Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز، 24 فروردین‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گیلان که به ریاست استاندار برگزار شد، از روند صعودی شاخص‌های مطالعه در گیلان در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد و اظهار کرد: سرانه مطالعه گیلانی‌ها در سال 97 در مقایسه با سال 96 در شاخص عضویت 17.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد، امانت کتاب 36 درصد و منابع کتابخانه‌ای دو درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و 300 برنامه فرهنگی با مشارکت دوستداران کتاب و کتابخوانی برگزار کردیم، افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه ایجاد جذابیت محیط کتابخانه‌ها را برای حضور بیشتر علاقمندان فراهم کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان برگزاری بیش از 300 نشست کتابخوان کتابخانه‌ای، 160 نشست کتابخوان دانش‌آموزی، 30 نشست کتابخوان ویژه، 570 کارگاه آموزشی، 600 دوره آموزشی قصه‌گویی، 55 نشست نقد و رونمایی کتاب در کتابخانه‌های عمومی، 580 نمایشگاه کتاب در مناسبت‌های مختلف و 6 کارگاه تخصصی ویژه کارکنان مجموعه کتابخانه‌های عمومی را از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در سطح استانی، کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای دانست که به همت و تلاش کتابداران استان در سال گذشته به انجام رسید.

این مقام مسئول یکی از مهمترین عوامل پویایی کتابخانه‌ها را حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها و استفاده از ظرفیت ایجاد شده در این مکان فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش سعی کردیم در جهت تسهیل حضور و عضویت دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها گام‌های خوبی برداریم.

کرمی به وضعیت دریافتی سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرداری رشت در انجام تعهدات خود در این زمینه جدیت نداشته و بخش بزرگی از بدهی‌های خود به کتابخانه‌ها را همچنان نپرداخته است.

وی از اجرای طرح «بهار مهربانی» به منظور جمع‌آوری کتاب و محصولات فرهنگی اهدایی مردم جهت ارسال به مناطق سیل‌زده کشور در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح ابتکاری از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به صورت همزمان در همه کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور و گیلان در حال اجراست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در نشست شورای برنامه ریزی گیلان در رشت با اشاره برلزوم ایجاد زیرساخت‌ها و الزامات ورود مردم در عرصه‌ی اقتصاد وتولید افزود: برای تحقق عینی شعار سال با نام جهش تولید با مشارکت مردم مستلزم ریل گذاری اقتصاد بر محور نقش آفرینی عموم مردم است.
اسدالله عباسی خطاب به اخلالگران در روند مشارکت عمومی در حوزه‌ی تولید و اقتصاد گفت: هر مدیر یا مسئولی که در روند مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد کارشکنی و یا سرمایه گذار مردمی را مایوس کند، برکنار خواهد شد.
وی همچنین بر لزوم توزیع عادلانه‌ی منابع پیش بینی شده در بودجه‌ی سال ۱۴۰۳ اشاره و تصریح کرد: در بودجه‌ی امسال، اعتبارات خوبی در حوزه‌ی مدیریت پسماند، بهبود ظرفیت‌های تولیدی واشتغالزا و نیز حمایت از شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های مهمی، چون طرح تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند مناطق روستایی در نظر گرفته شده که با پیگیری نمایندگان می‌تواند به حصول نتایج مطلوب منتهی شود.
محمد رستمی، رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان هم در این نشست گزارشی از روند بودجه بندی وبودجه ریزی استان در راستای تسریع در روند تحقق شعار سال ارایه کرد و گفت: در همین راستا راهکار‌هایی تهیه وتدوین شده تا تخصیص منایع در مسیر درست خود توزیع شود و به توسعه‌ی متوازن در مناطق مختلف شهری وروستایی بیانجامد.
در ادامه‌ی این نشست آقایان ابراهیم نجفی، رییس مجمع نمایندگان گیلان، جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی از نمایندگان مردم رشت و خمام، احمد دنیامالی، نماینده‌ی مردم انزلی و خلیل بهروزی فر، نماینده‌ی فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی الزامات و اولویت‌های تخصیص منابع در مناطق مختلف استان را تشریح کرده و بر لزوم توجه به طرح‌های حوزه‌ی سلامت، ساماندهی پسماند، مدیریت فاضلاب ها، حمایت از بخش کشاورزی و صنعت و همچنین طرح‌های نیمه تمام بویژه در حوزه‌ی سلامت تاکید کردند.
در پایان این نشست از ۶ قاری برگزیده‌ی بین المللی گیلان که در ماه مبارک رمضان امسال در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و رونق بخشی به محافل انس با قرآن تاثیرگذار بودند، قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • بهار در ارتفاعات گیلان
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود