرژی بزرگ آمریکایی اعلام کرد بخشی از نفتی که سال گذشته از ذخایر نفتی استراتژیک وزارت انرژی خریده، شامل سطح بسیار بالایی از سولفید هیدروژن می شود. در برخی موارد سطح این گاز 250 بار بیشتر از استاندارد ایمنی دولت بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سخنگوی وزارت انرژی آمریکا گفت:« وزارت انرژی در مورد امنیت و تاثیرات منطقه ای فعالیت‌های ذخایر نفتی استراتژیک بسیار سختگیرانه عمل می کند. پاییز گذشته یک محموله که به اکسون موبیل داده شد ظاهراً سطح بالایی از سولفید هیدروژن را دارا بود. از آن زمان این وزارت با اکسون در مورد حل این مشکل همکاری کرده و گزینه های دیگری برای تحویل این محموله یافته است ».
تحلیلگران این ذخایر را یک حفاظ در برابر کمبود عرضه نفت ایران و ونزوئلا به خاطر تحریم های آمریکا می‌دانند. ولی کشف اکسون پس از شکایت شرکتهای رویال داچ شل، مکواری گروپ و پتروچاینا نشان می‌دهد که این ذخایر  جبران نفت خام سولفور بالا یا ترش این کشورها را نمی کنند . 
وزارت انرژی مخالف ادعاهای این شرکت ها مبنی بر فروش نفت خام آلوده است و اعلام کرده کشف سولفید هیدروژن بالا در نفت خام توسط این شرکت‌ها نادرست است و شاید نتیجه آلودگی‌های حین بارگیری باشد، ولی درمورد شرکت پتروچاینا، این آژانس قبول کرد یک میلیون دلار برای پاک کردن این محموله آلوده هزینه کرده است . 
ادعای نفت خام آلوده در ذخایر آمریکا فروش آینده نفت این کشور را به چالش می کشد. فروش نفت ابزار کلیدی آمریکا برای تامین هزینه برنامه‌های دولت است .آمریکا یک فروش 5 میلیون بشکه ای را برای 2019 پیش‌بینی کرده و قصد دارد 221 میلیون بشکه نفت هم از 2020 تا 2027 بفروشد . 

خطرات ایمنی 
در حالی که سولفید هیدروژن به طور طبیعی در نفت خام ایجاد میشود، تولید کنندگان اغلب برای پاک کردن آن به دردسر می افتند چون کارگران را به خطر می اندازد و باعث پوسیدگی خطوط لوله می شود. بسیار شرکتهای خطوط لوله میزان مجاز سولفید هیدروژن را 10 بخش در میلیون (ppm) اعلام کرده اند . 
اکسون یکی از 5 شرکتی بود که در ماه اوت از وزارت انرژی نفت خرید اکسون 1.5 میلیون بشکه نفت ترش برایان موند را از طریق خط لوله به تگزاس سیتی برد، یک نفت سولفور بالا که به تازگی با کاهش عرضه جهانی گران شده است. این شرکت بعد کشف کرد که سطح سولفید هیدروژن آن 5 هزار ppm است . 
میزان مجاز سولفید هیدروژن طبق مجوز وزارت بهداشت و ایمنی شغلی، 20 ppm است. قرار گرفتن در معرض 500 تا 700 ppm می تواند باعث از حال رفتن شخص طی پنج دقیقه و مرگ طی یک ساعت شود . 
شل، مکواری و پتروچاینا هم در مورد میزان سولفید هیدروژن در نفت دولتی شکایت داشتند. در موارد آنها، نفت از برایان موند به بندر فری پورت تگزاس پمپ شده بود که تحت مالکیت شرکت خطوط لوله نفت خام سی وی قرار دارد. وزارت انرژی ادعای شل را اشتباه خواند و در مورد مکواری گفت که اشتباه در تشریفات اداری بوده است و هیچ جریمه ای به این دو شرکت پرداخت نکرد . 
ولی این آژانس ادعای پتروچاینا را قبول کرد و هزینه پاکسازی نفت آلوده را تا یک میلیارد دلار پرداخت . 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، احمدی حدید با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حضور مشترکان بالای یک مگاوات در معاملات خارج از بازار از سوی وزیر نیرو در اوایل سال گذشته، از افزایش حجم معاملات این بازار از حدود ١١ درصد در سال ١٤٠١ به حدود ١٤.٥ درصد در پایان سال ١٤٠٢ خبر داد.

وی افزود: میزان معاملات، روندی کاملا صعودی دارد به صورتی که در ماه‌های بهمن و اسفند ١٤٠٢ سهم معاملات صنایع در بورس انرژی به حدود ٢٠ درصد افزایش یافت.

احمدی حدید با تبیین وضعیت موجود گردش نقدینگی صنعت برق در طی سال‌های گذشته و بیان نقاط ضعف و قوت آن بر تصمیم وزارت نیرو بر ضرورت تغییر روند جاری گردش نقدینگی تاکید کرد.

وی در ادامه به تشریح مدل جدید روابط مالی و گردش نقدینگی در شرکت‌های توزیع پرداخت که بر اساس آن سیستم تخصیص منابع بازنگری شده و ذی نفعان زنجیره تامین برق می‌توانند سهم خود از منابع واریزی به حساب مدیریت منابع را به صورت منظم و در یکشنبه هر هفته دریافت کنند. در این ساز و کار شرکت‌های توزیع هزینه‌های جاری خود را بر اساس میزان وصول مطالبات و براساس ضرایب اعلامی وزارت نیرو به صورت هفتگی دریافت می‌کنند. باقیمانده منابع موجود در حساب متمرکز نیز پس از کسر تعهدات قانونی توسط توانیر، به حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز می‌شود که باید نسبت به خرید برق از طریق بورس انرژی (معاملات سلف یا فیزیکی) اقدام کنند.

احمدی حدید با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از درآمد فروش برق نیروگاه‌ها از طریق بورس انرژی واریز خواهد شد، افزود: ظرفیت تزریق نقدینگی در حساب خرید برق شرکت‌های توزیع بین ٢٥ تا ٣٠ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که با توجه به حضور صنایع بالای یک مگاوات در بورس انرژی با مصرفی در حدود ١٠٠ میلیارد کیلووات ساعت، انتظار می‌رود بیش از ٦٠ درصد از مصرف کشور در سال ١٤٠٣ از طریق بورس انرژی تامین شود.

احمدی حدید ادامه داد: شرکت‌های توزیع موظفند به شرکت مدیریت شبکه برق ایران برای خرید برق مورد نیاز خود (که در بورس خریداری نشده است) وکالت دهند تا در صورت عدم خرید برق طی بازه زمانی معین، مانده حساب شرکت‌های توزیع در بورس را برداشت و به حساب تولیدکنندگان برق حاضر در بازار عمده فروشی واریز کند.

وی افزایش سهم معاملات بورس انرژی به ٣٠ درصد در سال جاری و ٦٠ درصد تا پایان سال ١٤٠٦ را از احکام قانونی پیش بینی شده در برنامه هفتم عنوان و خاطرنشان کرد که پیش بینی می‌شود امسال حداقل تا ٤٥ درصد برنامه مذکور محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • تبلیغ کولر گازی متوقف نشده است
  • خودرویی که قرار بود «رانندگی اتمی» را امکانپذیر کند