Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@20:50:06 GMT

راه‌حل عبور از گرانی‌ها چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۳۶۴۴

پول‌نیوز -  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس می‌گوید: گرانی‌ها به دلیل تفاوت نرخ ارز است که با توزیع بن کارت می‌توان از این فضا فاصله گرفت.
علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، با اشاره به روند افزایشی قیمت آرد و شکر و تاثیر آن بر بازار ماه مبارک رمضان، گفت: بخش عمده افزایش قیمت‌هایی که شاهد هستیم به دلیل تفاوت قیمت ارز و در پی کاهش ارزش پول ملی است که قیمت‌ها در داخل گران می‌شود در حالی که قیمت‌های جهانی تغییر آنچنانی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: از آنجایی که چندین سال است که قیمت ارز را به صورت مصنوعی پایین نگهداشته اند، چند ایراد و مشکل ایجاد شده اول اینکه ما به التفاوت قیمت آرد در داخل با بیرون از کشور بسیار زیاد بوده و در ثانی تمایل برای ورود قاچاقچیان و دلالان به این بازار افزایش یافته است.
نماینده مردم شازند در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: تمایل قاچاقچیان و دلالان به بازار آرد باعث می‌شود که این محصول را ارزان بخرند و بیرون از کشور به ارزش ارزی بفروشند که این کار باعث تلاطم در قیمت سایر کالای وابسته با آرد می‌شود.
وی بیان داشت: ابراز کافی برای نظارت و کنترل بر کشور وجود ندارد و این کار نشدنی است، دولت اگر هم بتواند به هر روشی جلوی خروج و قاچاق محصولات را بگیرد نمی‌تواند جلوی احتکار و ذخیره سازی بیش از حد خانوار‌ها را بگیرد.
ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه برای مدیریت بازار باید قیمت‌ها آزاد و نحوه حمایت تغییر کند، گفت: اگر دولت به همین شکل مدیریت بازار را ادامه دهد با کمال تاسف باید بگویم که در قیمت کالا‌های مرتبط با آرد و شکر که در ماه مبارک رمضان تقاضای آن افزایش پیدا می‌کند، تفاوت فاحشی رخ خواهد داد.
این نماینده مجلس بیان داشت: برای مدیریت نارضایتی مردم باید واقعیت را به آن‌ها بازگو کرد، نباید به مردم به دروغ بگویم که گران نمی‌شود، اما در بازار خلاف آن را مشاهده کنند، این اتفاق در بازار مرغ رخ داد نباید تکرار کنیم.
تفاوت بن کارت با کالا برگ الکترونیکی کالا‌های اساسی
وی افزود: تلاش شد با ارز نیمایی مرغ در بازار کشور ارائه شود، اما شاهد هستیم دو روز مرغ در بازار وجود دارد سه روز نیست، از این رو می‌گویم باید نحوه حمایت را در قالب ارائه بن کارت تغییر داد، اگر دولت هزینه‌ای که متحمل می‌شود و ذخیره ارزی را که می‌دهد تا قیمت‌ها را پایین نگهدارد را به بن کارت تبدیل کند، خانوار‌ها به راحتی با اختیار خودشان می‌توانند اقلام مورد نیاز را خریداری کنند و دست دلال و واسطه را از بازار کوتاه می‌کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه کالابرگ الکترونیکی را برای تامین کالا‌های اساسی قبول ندارد، اظهار داشت: کالا برگ فساد آور است، بن کارت این گونه است که کارت اعتباری برای خرید می‌دهید، اما کالابرگ می‌گوید با این برگه می‌توان اقلام مشخصی را با قیمت تعیین شده خریداری کرد در حالی که با بن کارت، خانوار نیاز خود را خریداری می‌کند

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالاهای تولید شده در استان سال گذشته به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به ویژه کشورهای همسایه صادر شد.

عبدالحمید سرتیپی، با بیان اینکه میزان صادرات سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشت، افزود: کشورهای ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان‌غربی در سال گذشته بودند.

سرتیپی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان‌غربی در سال گذشته نیز شامل مواد پتروشیمی، مواد معدنی، محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرش و صنایع دستی بود.

وی گفت: همچنین سال گذشته بر اساس کارتهای بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالاها بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه صدور و تمدید کارتهای بازرگانی در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد رشد داشت ، اضافه کرد: در این مدت دو هزار و ۵۴۵ فقره کارت بازرگانی،۸۶۱ فقره کارت پیله وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره کارت مرزنشینی صادر شد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!