Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@09:41:51 GMT

هشدار آمریکا به اتباع خود نسبت به مسافرت به ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۵۵۹۲

هشدار آمریکا به اتباع خود نسبت به مسافرت به ترکیه

خبرگزاری فارس: آمریکا به تازگی با افزایش سطح امنیتی مسافرت به ترکیه، به شهروندان خود هشدار داده است.

به نوشته وبگاه «اکاثیمرینی» وزارت خارجه آمریکا اینک هشدار سفر به ترکیه را به سطح «3» رسانده و به اتباعش توصیه کرده موارد تروریستی و بازداشت‌های خودسرانه را در سفر به ترکیه لحاظ کنند.

وزارت خارجه آمریکا مورخ 9 آوریل (سه‌شنبه 20 فروردین) هشدار سفر به ترکیه را بروزرسانی و به اتباع خود همچنین توصیه کرده به خاطر خطر «آدم ‌ربایی» و «عملیات تروریستی» از نزدیک شدن به مرزهای «عراق» و «سوریه» اجتناب نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از هشدار وزارت خارجه آمریکا آمده است: «نیروهای امنیتی ده‌ها هزار نفر از جمله شهروندان امریکا را با اتهام وابستگی با سازمان‌‌های تروریستی و بر اساس شواهد ضعیف، مخفی و انگیزه‌های سیاسی بازداشت کرده‌اند. شهروندان آمریکا نیز مشمول ممنوعیت‌های مسافرتی هستند که مانع خروج آنها از ترکیه می‌شود. مشارکت در تظاهراتی که توسط دولت ترکیه به طور صریح تایید نشده و همچنین انتقاد از دولت از جمله در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به دستگیری منجر شود.»

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین نسبت به حملات تروریستی در مکان‌های گردشگری، مراکز حمل و نقل و دیگر مناطق عمومی هشدار داده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه مسافران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود