Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@07:31:31 GMT

نگرانی واشنگتن از حضور موثر ایران در ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۶۲۵۸

نگرانی واشنگتن از حضور موثر ایران در ونزوئلا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه آمریکا که برای پیگیری دخالت های کشورش در امور داخلی ونزوئلا در آمریکای جنوبی به سر می برد، با نگرانی از حمایت ایران از دولت قانونی کاراکاس، ادعاهای نخ نما علیه کشورمان را تکرار کرد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با تلویزیون صدای آمریکا اظهاراتی کرد که حاکی از نگرانی او از نقش بر آب شدن نقشه های واشنگتن برای براندازی دولت نیکلاس رئیس جمهوری ونزوئلا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور ایران در آمریکای جنوبی، مدعی شد که حضور ایران در آمریکای جنوبی برای اهداف مخرب است.
پمپئو با عصبانیت از حمایت ایران از دولت قانونی ونزوئلا، افزود: ایالات متحده با شرکای خود در این زمینه برای از بین بردن این شبکه ها و این خطر همکاری می کند.
وزیر خارجه آمریکا همچنین به پرواز مستقیمی که از هفته گذشته میان تهران و کاراکاس پایتخت ونزوئلا برقرار شده اشاره کرد و گفت: این پرواز نشانه دخالت ایران در این کشور است.
وی با متهم کردن ایران به دخالت در آمریکای جنوبی تصریح کرد: ما نه تنها در خاورمیانه بلکه در آمریکای جنوبی و هر جای دیگری که این تهدید را ببینیم آماده مقابله با آن هستیم.
ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه سال گذشته) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.
این در حالی است که کشورهای دیگری از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا به حمایت از دولت مادورو ادامه داده و مداخلات خارجی در ونزوئلا را محکوم کردند.
محسن بهاروند دستیار وزیر امور خارجه ایران که چهارشنبه گذشته در راس هیاتی به ونزوئلا سفر کرده بود، آمادگی تهران را برای کمک به ونزوئلا با هدف مقابله با دخالت های غیرقانونی آمریکا اعلام کرد.
شبد**9416**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مايك پمپئو ونزوئلا ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است

درحالی‌که رسانه‌ها از گسترش اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن بر سر جنگ در غزه خبر می‌دهند، رئیس رژیم صهیونیستی اما از رئیس‌جمهور آمریکا تمجید کرد.

به گزارش ایسنا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه و دیدار گروهی از سیاستمداران دموکرات آمریکایی گفت: «بایدن دوست بزرگی برای اسرائیل است. وقتی میزبان او بودیم، علاقه شدید او را به اسرائیلی‌ها و اسرائیل دیدم و اشک از چشمانش سرازیر شد چراکه او لحظات بسیار خوبی را در اینجا کنار ما سپری کرده است».

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، وی افزود: «او (بایدن) دوست واقعی اسرائیل است و به خاطر این موضوع به او بسیار احترام می‌گذارم».

هرتزوگ ادامه داد: «من به دوستانمان در آمریکا و به اسرائیلی‌ها می‌گویم رابطه ما با آمریکا برای رفاه ۲ طرف ضروری و حیاتی است و باید بر توسعه و تقویت این روابط تمرکز کنیم. این ارتباط پیوندی منحصر به فرد است که در طول تاریخ ادامه داشته و همچنان دارد».

این اظهارات هرتزوگ درحالی بیان شده که  اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌ نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع دو طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند.»

با این‌حال، روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت آمریکا در مذاکرات پشت‌پرده با تل‌آویو، مخالف حمله به رفح نیست بلکه می‌خواهد با برنامه مشخصی که به غیرنظامیان تلفات کمتری وارد شود، انجام شود.

علی‌رغم این اختلافات اما دولت آمریکا از ابتدای جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک‌کش دریغ نکرده است و به همین دلیل ملت فلسطین واشنگتن را شریک جنایات و نسل‌کشی در این باریکه می‌دانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • مطالعه و همکاری بین دستگاهی؛ عوامل موثر توسعه گردشگری در سواحل
  • نگرانی بزرگ اینتر: علاقه شدید ستاره‌های تیم به المپیک!
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • اسکای‌ نیوز : استرالیا به‌دنبال منع ورود شهروندان ایران و عراق است
  • ارتباط موثر با فدراسیون جهانی نقطه قوت فدراسیون در سال گذشته بود
  • جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!
  • مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند