Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شهرستان پلدختر گفت: سیل اخیر پلدختر ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و در ابتدا نیز این اتفاق برای مردم قابل باور نبود، همکاری نمی‌کردند و مواردی حاضر به تخلیه منازل نبودند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ اجتماعی پلیس حوادث نظرات - اخبار اجتماعی -

سرهنگ همایون بخشی در گفت‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، اعزامی به پلدختر در مورد نقش نیروی انتظامی در قبل از وقوع سیل اظهار کرد: در شهرستان پلدختر با توجه به بارشهایی که پیشبینی شده بود، جلسات متعددی برگزار شد و کارشناسان زیادی این مورد را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شهر پلدختر ورودی چهار رودخانه خرم‌رود،  مادیانرود،  جولبول و کشکان است که از وسط شهر پلدختر می‌گذرند؛ 12فروردین، یک روز قبل وقوع سیل در شهرستان پلدختر، در محل عبور این رودخانه‌ها بارش زیادی اتفاق افتاده بود و در شهر پلدختر نیز بارش مشابه شاهد بودیم، تدبیر بر این شد که به ساکنان شهرستان اطلاع‌رسانی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان پلدختر افزود: همچنین آسیبهایی که در سیل 5 فروردین به دیواره رودها وارد شده بود، ترمیم شد و کمکهای مردمی نیز پای کار آمد تا قبل از وقوع سیل، این رودها کنترل شوند اما باز هم در مورد وقوع سیل در ضلع غربی هشدار داده شد.

بخشی ادامه داد: اطلاع‌رسانی‌ها از 10 فروردین شروع شد، به نحوی بود که در روز یازدهم اطلاع‌رسانی به صورت خانه به خانه و چهره به چهره انجام شد اما اتفاقی که در شهرستان پلدختر افتاد به گفته افرادی که سنی از آنها گذشته، در 100سال اخیر بی‌سابقه بوده است؛ ابتدا نیز این اتفاق برای مردم قابل باور نبود و همکاری نمی‌کردند.

وی یاداور شد: در شب یازدهم از نیروی انتظامی استان به ما اطلاع دادند که حجم آب بیش از آن چیزی است که پیش‌بینی شده است و اقداماتمان را تسریع کردیم و تلاشمان را برای اقناع مردم گذاشتیم اما در بعضی مناطق اقناع موفق نبود و با هماهنگی دادستانی و حکم قضایی مردم را از مناطق بیرون کردیم.

رییس پلیس پلدختر خاطرنشان کرد: کارکنان نیروی انتظامی که در ایام عید در مرخصی بودند، به شهرستان فراخوان شدند و آماده وقوع سیل بودیم اما انتظار سیلی به این بزرگی را نداشتیم.

بخشی اضافه کرد: تا حدود 4 صبح روز سیل، نیروی انتظامی، مناطق پرخطر را زیر نظر داشت و تا 6 صبح اتفاقی نیفتاد و ارتفاع رود تا دیواره ساحلی، یکونیم متر اختلاف داشت؛ ارتباط شبکه‌ای تلفن همراه و تلفن ثابت از 4 صبح قطع شده بود و امکان ارتباط با خارج از شهر پلدختر وجود نداشت و تنها صدایی که به بیرون شهرستان می‌رسید، صدای بیسیم نیروی انتظامی بود. 

وی گفت: حدود 4 صبح در نزدیکی روستای پران‌پرویز در 8 کیلومتری شهر پلدختر، انفجاری رخ داد که مربوط به ترکیدگی لوله پلی‌اتیلن بود که به خوبی مدیریت شد و مردم به واسطه انفجاری که رخ داد، بیدار شدند و حجم آب را که دیدند، منازل را تخلیه کردند؛ در اطلاع‌رسانی‌هایی هم که انجام شد، مردم اطراف شهر، هوشیارتر عمل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پلدختر خاطر نشان کرد: حدود ساعت 7 صبح به محلی که بیشترین احتمال وقوع سیل از آنجا بود رفتیم و در حال بحث با مردمی بودیم که هنوز در منطقه بودند و هیچ توجهی به هشدارها نداشتند و حتی در مواردی کار به درگیری لفظی کشید؛ در منطقه‌ای برای اطلاع‌رسانی رفتیم که صدای بلندگوها و آژیر نیروی انتظامی در مقابل صدای آب جوابگو نبود اما هنوز مردم در چند متری آب، در خانه‌ها بودند و وقوع چنین سیل برایشان باورپذیر نبود که آنجا ناگذیر به تیراندازی هوایی شدیم و با تیراندازی هوایی ساکنان بیرون آمدند و باز هم با ما درگیری فیزیکی اتفاق افتاد؛ در حال حاضر اثری از این منطقه باقی نمانده، منازل از بین رفته و زمین آن بستر رودخانه شده است.

 

بخشی اظهار کرد: بعد از سیل، شهر توسط آب به دو قسمت تقسیم شد و تنها راه ارتباطی بین دو طرف شهر از طریق شبکه بیسیم بود و همکاران ما نیز مردم را به سمت ارتفاعات راهنمایی کردند تا اتفاقی برایشان نیفتد و توانستیم وضعیت را به گونه‌ای مدیریت کنیم که این سیل، تلفات جانی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: حدود 300 خانواده با اطمینان به اینکه منازلشان دو طبقه و سه طبقه است، تخلیه نکرده بودند و علیرغم هشدارهایی که داده شد و درگیریهای لفظی و فیزیکی که با نیروی انتظامی اتفاق افتاد، ما از اینکه این سیل تلفات جانی نداشته است.

رییس پلیس پلدختر یادآور شد: سیلاب حدود 14 ساعت ادامه داشت و بعد از آن، با هماهنگی‌هایی که انجام شد، توانستیم، امکان حضور در سمت غربی شهر را پیدا کنیم؛ با ماشینهای سنگین موجود و هماهنگی با فرمانداری، توانستیم وارد آن منطقه شویم و شرایط منطقه درگیر سیل را ببینیم؛ بعد از سیل، چند مسئولیت با نیروی انتظامی بود که باید انتظام‌بخشی و  مردمیاری انجام می‌دادیم که مدیریت شد.

بخشی افزود: در 48 ساعت اولیه تمام راه‌های ارتباطی با پلدختر قطع بود و تقریبا تبدیل به یک جزیره شده بود درحالی که از طرفی این شهرستان شاهراه ارتباط مرکز به جنوب و جنوب غرب کشور است؛ به همین دلیل امکان کمک‌رسانی به خوبی شهر، در روستاها وجود نداشت اما از طریق بیسیم از پاسگاه‌ها شرایط شهر معمولان و روستاهای شهرستان را جویا می‌شدیم.

 

فیلم/ جهادگران، امید مردم پلدختر؛ می‌مانیم تا دوباره بسازیم

فیلم/ جهاد عاشقانه نیروهای مردمی در مناطق سیل‌زده   فیلم/ امید به زندگی در پلدختر؛ حضور خانواده‌ها در پارک‌ها   فیلم/ چرا برخی اهالی پلدختر پیش از سیل خانه‌ها را تخلیه نکردند؟انتهای پیام/ R1529/P/S2,21,1392/CT1 واژه های کاربردی مرتبط پلیس سیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس سیل پلیس سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا محمودیان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی افزایش وقوع سرقت سیم و کابل شبکه هوایی و ایجاد نارضایتی در بین مردم و خسارت وارده به تأسیسات برقی در شهرستان دشتستان، لذا شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی و تحقیقات گسترده میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد اعضای این باند سرقت با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری اقدام به سرقت کابل‌های برق می‌کنند که با بهره گیری از اقدامات هوشمندانه پلیسی هویت سه نفر سارق از عاملان اصلی این سرقت‌ها شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، با بیان اینکه محل اختفا اعضای این باند، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند، گفت: در این ارتباط یک نفر مال‌خر نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف سارقان به ۸ فقره سرقت سیم و کابل هوایی برق خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و در حال رسیدگی است.

کد خبر 6086943

دیگر خبرها

  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس +اطلاعیه پلیس
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس + اطلاعیه مهم و فوری پلیس
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • مرگ سرنشین خودرو سوخت بر در تعقیب و گریز پلیس
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • ذوق نقدعلی از بازگشت گشت ارشاد: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد | با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • زمین گیر شدن سوداگران مرگ با ۲۶۰ کیلو تریاک