Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:46:26 GMT

شیری: خیلی حرفه‌ای هستیم/ امیدوارم قهرمان شویم

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۴۷۸۱

شیری: خیلی حرفه‌ای هستیم/ امیدوارم قهرمان شویم

بازیکن پرسپولیس معتقد است که نتایج تیم‌های مدعی روی عملکرد سرخ‌پوشان تاثیر گذار بوده است.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس در هفته بیست و پنجم لیگ برتر با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سایپا عبور کرد. مهدی شیری، بازیکن پرسپولیس پس از این دیدار اظهار کرد: خدا را شکر توانستیم ۳ امتیاز را کسب کنیم. ان‌شاءالله این موفقیت ادامه‌دار باشد و بتوانیم به قهرمانی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به این سوال که آیا نتایج رقم خورده در بازی‌های دیروز روی عملکرد پرسپولیس تأثیرگذار بود، بیان کرد: دقیقاً همین‌طور است ولی ما کار خودمان می‌کنیم و به تیم‌های دیگر کار نداریم. تیم ما خیلی حرفه‌ای است و ان‌شاءالله بتوانیم همین روند را ادامه دهیم.

بازیکن پرسپولیس در پایان درباره تیم‌های مدعی قهرمانی گفت: تیم‌های قابل احترامی هستند ولی ما فقط روی کار خودمان تمرکز داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم فوتبال پرسپوليس مهدی شیری پیکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوزآپ: عملکرد تیم ملی آینده در فیفا دی مارچ

به گزارش "ورزش سه"، وقتی تنها چند دقیقه از شوک بزرگ به ایران در قطر گذشته بود و ایران بار دیگر طعم تلخ حذف در نیمه نهایی جام ملتهای آسیا را چشید، سرمربی تیم ملی با سوالی در مورد جوانگرایی مواجه شد. ایران عنوان مسن‌ترین تیم جام ملتها را در اختیار داشت و همه بازیکنان باتجربه که از نظر کادرفنی تیم ملی قابلیت بازی داشتند، در دوحه برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کردند.

امیر قلعه‌نویی در آخرین کنفرانس خبری خود در جام ملتهای ۲۰۲۳ نوید تغییر نسل و آوردن بازیکنان جوان به تیم ملی را داد. با این حرف‌ها همه منتظر اعلام لیست جدید تیم ملی برای فیفادی فروردین بودند. دو بازی با ترکمنستان فرصت خوبی شد که قلعه‌نویی تعدادی از بازیکنان جوان را به اردو فرا بخواند.

تغییرات لیست تیم ملی سبب شد اسکواد ایران سه سال جوان‌تر شود و در حدود ۲۵ سال قرار بگیرد. برای فیفادی فروردین ماه ۱۰ بازیکن زیر ۲۵سال به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند. همچنین به گفته فدراسیون آریا یوسفی و محمدجواد حسین نژاد نیز می‌توانستند در جمع این نفرات باشند که به دلیل مصدومیت این بازی‌ها را از دست دادند.

همچنین در اسکواد تیم ملی ۴ بازیکن ۲۵ساله هم دیده می‌شدند که البته با توجه به تجربه، معروفیت و تیم‌هایی که در آن بازی می‌کنند به سختی می‌توانند در برنامه جوانگرایی جا بگیرند اما به هرحال باعث پایین آمدن میانگین سنی ترکیب می‌شوند. در این مطلب به آنالیز نفرات جوان دعوت شده به تیم ملی و دقایقی که آنها فرصت بازی داشتند می‌پردازیم.

لیست بازیکنان جوان تیم ملی به این شرح است:

دروازه‌بان:
آرشا شکوری (17)

مدافع:
سامان فلاح (22) - حسین گودرزی (22) - امین حزباوی (20)

هافبک:
محمد قربانی (22)

خط حمله:
مهدی لیموچی (24) - محمد رضا آزادی (24) - جواد آقایی‌پور (24) - الهیار صیادمنش (22) - سعید سحرخیزان (20)

بازیکنان 25 ساله:
محمد محبی (25) - مهدی قائدی (25)
ابولفضل جلالی (25) - صالح حردانی (25)

تیم ملی در این فیفادی دو بازی با ترکمنستان انجام داد و باتوجه به شرایط متفاوت بازی در تهران و عشق آباد، کادرفنی تیم ملی در ورزشگاه آزادی استفاده بیشتری از بازیکنان جوان کردند.

در دیدار رفت که با برتری پنج بر صفر ایران همراه شد امین حزباوی فیکس شد و هفتاد دقیقه بازی کرد. در سی دقیقه پایانی نیز دیگر مدافع جوان تیم ملی یعنی سامان فلاح به میدان رفت‌. در این بازی دو تعویض دیگر قلعه‌نویی نیز ترکیب را جوان‌تر کرد. اللهیار صیادمنش سی دقیقه بازی کرد و محمدرضا آزادی نیز در ۶ دقیقه پایانی وقتهای قانونی بازی با پیراهن تیم ملی را تجربه کرد.

در این بازی از بین بازیکنان ۲۵ ساله ایران، محمد محبی و صالح حردانی به طور کامل بازی کردند و مهدی قایدی در سی دقیقه پایانی به میدان رفت.

پس از برتری پرگل ایران برابر ترکمنستان و تفاوت قدرت دو تیم، شاید بسیاری انتظار داشتند که امیر قلعه نویی در بازی دوم بیشتر به جوان‌ها اعتماد کند اما وضعیت نامطلوب چمن مصنوعی ورزشگاه کوپه داغ ترکمنستان حتی کار بازیکنان باتجربه ایران را نیز سخت کرد و در این شرایط فرصت کمتری برای بازی کردن جوان‌ها پیش آمد.

نکته مهم در این بازی فیکس بازی کردن محمد قربانی جوان بود و این هافبک تا دقیقه ۷۰ در زمین حضور داشت. در این بازی همچنین سامان فلاح در دو دقیقه پایانی به زمین مسابقه فرستاده شد.

در این دیدار دو بازیکن ۲۵ ساله ایران یعنی قایدی و محبی فیکس بازی کردند و درخشیدند. محمد محبی تا دقیقه ۵+۹۰ در زمین بود و قایدی که تک گل مسابقه را زد در دقیقه ۷۰ تعویض شد.

بنابراین از جمع ۱۰ بازیکن زیر ۲۵ سال دعوت شده به این اردو، آرشا شکوری، حسین گودرزی، مهدی لیموچی، جواد آقایی پور و سعید سحرخیزان فرصت بازی پیدا نکردند و تنها با حضور در اردوی تیم ملی، جو اردوی بزرگسالان را تجربه کردند و باید در ادامه راه بازهم برای دعوت به تیم ملی تلاش کنند. همچنین از جمع ۴ بازیکن ۲۵ساله تیم ملی ابوالفضل جلالی هیچ فرصتی پیدا نکرد.

در این اردو امین حزباوی، محمد قربانی و محمدرضا آزادی اولین تجربه ملی‌شان را به دست آوردند. سامان فلاح که در هر دو بازی به عنوان یار تعویضی به میدان رفت پیش‌ از جام ملتهای آسیا در اردوی کیش فرصت بازی پیدا کرده بود.

تغییر نسل و بازی دادن به جوان‌ها پروسه‌ای زمان‌بر است و به ریسک پذیری سرمربی و کیفیت جوان‌ها نیز بستگی دارد. با این حال باتوجه به صعود ایران به دور نهایی انتخابی جام ملتها و تشریفاتی شدن دو بازی باقی مانده، شاید دیدار برابر هنگ کنگ و ازبکستان در فیفادی خردادماه فرصت مناسبی برای بازی دادن بیشتر به جوان‌‌ها باشد.

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم با بهترین شرایط وارد پلی‌آف شویم/دلیرزهان بازیکن تیم‌ملی پنج‌نفره است یا سه‌نفره؟
  • کلوزآپ: عملکرد تیم ملی آینده در فیفا دی مارچ
  • مدافع پرسپولیس مدال افتخار خواهد گرفت!
  • کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود!
  • سیدحسین حسینی: کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود
  • فرگوسن و کلوپ هم نمی توانند برای فوتبال ایران کاری کنند | با تیم قلعه نویی خیلی سریع حذف می شویم
  • نقش‌آفرینی علی پروین در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس!
  • پرسپولیس بی‌رحم‌ترین تیم سال ۱۴۰۲
  • پرسپولیس، ترسناک‌ترین میزبان لیگ برتر
  • پرسپولیس، ترسناک‌ترین تیم لیگ برتر