Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@23:52:28 GMT

ارتباط بین قهوه و سرطان ریه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۵۲۵۸

نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بیماری هایی مانند افسردگی، حملات قلبی و برخی از سرطان ها را تشدید می کند. از آنجا که افراد سیگاری بیشتر قهوه و چای می نوشنداما توجه داشته باشید که این احتمال حتی برای افراد غیر سیگاری هم صادق است. ناطقان: خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد غیر سیگاری که دو یا چند فنجان قهوه در روز می نوشند، ۴۱ درصد بیشتر از کسانی است که قهوه نمی نوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مشابه، خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد غیر سیگاری که دو یا چند فنجان چای در روز می نوشند، ۳۷ درصد بیشتر از کسانی است که چای نمی نوشند.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته محققان معتقدند که دلیل بروز این بیماری کافئین نیست بلکه ممکن است چیزی در فرآیند فست فود کردن قهوه باشد که باعث ایجاد ارتباط بین قهوه وخطر سرطان ریه می شود.

نکته ی جالب و قابل توجه در این تحقیق بالا بودن خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد غیر سیگاری است. البته برای رسیدن به نتایج کامل ترمی بایست تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، اما باید گفت که شاید در فرآیند تولید [قهوه] چیزی وجود دارد که باعث پیوند آن با سرطان ریه می شود.

یافته های دیگر تحقیقات امیدوار کننده هستند و نشان می دهند که نوشیدن قهوه با افزایش خطر ابتلا به سرفه گلیوما یا سرطان کولورکتال در مردان و زنان همراه نیست و نوشیدن قهوه ارتباطی با سرطان مثانه یا کارسینوم سلولی کلیه در مردان سیگاری ندارد.علاوه بر این به نظر میرسد که مصرف قهوه باعث بروز سرطان سینه در زنان یائسه نمی شود و نوشیدن چای نیز سبب بروز گلیوما در زنان نمی شود. در آخر نوشیدن قهوه در هر دو مردان و زنان با بروز سرطان کولورکتال ارتباطی ندارد.


برچسب ها: قهوه ، سرطان ، ریه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قهوه سرطان ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها