Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:59:50 GMT

توسعه فرهنگ قرآنی مسیر تمدن سازی را هموار می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۵۰۰۱

توسعه فرهنگ قرآنی مسیر تمدن سازی را هموار می کند

قم- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر پیش قدمی حوزه های علمیه در حفظ قرآن، گفت: از مسیر توسعه فرهنگ قرآنی برای تمدن سازی اقدام خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی عصر شنبه در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن ویژه طلاب علوم دینی جهان اسلام در مدرسه امام کاظم (ع) قم افزود: برگزاری این دوره از مسابقات به ما نشان داد طلاب از توانمندی بالایی برای حفظ قرآن و توسعه چنین فعالیت های فرهنگی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که برخی داوران قرآنی جهان اسلام معتقدند ام المسابقات قرآن در ایران برگزار می شود، بیان کرد: هر سال میهمانان زیادی در رشته های مختلف قرآنی از بیش از 80 کشور جهان در این مسابقات شرکت می کنند و به گفته آنان اسلام واقعی در ایران پیاده می شود.
وی تصریح کرد: تکفیری ها که اسم اسلام را یدک می کشند، در عین حال با صهیونیست و استکبار دست می دهند و پیمان می بندند.
خاموشی ابراز امیدواری کرد: در عمل به دستورات و مفاهیم قرآنی روز به روز بهتر باشیم، فاخرتر عمل و چشم دنیا را به سمت خود جلب کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن کریم، گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش بر لزوم دارا بودن 10 میلیون دانش آموز حافظ قرآن تاکید کردند که در مسابقات اخیر حدود سه میلیون تَن از دانش آموزان در مسابقات حفظ جزء 30 شرکت کردند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی میان نابینایان و بانوان، خاطرنشان کرد: ترکیب برگزاری مسابقات قرآنی میان گروه های مختلف مردم نشان دهنده رشد کیفی مسابقات است.
خاموشی در ادامه با اشاره به فعالیت طلاب در مناطق سیل زده، اضافه کرد: حرکت جهادی طلاب در مناطق سیل زده عمل به مفاهیم قرآن است که در دستگیری از مسلمان سبقت می گیرند.
در سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب حوزه های علوم دینی 52 تَن از 33 کشور جهان توانستند به مرحله نهایی راه یابند.
مرحله نهایی این دوره از مسابقات نیز از 22 تا 24 فروردین ماه جاری در رشته های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، خطابه قرآنی و پژوهش در قم برگزار شد.
/2085/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رئيس اوقاف كشور فرهنگ قرآني قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرحله استانی مسابقات قرآن مدارس سما با عنوان طرح قدس در دو نوبت صبح و عصر با حضورعلی کریمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی، حراست و کارکنان در دبیرستان سمای واحد نورآباد ممسنی برگزار شد.

این مسابقات سالانه در چهار مرحله برگزار می‌شود و در مرحله استانی این رقابت قرانی بیش از ۴۰۰ نفر  در استان فارس با هم رقابت می‌کنند که ۲۰ نفر از کارکنان و. دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم مدرسه سمای واحد نورآباد نیز مشارکت دارند.

علی کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این مسابقات اظهار کرد: دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه سما تا کنون دو مرحله مدرسه و واحد این رقابت قرآنی که راهی برای رشد و تعالی بیشتر همگان به شمار می‌رود را پشت سر گذاشته اند و اینک در مرحله استانی و به صورت آنلاین در حال رقابت هستند.

 وی افزود: امیدواریم با اتکا به خداوند و اتکا به رهنمودهای قرآن کریم و مشارکت بیشتر در برنامه‌های قرآنی بتوانیم گاهی هر چند کوچک در راه مهجوریت زدایی از قرآن کریم برداریم. آزمون‌های کتبی این مسابقات نیز روز یکشنبه دوم اردیبهشت با حضور ناظران استانی در دبیرستان سما یواحد نورآباد برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، شرکت کنندگان این مرحله از مسابقات قرآنی طرح قدس مدارس سما در رشته‌های تحقیق و ترتیل، حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و مداحی و اذان با هم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال