Web Analytics Made Easy - Statcounter

استادیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد از به وجود آمدن دعواهای سیاسی در زمان وقوع بلایای طبیعی به برخی انتظارات از جامعه دانشگاهی به منظور حل چالش‌های زمان وقوع این بلایا اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، احمد سلطانی در نشست"سیل فروردین ۹۸ و تغییر اقلیم: اولین یافته‌ها" که امروز در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در سیل اخیر توانسته بین بخش‌های خودش به خوبی هماهنگی ایجاد کند و پیش‌بینی وضعیت هواشناسی نیز کمک شایان توجهی به این نهاد کرده است، به ارائه برخی انتظارات از جمعیت دانشگاهی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: تخلیه اضطراری در حادثه اخیر خوب بود و در بخش‌هایی از خوزستان نیز تخلیه اضطراری اجباری شده بود؛ با این حال با توجه به سخت بودن شرایط تخلیه برای مردم از جامعه فرهنگی انتظار می‌رود که به مشکلات روانی به وجود آمده برای مردم در این شرایط توجه داشنته باشند؛ چه بسا که سرپل ذهاب در حال حاضر رها شده است و با گذشت بیش از ۱۵ سال از زمان وقوع زلزله بم هنوز مشکلات روانی در مردم این منطقه به چشم می‌خورد.

استادیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به تاثیر بافت فرهنگی مناطق در امدادرسانی، خاطرنشان کرد: باید یک آرشیو قوم‌نگاری وجود داشته باشد و حتی در طراحی کمپ‌های اضطراری، بومی‌نگری لازم است که از جامعه دانشگاهی انتظار می‌رود این چالش‌ها را حل کند.

وی افزود: باید راهکارهای بومی برای توزیع اقلام وجود داشته باشد، چرا که در خیلی مناطق معتمد محلی وجود دارد، اما در بعضی جاها نیز نمی‌توان چنین فردی را پیدا کرد.

وی در پایان به نقش فضای سیاسی حاکم در هنگام بروز حوادث طبیعی اشاره کرد و ضمن انتقاد از این فضا، گفت: به وجود آمدن دعوای سیاسی

بویژه در فضای مجازی در روند امدادرسانی اخلال ایجاد می‌کند و انتظار می‌رود که جامعه دانشگاهی به این مساله نیز توجه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلایای طبیعی تغییر اقلیم جامعه دانشگاهی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، وجود زن، زینت‌بخش آفرینش انسان است و  افق روح او تجلی‌گاه رحمت و دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او ممکن نیست.

حجاب مورد تاکید دین اسلام و قران و سپری برای حفظ صیانت جامعه و خانواده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود