Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:40:16 GMT

پشتیبانی گسترده شخصیت های گوناگون از سپاه پاسداران

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۱۷۵۰

پشتیبانی گسترده شخصیت های گوناگون از سپاه پاسداران

تهران- ایرنا- شخصیت های مختلف همزمان با اعلام قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی خارجی از طرف آمریکا به صورت همه جانبه از این نیروی نظامی، حمایت و پشتیبانی کردند و به محکومیت سیاست های دولت آمریکا در این زمینه پرداختند.

به گزارش گروه اطلاع رسانی ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دنبال سیاست های ایران ستیزی خود در سال جاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تندروی های دولت آمریکا در سال های اخیر سبب واکنش های زیادی شده است که ترامپ بی توجه به آنها می کوشد تا سیاست های نادرست خود را در جامعه بین الملل اجرایی سازد و به زیاده خواهی های خود ادامه دهد.

او با ترس از گسترش قدرت ایران در منطقه و جهان می کوشد تا در کنار تحریم ها، موانع دیگری نیز بر سر راه کشورمان قرار دهد اما ملت ایران همواره در برابر او و دیگر همپیمانان او ایستادگی می کنند و نقشه های آنان را پوچ می سازند.

در این میان اقدام اخیر رییس جمهوری آمریکا واکنش های زیادی به همراه داشته است. به همین منظور در گزارشی جامع به بررسی اظهارات شخصیت های سیاسی، نظامی و دینی ایران پرداخته شده است.

- واکنش شخصیت های سیاسی
** حسن روحانی رییس جمهوری
شما که از گروه‌های تروریستی علیه ملت‌های منطقه استفاده می‌کنید، امروز مدعی مبارزه با تروریست هستید؟ شما خودتان در رأس تروریسم در عالم هستید و در حمایت از تروریست ها همه کار کردید. آمریکا هنوز هم حاضر نیست با داعش بجنگد، به سران داعش پناه می‌دهد و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند. کدام نیرو بود که هواپیمای مسافربری ما را در آب‌های خلیج فارس سرنگون کرد جز شما که همواره در منطقه مداخله داشته‌اید و علیه مردم منطقه تلاش می‌کنید؟

** علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی
اقدام آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان دهنده عمق کینه ورزی و جهالت این رژیم است. سپاه پاسداران به این ولادت گرانقدر مزین شده است، از این رو روز پاسدار را به همه عزیزان پاسدار تبریک می گویم. رفتار ننگین رژیم آمریکا در این روزها که با وقاحت و پُررویی سپاه را جزو گروه های تروریستی اعلام کرد، نشان دهنده عمق کینه ورزی، سفاهت و جهالت این رژیم است، کیست که نداند که سپاه بیشترین ضربه را به تروریست خطرناک در منطقه زده است و کیست که نداند این نیروی زبده و انقلابی از بدو پیروزی انقلاب مستمرا در کنار ملت با گروه های تروریستی به مقابله پرداخت، همان تروریست هایی که مورد حمایت قدرت بزرگ بودند.کیست که نداند سپاه چه مجاهدت هایی در دفاع مقدس، در دفاع از سرزمین، در دفاع از ملت ایران و در دفاع از انقلاب اسلامی داشت، سپاه پاسداران رکن اصلی مقاومت در آن سال هابود، در جبهه ای جانفشانی کرد که همه قدرت های بزرگ در کنار صدام بودند.

** آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام
اگر دشمنان بخواهند در مقام اجرا هم کاری بکنند، مسلما جمهوری اسلامی هم پاسخ متناسب خواهد داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس منشا خدمات و حسنات و برکاتی برای کشور بوده که هیچکس نمی تواند آن را انکار کند و نظام اسلامی، مرهون مجاهدت های مخلصانه سپاهیان است. در مقابل این اقدام غیر منطقی کاخ سفید و در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه آحاد ملت به میدان آمدند و نشان دادند که نمی شود با یک نیروی نظامی معتقد که در طی چهل سال حیات جمهوری اسلامی، در همه میدان ها با اعتقاد و ایمان در صحنه حاضر بوده است با چنین رفتارهای نابخردانه ای، مقابله کرد. دولت آمریکا در خبط های بزرگی که در این دوره مرتکب می شود، بر همه دولت های پیشین خود سبقت گرفته و اشتباهات بزرگی را مرتکب می شود. آمریکایی ها باید بدانند که همه نهادها و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از سپاه پاسداران حمایت می کنند و آمریکایی ها از این کارشان طرفی نخواهند بست.

** آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان
نتیجه حماقت های دولتمردان آمریکا عبرت تاریخ خواهد شد. این اقدام احمقانه صد در صد به نفع این نهاد انقلابی خواهد شد و به همین میزان به ضرر آمریکایی‌ها؛ چرا که محبوبیت این نیروی فداکار از بدو تاسیس به دست امام راحل تا کنون به این حد در سطح عالی نبوده است.

**محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که آن شورا نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.
شورای عالی امنیت ملی نیز به دنبال اقدام خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی، در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام را از گروه های تروریستی معرفی کرد.

** حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات
اقدام آمریکا نشانگر عمق کینه و دشمنی با انقلاب اسلامی و مردم انقلابی ایران است. جامعه اطلاعاتی ایران با وحدت و همدلی همواره توطئه های مختلف دشمن را خنثی نموده و این بار هم به توفیق الهی و به مدد عنایات ائمه اطهار علیهم السلام، توجه حضرت ولی عصر (عج) و تحت فرماندهی معظم کل قوا و همکاری مردم عزیز کشور این ترفند را خنثی و دشمن را ناکام می گذارد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد برآمده از متن مردم و دارای پایگاه اجتماعی گسترده در کشور می باشد و این نهاد همواره مورد حمایت مردم ایران بوده و خواهد بود.

** سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
به طور طبیعی شرایط تحریم سختی هایی را به دنبال دارد و نمی توان آن ها را نادیده گرفت و آمریکا در اقدام روز گذشته خود سپاه پاسداران را به عنوان تروریست معرفی کرد، ولی باید بداند سپاه پاسداران بخش مهم هویت ملی و تاریخی ٤٠ ساله اخیر ایران بزرگ اسلامی است.

** مسعود سلطانی وزیر ورزش و جوانان
در چهل سال گذشته آمریکا و متحدانش دست از اقدامات خصمانه علیه ایران برنداشتند و حضور مردم در صحنه در این سال ها توطئه های آنها را خنثی کرده است. اقداماتی که رئیس جمهور نادان آمریکا در این مدت انجام داد تنها خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی برای حضور دوباره بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بود. اقدام خصمانه آمریکا علیه ایران در تاریخ قواعد روابط بین المللی سابقه نداشته است. برخی فکر می کردند با این رفتارها، کشور دچار آسیب می شود اما دیدند همه جریان ها و جناح ها اعلام کردند که سپاه پاسداران در قلب ایران است. ملت ایران همواره از حیثیت نظام دفاع می کنند و آینده ایران درخشان تر خواهد شد.

** فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی
اقدام مذبوحانه رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه قدرتمند و مردمی پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، بار دیگر نشان داد حاکمان نابخرد و بی‌تدبیر کاخ سفید تا چه اندازه از واقعیت‌های جامعه ایران دورند. این اقدام نسنجیده دولت آمریکا که خود پرونده‌ای سیاه و عملکردی غیرقابل دفاع در حمایت از تروریسم بین‌المللی، تروریسم اقتصادی و ترویج ناامنی در سراسر جهان دارد، در عزم و اراده نیروهای زحمتکش و جان برکف سپاه پاسدارن در ادامه خدمتگزاری به ملت شریف ایران و مواجهه با توطئه‌ها و اقدامات خصمانه آمریکا و ایادی ریز و درشت آن بویژه در منطقه خاورمیانه کوچک ترین خللی نخواهد داشت.سپاه پاسداران، مولود انقلاب و جزء جدایی‌ناپذیر پیکره واحد ملت ایران است که در 40 سال گذشته خدمات ارزشمندی برای حفظ و تقویت انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند آن داشته و همچون سدی در برابر تهدیدات و خطرات بالقوه و بالفعل دشمنان ایستاده است.

** سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش
تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین درباره بلندی‌های جولان نوعی خوش‌خدمتی او به نتانیاهو و صهیونیست‌ها در آستانه انتخابات اسرائیل است. تمامی تصمیماتی که برای ضربه زدن به کشور ما اتخاذ می‌شود از سوی آمریکا و اسرائیل صورت می‌گیرد. آن‌ها غافل‌اند از اینکه در برابر این‌کارهای خبیثانه، مردم با گرایش‌های مختلف با وحدت و یکدلی در برابر آن‌ها قرار می‌گیرند، تحریم سپاه برای اولین بار نیست بلکه بارها از اول انقلاب صورت گرفته است. سپاه همواره در برابر نقشه‌های تروریستی آن‌ها ایستاده و در جهان در خط مقدم مبارزه با تروریست قرار دارد.این در حالی است که سپاه پاسداران این روزها مشغول امدادرسانی به سیل‌زدگان است و همه جهان ناظر آن هستند.

** حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور
مقامات آمریکا و ترامپ بدانند با این حرکت نابخردانه ای که داشتند، قطعا اعتبار، ارزش و اقتدار سپاه بیش از پیش خواهد شد و همین امر موجب می شود که وحدت ملی ما در برابر جریاناتی که به دنبال تضعیف اقتدار سپاه بوده و هستند، بیشتر شود. طبیعی است که یک عنصر سخیف و نابخردی مثل ترامپ این نهاد مقدسی که پیشتاز مبارزه با تروریسم بوده است را یک سازمان تروریستی معرفی کند. انتظاری جز این از جریانی که امروز حاکمیت آمریکا را بر عهده دارد و خصوصا ترامپ و اطرافیانش، نداریم.امروز در این مرکز عزیزانی را مشاهده کردم که سال‌های سال است روی تخت افتاده‌اند و ترامپ باید بیاید و ببنید که محصول کار او و اسلاف او چه بوده است که حالا امروز این عزیزان را به عنوان جریان و سازمان تروریستی معرفی می‌کند. ما افتخارمان این است که خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است که جریان مقدس سپاه را این گونه معرفی می‌کنند.

** لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری
تصمیم کاخ سفید درباره سپاه پاسداران از منظر کمیته تامین مالی تروریسم و سازمان ملل اعتباری ندارد. هیچ گاه این گونه نیست که آمریکا هر وقت و به دلخواه خود فهرستی را اعلام کند آن موضوع مبنا قرار گیرد؛ این فهرست آمریکا است و به سازمان ملل متحد و به کمیته (ویژه) تامین مالی تروریسم که فهرست گروه ها را مشخص می کند، ارتباطی ندارد.این اقدام یک بدعت است و سابقه نیز ندارد و خلاف ضوابط و حقوق بین الملل است و نه تنها کمکی هم به آرامش وامنیت منطقه نمی کند، بلکه شاید شرایط منطقه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. فضایی که آمریکا ایجاد کرده است فضای ایجاد خطر، تضعیف امنیت در منطقه است که نه کمکی به صلح وآرامش منطقه می کند، نه برای ارتقای امینت منطقه مفید است و نه با ضوابط حقوق بین الملل سازگاری دارد.

** محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
سپاه سازمانی است که در مقابل صدام ایستاد و سربازان متجاوز بعثی را بیرون کرد، اما ارتش امریکا از ابتدا از این سیستم حمایت کرد و حتی اطلاعات فوق سری ما را در اختیار صدام قرار می داد. بعد که صدام از دستور امریکا سرپیچی و به کویت حمله کرد، امریکایی ها به سراغ صدام رفتند، بنابراین اصلا صدام را امریکایی ها تحریک کردند و او کسی بود که تمام افکار عمومی دنیا او را چه در حمله به ایران و چه در حمله به کویت محکوم کردند.سپاه در مقابل داعش ایستاد و آن را از عراق و سوریه با کمک مردمشان بیرون کرد و خود دولت های عراق و سوریه از سپاه خواستند به نیروهای آنها آموزش و مشورت دهند، بنابراین سپاه بیشترین فداکاری را در مقابله با داعش کرد، در حالی که ارتش آمریکا بالعکس عمل کرد و خود آقای ترامپ می گوید که آقای اوباما و کلینتون داعش را درست کردند.

** عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی
ناامیدی ترامپ از موفقیت سیاست های گذشته، وی را ناچار به توسل به این کار خطرناک کرد. اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران و تحریم های مالی و پولی ظرف مدت یکسال گذشته، خصوصاً شکست سنگین دهه اول فروردین 98 برشمرد.

** حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی
سپاه مولود انقلاب اسلامی و مجموعه ای ملت نهاد است. از آنجا که مردم انقلابی ایران در شکل دهی سپاه پاسداران نقش اساسی ایفا نموده اند به جرأت می توان گفت این مجموعه خدوم و پرتلاش، یک تشکیلات ملت نهاد است و هرگونه جسارت و حرکت تحریک آمیز دشمن نسبت به این نهاد انقلابی، مواجهه با ملت بزرگ و عزتمند ایران اسلامی تلقی می شود. دشمن در میدان رویایی با ملت ایران ناامید شده و بخش اعظم سرمایه خود را به عرصه جنگ روانی و تبلیغاتی کشانده است و این نشان از عجز و شکست او دارد. گره خوردن منافع آشکار و پنهان رژیم صهیونیستی و آمریکا با بی ثباتی در منطقه، دلیل تحرکات اخیر آن ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

** مرتضی الویری رییس شورای عالی استان ها
اقدام اخیر دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در میان گروه های تروریستی موجب همبستگی ملی و یکپارچگی ملت ایران می شود. این اقدام نشان می دهد که ترامپ همواره در پی ماجراجویی و پایمال کردن حقوق ملت و نهادهای قانونی ایران عزیز است و اقدامات مذکور هیچگونه اثری بر توسعه پایدار و امنیت ملی نخواهد داشت. شاهد آن هستیم که اشتباه استراتژیک دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در میان گروه های تروریستی باعث شد مردم ایران با کنار گذاشتن همه اختلافات و تفاوت دیدگاه ها و چشم بستن بر مشکلات و کمبودها به صورت یکدل و همصدا به حمایت از این نیرو بپردازند.

** محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری
تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط رئیس جمهوری آمریکا مغایر تمام اصول و مقررات بین‌الملل است، زیرا سپاه واحد رسمی نظامی ایران و یکی از اجزای مهم نظام حکومتی ایران است. از طرفی این اقدام آمریکا اقدامی علیه حاکمیت ایران است. برخی نباید تصور کنند که این اقدامی در مخالفت با یک جناح سیاسی در ایران است، سپاه نهادی انقلابی و برآمده از متن و بطن مردم انقلابی ایران است و مورد حمایت تمامی اقشار مردمی می باشد. نیت شوم آمریکایی ها ناشی از درماندگی آنها در برابر قدرت روز افزون سپاه پاسداران و خنثی شدن برنامه‌ها و طرح‌های مخربشان توسط سپاه است.

** حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
اقدامات دولت آمریکا با تعرض مکرر به حقوق اساسی این ملت، نشان دهنده نگرانی آنها از عمق نفوذ موثر ایران در منطقه است و قطعاً این حرکات ناشیانه، فرجامی جز تحقیر ترامپ و شکست سیاست خارجی آن در جهان و منطقه نخواهد داشت. یکی از اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از بدو نهضت تاکنون، دفاع از حقوق مظلومین جهان بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان صیانت از دستاوردهای عظیم این انقلاب تاسیس شد. اقدامات دولت آمریکا با تعرض مکرر به حقوق اساسی این ملت، نشان دهنده نگرانی آنها از عمق نفوذ موثر ایران در منطقه است و قطعاً این حرکات ناشیانه، فرجامی جز تحقیر ترامپ و شکست سیاست خارجی آن در جهان و منطقه نخواهد داشت.اسداران انقلاب اسلامی در کنار قوای سه گانه و سایر نهاد ها با هدایت و فرماندهی رهبر معظم انقلاب، تمام تلاش و همت خود را در تحقق تمامی اهداف و حفظ دستاورد های انقلاب و خدمت صادقانه به مردم به کار خواهند بست.

** محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری
اقدام شرم آور و ننگین آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بخش مهمی از نیروی مسلح یک کشور مستقل عضو سازمان ملل است، هیچ مشروعیتی ندارد و خلاف رویه های حقوقی بین المللی است. سپاه پاسداران همواره در صف اول مبارزه با تروریسم و خود نیز یکی از قربانیان جنایات تروریست‌های کوردل بوده است. اقدام شرم آور و ننگین آمریکا در تروریستی خواندن چنین نیروی ضد تروریستی مقتدری که در عین حال بخش مهمی از نیروی مسلح یک کشور مستقل عضو سازمان ملل است هیچ مشروعیتی ندارد و خلاف رویه های حقوقی بین المللی است.

** علی اکبر ولایتی رییس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی
به عنوان یک عضو کوچک بسیج اساتید، مفتخرم که یک سپاهی هستم. این همان استیصالی است که به دلیل عدم دستیابی به اهداف شوم در منطقه به آن دچار شده اند و پیامد شکست های پی در پی در سوریه، عراق، یمن، لبنان ، فلسطین و افغانستان و دیگر بلاد اسلامی است که همه و همه نتیجه مقاومت سپاه و سپاهیان بزرگ اسلام و فرماندهان و مدافعان حرم است که با تدبیر و پیش بینی دقیق مقام معظم رهبری، شکست تروریست ها، عاملان بی ثباتی منطقه و جهان و موسسان و حامیان تروریست ها، دست نشانده ها و عروسک گردانان جنگ های نیابتی و جریانات تکفیری که بارها و بارها هم بر تاسیس، هم بر حمایت و هم بر شکست خود اعتراف کرده اند، بوده است. این اقدام در کنار تلاش های مذبوحانه دیگر در پرونده رژیم امریکا به ریاست این فرد نژاد پرست(دونالد ترامپ) خواهد ماند و بی تردید همه این تحرکات، نشانه اقتدار ایران اسلامی است که آنان را مجبور نموده برای مقابله با این توان و قدرت، این چنین اقدام مذبوحانه را طراحی و به اجرا دراورند. کسانی که در کاخ شیشه ای در واشنگتن نشسته اند اگر عقل سیاسی داشته باشند، به طرف مقابل خود سنگ پرتاب نمی کنند.

** عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه
این تصمیم تحول بسیار جدی میان تهران و واشنگتن است که با پاسخ قاطع و صریح مواجه می شود. مسؤولیت پاسبانی از خلیج فارس با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و ممکن است اتفاقات جدیدی رخ دهد.آمریکا یکی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی ایران را رد کرده است.صمیم اخیر آمریکا می تواند تبعات زیادی در پی داشته باشد و از این پس آمریکایی ها در پایگاه هایشان در منطقه سرباز آمریکایی نیستند و از نظر ما این پایگاه ها، پایگاه هایی تروریستی و نیروهای مستقر در آن تروریست شناخته خواهند شد. از این پس نوع برخورد با این نیروها متناسب با آنان خواهد بود و شرایط جدیدی را خواهیم داشت.پیش از این از طریق سوئیس به آمریکا به طور مستقیم پیام داده بودیم که در صورت قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی، اقدام متقابل خواهیم کرد و مسؤولیت پس از این اقدام با آمریکایی هاست.اقدام اخیر آمریکا خطای سیاسی و راهبردی است.

** کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی
از امروز ماهیت نیروها و پایگاههای امریکا درمنطقه برای ما کاملا متفاوت بوده وهرگونه حرکت غیر معمول ازسوی آنها به عنوان رفتار یک گروه تروریستی مورد ارزیابی واقدام متقابل قرار خواهد گرفت. تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا بیش از آن که امکان اجرایی شدن داشته باشد یک شوی تبلیغاتی است. شکاف درون هیات حاکمه آمریکا بویژه مخالفت و ترس پنتاگون و سیا از تبعات این تصمیم بسیار جدی بوده و عاملی بازدارنده در زمینه اجرایی شدن آن است.ماهیت این تصمیم، ماجراجویانه است اما ارزیابی ما این نیست که این تصمیم، عملیاتی شود.

** سید علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی ایران
سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین در حوزه بهداشت و همکاری با مجریان سلامت در امر واکسیناسیون عمومی به عنوان یک الگوی موفق در ارتقاء سلامت جامعه نقش موثر و بی بدلیلی داشته است. در این شرایط که دشمنان حامی تروریست، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار داده اند، فرهنگستان علوم پزشکی ایران که نقش دیده بانی سلامت کشور را بر عهده دارد از فعالیت های همه جانبه سپاه پاسداران به خصوص در حوزه سلامت و در طول چهار سال گذشته تشکر و قدردانی می کند.

** حسام الدین آشنا رییس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری
آمریکا نیروی رسمی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تروریست می خواند در حالی که این نهاد بزرگترین سازمان ضد تروریستی جهان است. اقدام آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قابل پیش بینی بود. همه می دانند که آمریکا تنها به دنبال لطمه زدن به سپاه، نیروهای مسلح و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه موضوع اصلی ملت ایران اسلامی است. افزایش قدرت ملی و نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، نگرانی اصلی آمریکایی ها است.

** حجت‌الاسلام محمد کاظم بهرامی رییس دیوان عدالت اداری
قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریست ها از سوی دولت آمریکا نشان‌دهنده استیصال این کشور در نفوذ در منطقه است. رژیم فاسد و جنایتکار آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است. این تصمیمِ نابخردانه، فاقد ارزش و مبنای حقوقی است و ناشی از استیصال و درماندگی رژیم آمریکاست.

** عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان
دولت آمریکا با با ارتکاب جنایاتی بیشمار در اکثر نقاط جهان، چگونه صلاحیت دارد نهاد برآمده از قانون اساسی یک کشور را تروریست بخواند؟ بهتر است آقای ترامپ پاسخگوی جنایات آمریکا در ویتنام، فلسطین، سوریه، یمن و... باشد.

** محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید
به مانند گذشته در برابر دسیسه های دولت متخاصم آمریکا از نیروهای مسلح کشورمان حمایت می کنیم.صدای شکسته شدن استخوان های استعمار و امپریالیسم شنیده می شود. این اقدام ناقض قوانین حقوق بین الملل است. منادیان صلح در جهان باید نسبت به این اقدام گستاخانه ترامپ اعتراض خود را نشان دهند.

** محمود صادقی نماینده مجلس
دولت ایالات متحده بانی و پشتیبان اصلی گروه های تروریستی در منطقه ما است. اقدام ابلهانه امریکا واکنشی منفعلانه به شکست گروه های تروریستی دست پرورده ی خود در برابر اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. مجلس شورای اسلامی یکپارچه پشتیبان سپاه خواهد بود.

** علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی
تروریست نامیدن سپاه از سوی آمریکا، محبوبیت سپاه را بیشتر و مردم کشورمان را در برابر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران متحدتر خواهد کرد و فکر می‌کنم آمریکایی ها اشتباه بزرگی را مرتکب شدند. سازمانی مانند سپاه که در بین مردم محبوب است، وقتی او را تروریست می‌نامند موجب محبوبیت بیش از پیش این سازمان رسمی نظام در میان مردم کشورمان خواهد شد و این موضوع قطعا به ضرر آمریکا است، آمریکا از آنجایی که از ابزارهای مختلف استفاده کرد و به نتیجه نرسید این شگرد را نیز به کار برده و می‌خواهد فشار روانی و فشار اقتصادی به ایران وارد کند، اما من فکر می‌کنم مردم ما متحدتر خواهند شد و جدی‌تر به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

** ابراهیم امینی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران
تشکیل نیروی نظامی هر کشور مستقل، تابع قوانین همان کشور است و تروریستی دانستن سپاه پاسداران به عنوان نیروی نظامی یک کشور ناقض موارد متعددی از منشور ملل متحد، تعرض به اصل تساوی حقوق، حاکمیت ملی و حاکمیت سرزمینی کشور ایران و حتی مغایر با قوانین داخلی ایالات متحده بوده و محکوم است.

** حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران
در شرایطی که سپاه مقتدر پاسداران به عنوان امید مستضعفان در سطح جهان نورافشانی می‌کند و سردار سلیمانی و سپاه قدس رهبری جبهه مقاومت را در دست داشته و خواب راحت را از استکبار جهانی و صهیونیست‌ها سلب نموده است، دولت خبیث آمریکا این نهاد انقلابی را تروریست معرفی می‌کند. این در حالی است که دولت آمریکا به عنوان تروریست دولتی در تمام جنایات ضدبشری دست داشته و در پرورش داعش و تمام گروه‌های تروریستی شریک است.

- واکنش شخصیت های نظامی
** سردار سرلشگر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
در سال جاری توان دفاعی و تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراتب قدرتمندتر خواهد بود. دشمنان ما نمی دانند که سپاه در دل مردم ایران و مظلومان و مستضعفین جهان جا داشته و با این اعلام موضع قطعا اعتبار سپاه نزد مردم آزادیخواه و حق طلب جهان بیشتر خواهد شدعزت و اعتبار سپاه از آمریکا نیست که با این تصمیمات از بین برود و این اقدام به طور قطع به ضرر آنها تمام شده و محبوبیت سپاه را بیشتر می کند.ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح کشور دست در دست هم برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و امنیت و آرامش مردم تا آخرین قطره خون ایستاده و جانفشانی می کنند.

** سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح
در برابر این تصمیم نابخردانه سکوت نمی‎کنیم و متقابلا نیروهای ارتش آمریکا در منطقه جنوب غرب آسیا موسوم به سنتکام را تروریست قلمداد و اگر دست از پا خطا کنند با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد. اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقارن با روز پاسدار مورد غضب و خشم آمریکای جنایتکار قرار می‎گیرد و از روی ضعف و استیصال این نهاد قانونی، انقلابی و محبوب را تروریست می‌خواند، جای خوشحالی دارد، چراکه بیانگر آن است که سپاه پاسداران در 40 سال گذشته، در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حمایت از محرومان و مستضعفان گام برداشته است و در این راه با اهدای شهدای گرانقدر در مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و النصره که دست‎پرورده آمریکا است، حقانیت ضد تروریستی بودن جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان اثبات کرده است.

** امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی
آمریکایی ها با این اقدام خود در هیچ جای جهان امنیت نخواهند داشت. ارتش و سپاه یک لشکر الهی بوده و با هرگونه تهدید برای کشورمان مقابله خواهند کرد. ارتش و سپاه بعنوان دو لشکر الهی و در رکاب مقام معظم رهبری، هر گونه تهدیدی را در نطفه خفه می کنند. پیام ما به آمریکائیان این است که با این کار امنیت خود را در دنیا به خطر جدی انداخته اید.

** امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش
مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تقابل با نظام سلطه و بدخواهان ید واحده هستند. مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تقابل با نظام سلطه و بدخواهان ید واحده هستند و اقدام وقیحانه ایالات متحده درباره سپاه عزیز، زنجیره فروپاشی نظام تروریستی آمریکا و صهیونیست را تکمیل خواهد کرد.

** سردار سرلشگر پاسدار یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا
این اقدام باعث خروج زودتر آمریکا از غرب آسیا و کوتاه تر شدن عمر صهیونیست ها می شود. به نظر می رسد با توجه به صدور این بیانیه و واکنش ایران تروریست های آمریکا مجبور شوند غرب آسیا را هرچه زودتر ترک کنند. این بیانیه عمر صهیونیست ها را کوتاه تر کرد. پس از صدور این بیانیه قدرت ملی، همبستگی ملی و وزن ژیوپلیتیکی ایران افزایش و وزن ژئوپلیتیکی آمریکا کاهش پیدا کرد. آمریکایی ها در سیاست های خود با شکست روبرو شدند زیرا این بیانیه به غیر از صهیونیست ها و عربستان دیگر کسی تایید نکرد.

** امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش
تروریست معرفی کردن سپاه توسط آمریکا شرایط را برای نیروهای این کشور در منطقه سخت تر خواهد کرد. اقدام آمریکا در معرفی کردن سپاه به عنوان یک گروه تروریستی، تبلیغاتی و نمایشی است و بدون شک، این کار سران آمریکا را در دنیا رسوا و نورانیت سپاه را بیشتر می کند.نیروهای این کشور در منطقه پیش از این، از سایه خود نیز هراس داشتند و حالا معرفی کردن آنها به عنوان تروریست توسط ایران به طور قطع موجب فشار سنگین روحی و روانی بر نظامیان آمریکا خواهد شد.سپاه از جمله مولفه های مهم قدرت نظام اسلامی است و این اقدام سردمداران آمریکا نشان از ضعف آنها و ترس از پاسداران دریادل می باشد.سپاه پاسداران اولین نیرویی است که سینه خود را در مقابل توطئه ها، ترورها و ناامنی های ابتدای انقلاب سپر کردند و در دوران دفاع مقدس نیز در کنار سایر نیروها حماسه های ماندگاری خلق کرد.

** سردار پاسدار محمدحسین سپهر جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین
افتخار می کنیم که آمریکا، سپاه پاسداران را دشمن خود می داند؛ چراکه ما آمریکا را شیطان و کفر مجسم می دانیم. سپاهیان، فرزندان و سربازان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و در راه دفاع از انقلاب و آرمان های نظام تا آخر ایستاده اند. در چهل سال گذشته، توجه به آمار فعالیت رسانه ای و تبلیغاتی در جبهه استکبار نشان می دهد که بیشترین هجمه به ولایت فقیه، مردم و سپاه به عنوان ارکان قدرت نظام جمهوری اسلامی وارد شده است. بیشترین عملیات روانی و رسانه ای دشمن علیه ولایت فقیه به عنوان مهمترین رکن انقلاب اسلامی در حرکت در مسیر آرمان های انقلاب بوده است.سپاه نماد اقتدار بخشی به روحانیت، رهبری و نظام جمهوری اسلامی و مکتب اسلام و مستضعفان است و به همین دلیل این نیرو از همان ابتدای شکل گیری همواره مورد هجمه دشمنان بوده است. سپاه در چهار دهه گذشته مانع از توفیقات دشمن در عرصه های مختلف شده و پاسداران انقلاب اسلامی همواره در صف ایستادگی در مقابل توطئه های دشمن بوده اند.

** داود گودرزی جانشین مرکز راهبردی سازمان بسیج مستضعفین
اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاثیر منفی بر مسایل داخلی کشور در حوزه های اقتصادی و حقوقی ندارد. اقدام های اخیر آمریکا علیه ملت ایران نشان از اوج دشمنی و خصومت استکبار جهانی دارد. تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان ارتش مردمی اقدام گستاخانه ای است، اگرچه از قبل تحریم های متعددی علیه سپاه اعمال کرده بودند. این اقدام اوج حماقت آمریکا است، اما سپاه پاسداران تمام قد نوکری مردم را می کند.

** سردار اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر
در سال‌های اخیر چهره ریاکارانه و مزورانه آمریکا در تشکیل ائتلاف دروغین علیه تروریسم و پشتیبانی مالی و آمادی از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه آشکار شده و این در حالی است که در سال‌های اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برخلاف آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، به نحو جدی و مستمر با تروریسم در منطقه در نبرد بوده و نقش مؤثری در نابودی حاکمیت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه ایفا کرده است.اقدام اخیر دولت آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه و خبیثانه این کشورِ استعمارگر علیه جمهوری اسلامی ایران است و آن دولت مستکبر بداند که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای این خباثت‌ها به جایی نمی‌رسد.

** حجت‌الاسلام علی شیرازی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس
با معرفی سپاه پاسداران به ‌عنوان تروریست وحدت ملی مثال زدنی در داخل کشور شکل گرفت و اصولگرا و اصلاح‌طلب پایبندی به انقلاب و نظام را بار دیگر به اثبات رساندند. دشمنان فکر می‌ کنند با تروریست نامیدن سپاه و تحریم این مجموعه همه ‌چیز به نفع آنها حل می‌ شود، اما نمی ‌دانند این سیاست‌ ها تاثیری در صلابت جمهوری اسلامی ندارد و ارتشی‌ها و اقشار مختلف مردم لباس پاسداری می پوشند تا بگویند این ملت پاسدار و حامی سپاه است.

- واکنش شخصیت های دینی
** آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران
ترامپ در یک اقدام خصمانه، احمقانه با امضای بیانیه ای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد. این که نهاد حکومتی و نیروی نظامی یک کشور که از اجزای مهم هر نظام حکومتی است به عنوان یگ گروه تروریستی محسوب شود این با همه اصول و قوانین و مقررات بین المللی مغایرت دارد، نمی دانم ترامپ احمق چه چیز بلد است، چکار می کند و آیا می فهمد که اصلا چکار می کند. بسیاری از کشورهای دنیا اقدام آمریکا را زیر سوال بردند و آن موجب پیچیده شدن اوضاع خاورمیانه دانستند؛ برخی تحلیل گران از آن به عنوان یک اقدام خطرناک که جان سربازان آمریکایی را به مخاطره خواهد انداخت، یاد کردند زیرا خودشان می فهمند که این عمل احمقانه است خدا کند ترامپ هم بفهمد.

** آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید
این کار نابخردانه آمریکا، ذره ای از محبوبیت سپاه کم نخواهد کرد. سپاه منطقه را از سلطه آمریکا و اسرائیل غاصب حفظ کرده و این اقدام برای انتقام از ضربه هایی می باشد که آمریکا در سوریه، عراق و جنگ تحمیلی هشت ساله از سپاه خورده است. احساس می کنیم بعد از این اقدام، محبوبیت سپاه بیشتر شده، چرا که حق را با چشم پوشی نمی شود باطل کرد.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار می ‌دهد.

** آیت الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید
آمریکا برای خوش رقصی مقابل لابی صهیونیست ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست نامید و این مساله در کل دنیا محکوم است. همه می دانند که سپاه پاسداران جزو خدمتگزاران به اسلام و مسلمانان و در جنگ تحمیلی خدمات بزرگی به کشور ارائه داده است و امروز نیز علیه گروه های تروریستی در منطقه می جنگد. درحال حاضر روز به روز محبوبیت سپاه بیشتر می شود و ما با سپاه پاسداران به کمک مستضعفان و محرومان جهان، قیام و با استکبار مبارزه می کنیم.

** مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان
سپاه یک ارگان انقلابی و برخاسته از ملت و مردم است. سپاه پاسداران امروز به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.ما این اقدام آمریکا را که تمام ارگان سپاه را به‌ صورت مجموعی و کلی تحریم کرده و جزو گروه‌های تروریستی قرار داده است به شدت محکوم می‌کنیم.بهترین راه گفتمان است و آمریکایی‌ها هم باید با گفتمان مشکلات و مسائل‌شان را حل کنند. افزایش تحریم و تنش به نفع ملت ایران و تمام ملت‌های منطقه که از یکدیگر سود می‌برند نیست، تمام ملت‌ها از تحریم ایران توسط آمریکا متضرر شده‌اند.

** آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)
اقدام رذیلانه ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از عجایب زمانه ما و نمایانگر اوج دشمنی آمریکا با ایران و انقلاب اسلامی است. آنها که خود مولد ترور در عالم هستند و بنیانشان بر ترور نهاده شده و به اقرار شخص ترامپ در این اواخر گروه ‌های جنایتکاری مثل داعش را به وجود آورده‌اند، حال می‌خواهند قیافه مقابله با تروریست به خود بگیرند و بگویند ما می‌خواهیم با تروریست مقابله کنیم. البته این از ترفندهای آنهاست، سازمان ملل را به اسم دفاع از حقوق ملت‌ ها درست کرده‌اند اما به وسیله آن حقوق ملت‌ها را پایمال می‌کنند، ببینید در این چند سال که این همه کشتار و جنایت در یمن به وجود آمده، برای این مردم مظلوم چه کرده‌اند؟ به اسم مقابله با تروریسم بدترین ترورها را انجام می‌دهند.

** حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره)
نیروی نظامی و قانونی یک کشور را تروریست نامیدن، نتیجه ائتلاف مثلث نامبارک آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است. آمریکا در سال های اخیر به واسطه تحول در سران برخی کشورهای مرتجع منطقه نقش تندتری به خود گرفته و متهورانه منطقه را دستخشوش ناآرامی های زیادی قرار داده است. اینگونه اقدامات، اولین و آخرین بار نیست، اما بیش از هرچیز باید به عوامل بروز این اقدام و عوامل ناکامی آن توجه کنیم.

- واکنش افراد و شخصیت های خارج از کشور
**محسن کدیور
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در زمینه دفاع از مرزهای ایران در زمان جنگ با صدام و نیز حفظ تمامیت ارضی ایران در قبال گروههای مسلح تجزیه طلب از منظر اکثریت مردم ایران پرونده قابل دفاعی داشته است.
کدیور با آتش افروز خواندن ترامپ، اهداف او را از تروریست خواندن سپاه و تحریم‌های کمرشکن ایران، «توهمات ترامپ» خوانده و آن را به ضرر مردم دانسته است.

** سید عطاللّه مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
سوم شعبان، میلاد فرخنده امام حسین علیه السلام بر تمامی ملت ایران و شیعیان جهان، مسلمانان و آزادگان به ویژه بر: 'سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ' مبارک!
ترامپ و همکاران اش، نتانیاهو و ارتجاع منطقه شاهد حمایت همه جانبه ملت ایران از 'سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ' خواهند بود.

**علی علیزاده تحلیلگر سابق شبکه بی بی سی فارسی
علیزاده با اشاره به آمار بالای مخالفین (حدود ۹۰ درصد کاربران رای منفی دادند)در نظرسنجی من و تو درباره اینکه آیا شما با تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تروریستی شناختن #سپاه پاسداران موافقید؟ در شبکه اجتماعی خود نوشت:«با ۸۵ هزار شرکت کننده این احتمالاً بزرگ‌ترین نظرسنجی توئیتر فارسی تا به امروز است. و نتیجه؟ نود درصد مخالف تصمیم ترامپ. آن هم در توئیتر فارسی که سه هزار سرباز سایبری مجهادین خلق در تیرانا (بر اساس گزارش لیدنسی هیلسوم در C4) و هزاران سرباز سایبری مستخدم سعودی ( بر اساس گزارش NYT) در آن یورتمه می‌روند. درسی شد برای من‌وتو.»

فرجام سخن
با تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط ترامپ، انسجام و وحدت تمام گروه‌های سیاسی مستحکم تر شد و این امر واکنش یکدست و حمایت مسوولان و چهره‌های سیاسی کشور را از سپاه پاسداران در پی داشت. این اقدام آمریکا سبب شد تا شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را از گروه‌های تروریستی معرفی کند.

پژوهشم**2002**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران و آمريكا سپاه و تروريسم حمايت از سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» درس انسانیت به همه جهانیان داد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به آیه ۶۰ سوره انفال اظهار داشت: این آیه شریفه دستورالعملی برای مسئولان حکومت اسلامی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) در مصداق این آیه شریفه آنچه لازمه نگهداری و پاسداری از انقلاب اسلامی بود از روی حکمت و تدبیر تأسیس فرمودند.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به این فرمایش امام راحل (ره) که «انقلاب کردن، آسان‌تر از نگهداری از انقلاب است» و افزود: به مقتضای عمل به این آیه شریف امام خمینی (ره) دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد و در یک جمله نورانی فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود».

وی گفت: همچنین امام راحل دستور تشکیل بسیج، لشکر مخلص خدا و نهادهای انقلابی دیگر را داد که زمینه‌ای برای تحقق آرمان انقلاب و امام راحل شد و زمینه برای خدمت مسئولان و دولت مردان فراهم شد.

وی یادآور شد: «ما می توانیم» فرمایش امام راحل (ره) است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش این فرمایش امام راحل را زودتر از بقیه باور و جامه عمل پوشاندند و در سایه «ما می توانیم» کشور را طوری قدرتمند کردند که امروز دشمنان اسلام از این قدرت در هراسند.

وی گفت: علیرغم همه مشکلات، توطئه‌ها و کارشکنی‌هایی که دشمنان برای انقلاب اسلامی ایجاد کردند اما امروز سپاه و نیروهای مسلح و ملت ایران منسجم در دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده است و دشمنان از این قدرت متحیر هستند.

حجت الاسلام بدری بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه در ۱۳ فروردین ماه جاری از خط قرمز جمهوری اسلامی عبور کرد و جمعی از سرداران مستشاران کشور ما را به شهادت رساند.

وی با گرامیداشت یاد همه شهدا تصریح کرد: به دنبال این حمله غیر قانونی و ددمنشانه رژیم صهیونیستی، مقام معظم رهبری فرمودند که رژیم کودکش صهیونیستی باید تنبیه شود و سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران اسلامی آماده اجرای این فرمان شدند و در نتیجه عملیات وعده صادق مقتدرانه، مدبرانه، سنجیده علیه رژیم صهیونیستی در ۲۵ فروردین ماه جاری انجام شد.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: عملیات ظفرمندانه و غرورآفرین وعده صادق، عملیاتی پیچیده و سنجیده اما مدبرانه و توأم با رعایت اصول انسانی بود و به جنایتکاران درس انسانیت جهان داد.

وی گفت: در عملیات وعده صادق سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی، منازل مسکونی و جایگاه‌های اقتصادی و نه شهرک و شهرها مورد اصابت قرار نگرفت و این عملیات پیچیده سپاه پاسداران و نیروهای مسلح تحولی در منطقه خاورمیانه ایجاد کردند که امروز به اعتراف همه دشمنان انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی در برابر ایران اسلامی، نیروهای فلسطین و حزب الله شکست خورده است.

امام جمعه موقت بیان کرد: علیرغم اینکه رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن در آماده باش بودند سپاه پاسداران عملیات خود را آغاز و موشک‌ها و پهپاد ها از چندین کشور گذشت و به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

حجت الاسلام بدری بیان کرد: دشمن تلاش دارد بیان کند که خسارت اندکی دیده است اما دشمن همواره به دروغ این شکست را کم اهمیت جلوه دهد اما امروز مجبور به اعتراف به این شکست شده‌اند.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: ملت غیور ایران اسلامی با برگزاری تجمع‌های مختلف از عملیات وعده صادق سپاه و نیروهای مسلح تقدیر و حمایت کردند.

وی گفت: همه ما همراه با همه ملت ایران در این مکان مقدس از همه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که این عملیات بزرگ اجرا کردند تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه موقت گناوه گفت: رهبر معظم انقلاب در عملیات طوفان الاقصی فرمودند که «رژیم صهیونیستی ضربه‌ای خورده، نه تنها شکست بلکه ترمیم ناپذیر است».ولی در عملیات وعده صادق نه تنها رژیم غاصب صهیونیستی بلکه همه اربابان آن و در رأس آن آمریکا ضربه شکننده‌ای خوردند که در تاریخ ثبت خواهد شد

وی اضافه کرد: اگر دشمنان بخواهند عکس العملی در مقابله با عملیات وعده صادق مرتکب شوند یا خطایی در آینده مرتکب شود ملت ایران با داشتن سپاه، ارتش و بسیج ولایی هیچ ترس و واهمه‌ای در رویارویی با دشمنان ندارد و جوابی کوبنده‌تر به آنها خواهد داد.

کد خبر 6082567

دیگر خبرها

  • قوام هویت سپاه ذیل هویت نورانی انقلاب اسلامی است
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماد اقتدار ایران
  • سپا پاسداران انقلاب اسلامی،نماد اقتدار ایران
  • عملیات «وعده صادق» درس انسانیت به همه جهانیان داد
  • حمایت قاطع نمازگزاران در مشهدالرضا از وعده صادق
  • سپاه پاسداران مایه قدرت همه جانبه ایران اسلامی است
  • برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس
  • راهپیمایی‌گسترده مردم کرج در حمایت از اقدام سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی
  • کوچک‌ترین اقدام اسرائیل علیه ایران پاسخ داده می شود
  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی