Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز پلمپ مراکز پزشکی فاقد کارتخوان، اتصال راه آهن ایران، عراق و سوریه، کاهش ۵ هزار تومانی در قیمت هر گرم طلا، صادرات بیش از ۱۰ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی ایران از اخبار مهم اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (۲۴ فروردین ماه) به شرح زیر است:

صادرات بیش از ۱۰ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی ایران

نفت و صنایع وابسته به آن مانند پتروشیمی با وجود منابع عظیمی که کشورمان درحوزه نفت و گاز در اختیار دارد از صنایع با مزیت در کشورمان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که آمریکا همواره در تلاش است تا با اعمال تحریم ها به اقتصاد ایران در حوزه نفتی ضربه وارد کند و در این میان از متحدان خود همچون عربستان سعودی نیز کمک می گیرد اما مشتریان نفت ایران نمی توانند جایگزینی برای آن پیدا کند و هر بار با تمدید تحریم های نفتی با مذاکرات به دنبال گرفتن معافیت در این حوزه بوده و هستند و آمریکا نیز نتوانسته در برابر آنها مقاومت کند.

 

بر همین اساس بنا بر آمارهای اعلام شده سال گذشته 20 میلیون تن تولیدات صنایع پتروشیمی به ارزش 10 میلیارد و 645 میلیون دلار به کشورهای مختلف دنیا صادر شد. ایرنا در این رابطه به نقل از مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفته است: «از مجموع 56 واحد پتروشیمی فعال کشور 20 واحد در ماهشهر، 16 واحد در عسلویه و مابقی واحدها در سایر مناطق کشور پراکندگی دارند که این شمار واحد سالانه 50 میلیون تن تولید دارند.»

 

توسعه همکاری های ایران و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد

مدیران حوزه ارتباطات با هدف توسعه روابط و بهره از ظرفیت های موجود اعلامیه همکاری با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد را در جریان سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به لندن امضا کرده اند.

 

نحوه وصول مالیات عملکرد مشمولان مناطق سیل زده

معاون سازمان مالیاتی در خصوص مالیات ستانی از مودیان استان‌های سیل‌زده مانند گلستان، مازندران و فارس اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

وجوه پرداختی برای کمک به آسیب دیدگان حادثه سیل اخیر در برخی مناطق کشور از جمله استان ­های گلستان، مازندران و فارس به حساب­ های اعلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ منبعی که مودی انتخاب خواهد کرد، قابل کسر خواهد بود.

 

کاهش ۵ هزار تومانی در قیمت هر گرم طلا/دلار ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان

امروز شنبه (24 فروردین ماه) هر گرم طلای 18 عیار در بازار به قیمت 438 هزار و 615 تومان معامله می شود. سکه بهار آزادی طرح جدید با قیمت 4 میلیون 770 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 4 میلیون و 600 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با قیمت 2 میلیون و 650 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 740 هزار تومان و سکه یک گرمی با قیمت 940 هزار تومان مبادله می شود.

 

بنابراین گزارش در بازار ارز نیز امروز (24 فروردین) دلار با قیمت 13 هزار و 880 تومان، یورو با قیمت 15 هزار و 700 تومان و پوند انگلیس با قیمت 18 هزار و 200 تومان مبادله می شود.

 

راه آهن ایران، عراق و سوریه متصل می شوند

شبکه حمل و نقل کشور در حوزه های مختلف هوایی، جاده ای، زمینی و ریلی در سال های اخیر توسعه خوبی داشته است. آمارهای ارائه شده از سوی نهادهای مرتبط و به ویژه وزارت راه و شهرسازی نشاندهنده پیشرفت مناسب ایران در حوزه های حمل و نقلی است.

 

در این میان شبکه حمل و نقل ریلی توانسته است بخش های عمده کشور را به یکدیگر متصل کرده و با سهولت در ایجاد ارتباط  بین دورترین نقاط کشور زمینه رونق اقتصادی را نیز برای کشورمان فراهم کند. در چند سال اخیر 1200 کیلومتر خط ریلی دوم به بهره برداری رسیده که قرار است تا قبل از هفته دولت هزار کیلومتر ریل دوم دیگر هم به بهره برداری برسد.

 

در کنار توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی در داخل کشور، مسئولان از پتانسیل های موجود در این بخش برای توسعه ارتباط با سایر کشورها نیز بهره برده اند تا جایی که در سال گذشته اقداماتی برای تکمیل کریدور شمال – جنوب با افتتاح راه آهن قزوین –رشت با حضور حجت الاسلام «حسن روحانی»، رییس جمهوری انجام شد. این محور ریلی تا مرز آذربایجان ادامه می‌یابد. در این مراسم وزیر اقتصاد و وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان، وزیر راه آهن پاکستان و وزیر حمل و نقل عراق حضور داشتند.

 

 حالا در ادامه مناسبات ایران با سایر کشورها در حوزه حمل و نقل ریلی وزیر حمل و نقل عراق از احتمال برگزاری نشست سه جانبه میان ایران، عراق و سوریه به منظور اتصال خطوط راه آهن میان سه کشور خبر داده است.

 

آغاز به کار خط دریایی چابهار – مسقط

توسعه بنادر و سواحل ر اسناد بالادستی نظام درنظر گرفته شده است و در برنامه های توسعه پنج ساله نظام همواره به موضوع آبادانی و توسعه فعالیت های اقتصادی این مناطق توجه ویژه شده است در کنار این امر بسیاری از شخصیت ها و مقامات نظام اسلامی و در راس آنها مقام معظم رهبری بارها و بارها در بیانات و دیدارها و سخنرانی های خود بر لزوم توجه به بنادر و سواحل و استفاده بهینه از پتانسیل های موجود در آنها تاکید داشته اند این تاکیدات باعث شده است تا در سال های اخیر به طور ویژه به این مناطق توجه شود و شاهد آبادانی و توسعه فعالیت اقتصادی بنادر و ساحل کشور هستیم.

 

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نهاد متولی در این بخش توانسته است اقداماتی را برای گسترش فعالیت های بنادر کشور انجام دهد. در عین حال انجام اقدام های اجرایی در سواحل مکران، توسعه بندر چابهار و ساخت 15 موج ‌شکن چند منظوره برای بهبود فعالیت ساحل نشینان، استقرار دستگاه های موج نگار سامانه‌های جزر و مد سنج در طول سواحل مکران از جمله اقدامات زیربنایی سازمان بنادر در حوزه مهندسی سواحل و بنادر است.

 

این سازمان در پی افزایش فعالیت های بنادر و سواحل کشور علاوه بر اقدامات داخلی به دنبال همکاری های خارجی نیز است و در همین راستا قرار است اردیبهشت ماه سال جاری خط دریایی چابهار – مسقط با ظرفیت حمل۲۰۰ مسافر کار خود را آغاز کند.

 

راه اندازی این خط دریایی از جمله تفاهمنامه هایی بود که اسفندماه سال گذشته در پایان همایش بین‌المللی چابهار به امضا رسید. در این همایش ۸ فقره تفاهمنامه بین سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی امضا و منعقد شد.

 

آغاز پلمپ مراکز پزشکی فاقد کارتخوان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی (چهارشنبه اول اسفند ماه) پارلمان در سال گذشته در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه 98 بند (ج) تبصره 6 ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند. به موجب مصوبه مجلس، تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین‌­نامه تبصره(2) ماده(169) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 4/12/1366 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال 1398 از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

 

الزام نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استفاده پزشکان از پایانه‌های فروشگاهی یا همان کارت‌خوان علاوه بر اینکه به سهولت پرداخت هزینه های درمانی از سوی بیماران کمک می کند در کنار آن زمینه شفافیت در درآمد پزشکان و اخذ مالیات متناسب با این درآمد را فراهم می آورد.

 

همچنین با الحاق بند دیگری به این تبصره، کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه ها و شرکت های دولتی مکلفند ۱۰ درصد از حق الزحمه یا حق العمل پزشکی پزشکان را که به موجب دریافت وجه صورت حساب های ارسالی به بیمه ها یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می شود به عنوان علی الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از صدور صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

 

حالا در راستای اجرای صحیح آن امروز (شنبه 24 فروردین) با دستور دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام فرآیند پلمب مراکز پزشکی و درمانی فاقد دستگاه کارتخوان آغاز شد. دادستان عمومی و انقلاب ایلام با اشاره به الزام پزشکان به نصب کارتخوان در این استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، تاکید کرده که عدم وجود پایانه‌های فروشگاهی (POS)، در مطب‌ها و مراکز درمانی، مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده و از طرفی زمینه فرار مالیاتی را فراهم می‌دارد./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران سیل مسابقات قرآن نماز جمعه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سپاه خسارت سیل سیل خوزستان کمک به سیل زدگان لرستان اقتصاد خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم است

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در دیدار با امام جمعه سنندج گفت: نرخ تورم یکی از شاخص‌های مهم بخش اقتصادی بوده که کردستان از سنوات گذشته وضعیت نامناسبی داشته که بخشی از دلایل وقوع آن ویژه استان بوده و پیشینه تاریخی دارد و لازمه رفع آن انجام فعالیت‌های زیرساختی و توسعه‌ای است.

اکبر محمدی با بیان اینکه سال گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه در استان بهبود یافت و نرخ بیکاری زمستان هم ۶ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: یکی از بیشترین کاهش‌های نرخ بیکاری در بین استان‌های مختلف کشور در زمستان و پاییز سال گذشته مربوط به کردستان است.

وی بیان کرد: امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است که این برنامه دارای چند هدف کلان از جمله کاهش نرخ تورم و یک رقمی کردن آن، رشد هشت درصدی اقتصاد و کاهش مستمر نرخ بیکاری است.

محمدی یادآور شد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و همچنین شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 امام جمعه سنندج هم در این دیدار با اشاره به اینکه بهار طبیعت سرفصل کار و تلاش است، اظهار کرد: انجام سه سفر رئیس جمهور به کردستان بیانگر توجه و علاقه دولت به این استان است.

ماموستا فایق رستمی ادامه داد: بودجه‌های کلانی در این سفر‌ها برای استان مصوب شده است هر چند نمی‌توانیم مدعی شویم که همه مشکلات حل شده و بی شک رفع تنگنا‌های کنونی زمانبر خواهد بود ولی تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مسئولیت سنگین تری از سایر دستگاه‌ها برعهده دارد، گفت: یکی از مهمترین موضوعات نحوه هزینه کرد و مصارف بودجه است که تشخیص آن برعهده این سازمان است که خوشبختانه این موضوع در سال گذشته به خوبی مدیریت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم است
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت در جیرفت
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت درجیرفت
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد
  • دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند