Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقرزاده معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعلام زمان نام‌نویسی اینترنتی فروش کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: سامانه ثبت نام و فروش کتاب‌های درسی از ۲۰ فروردین ماه فعال شده و تا نیمه شهریور امکان ثبت نام برای کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده فرصت باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اینکه تا امروز ۱۱۰ هزار نفر برای ثبت نام کتاب‌های درسی اقدام کرده‌اند، گفت: در مناطق محروم و کم برخوردار که امکان مالی برای تهیه کتای‌های درسی وجود ندارد، بنابر شرایط ۸۰ میلیارد تومان اعتبار بین استان‌ها توزیع شده است تا مشکلی برای تهیه کتاب‌ها وجود نداشته باشد.   باقرزاده تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان طبق رویه گذشته توزیع کتاب‌های درسی به‌طور کامل رایگان خواهد بود و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای خرید کتاب‌های درسی بر عهده دانش آموزان نخواهد بود. کدام دانش آموزان مشمول ثبت نام اینترنتی کتاب درسی هستند؟ معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره دانش‌آموزان مشمول طرح ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی بیان کرد: امکان ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی برای تمام دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه دوم در شاخه‌های کاردانش، نظری  وجود دارد و دانش‌آموزان متوسطه اول باید از طریق نمایندگی‌های کتاب فروشی که اجازه ثبت نام کتاب‌های درسی دارند، اقدام کنند و از سال آینده برای این مقطع تحصیلی هم ثبت نام به طور اینترنتی انجام خواهد شد.   وی ادامه داد: ثبت نام کتاب‌های مکمل تیزهوشان و دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه نیز پس از امتحانات خرداد ماه به طور اینترنتی امکان پذیر خواهد بود.   باقرزاده تاکید کرد: از خانواده‌ها و دانش‌آموزان تقاضا داریم هرچه زودتر نسبت به ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی اقدام کنند، چرا که در مواردی همچون تغییر رشته ممکن است تغییراتی در آمار کتاب درسی وجود داشته باشد، بنابراین نیاز داریم تا اطلاعات و آمار ثبت نامی‌ها زودتر به دست ما رسیده باشد تا برنامه ریزی‌ها به طور کامل انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترکی که با وزارت بهداشت دنبال می شود موضوع مهم درباره مکمل‌یاری ویتامین‌هاست.

وی با بیان اینکه مسئله بهداشت دهان و دندان به‌طور جدی دنبال می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد و مسئله پایش سلامت دانش‌آموزان به‌زودی انجام می‌شود. برخی از ناهنجاری‌هایی وجود دارد که ممکن است خود دانش‌آموزان، خانواده‌ها و یا حتی معلمان از آن بی‌اطلاع باشند و غربالگری وضعیت سلامتی و هنجاریابی دانش‌آموزان از برنامه‌های جدی ما در این معاونت است.

ستاری‌فرد با اشاره به برنامه‌هایی که پس از انجام پایش دانش‌آموزان در پیش است، اضافه کرد: مداخلات و ارجاعات حوزه بهداشتی یا بالینی وجود دارد که در قالب یک بسته بهداشتی و درمانی کار را دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به برنامه‌های این معاونت، ادامه داد: این معاونت با وزارت جهاد کشاورزی درخصوص آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست‌محیطی اقدامات مشترکی انجام داده است.

جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است

وی با بیان اینکه معاونت تربیت بدنی با جمعیت هلال‌احمر طرح دادرس را راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در سنینی هستند که ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارند تا آموزه‌های امدادی و سلامت‌محور را به آن‌ها انتقال دهیم؛ این آموزه‌ها در قالب طرح ماهر یعنی مهارت‌آموز کمک‌های اولیه و امدادی انجام می‌شود و از این طریق خانواده‌ها نیز آگاه می‌شوند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه خودمراقبتب و دگرمراقبتی از طریق طرح ماهر انجام می‌شود، ابراز کرد: جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است که امیدواریم با بازنگری در برنامه‌های درسی ملی انجام شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های درسی هفتگی دانش‌آموزان باید به موضوع سلامت و بهداشت اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: حوزه آموزش و ارزشیابی در برنامه درسی نیازمند توجه جدی است. فکر می‌کنم در شورای عالی آموزش و پرورش مسئله بازنگری در برنامه درسی به‌زودی مورد توجه قرار گیرد و از این طریق بتوانیم ظرفیت‌هایی را برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر بگیریم.

مهم‌ترین موضوع بسترسازی برای موضوعات سلامت‌محور مدرسه است

وی با بیان اینکه هفته سلامت به صورت نمادین اجرا می‌شود، تشریح کرد: برنامه‌های ذکرشده کل سال را پوشش می‌دهد. در واقع، این هفته نمادین برای در جریان گذاشتن و مورد توجه قرار دادن آحاد جامعه به برنامه‌های پیش‌رو برای کل سال است.

ستاری‌فرد با اشاره به شعار سال انتخاب‌شده در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، اظهار کرد: شعار سال مبنی‌بر موضوع خانواده و مردمی‌سازی است.

به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت، مهم‌ترین موضوع بسترسازی برای موضوعات سلامت‌محور مدرسه است. مدرسه به عنوان نقطه اتکا دولت و ملت و پنجره خدمات اجتماعی مطرح است. در واقع یکی از مهم ترین ارکان خانواده محور بودن نهادهای اجتماعی مدرسه به‌شمار می‌آید و لازم است ما از ظرفیت مدارس برای تحقق این شعار و سیاست استفاده کنیم.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک عزم جدی برای تحقق این آموزه‌ها و آموزش‌های حوزه بهداشت و سلامت از طریق مدارس دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۵ اردیبهشت
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۵ اردیبهشت
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از ۵ اردیبهشت
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • بیم و امید تغییر کتب درسی