Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@08:08:15 GMT

درآمدزایی ورزشگاه آزادی زنگ خطر برای ورزش قهرمانی!

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۶۳۴۹

درآمدزایی ورزشگاه آزادی زنگ خطر برای ورزش قهرمانی!

پس از روی کار آمدن حسن کریمی از اواخر سال ۹۶ به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، مدیریت ورزشگاه آزادی دستخوش تغییرات شد که این تغییرات حاشیه‌های زیادی را برای توسعه ورزش قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی به دنبال داشت که البته در این زمینه شرکت توسعه و اماکن ورزشی نیز بی‌تقصیر نبود. زیرا از زمانی که حسن کریمی مسؤولیت شرکت توسعه را بر عهده گرفته است، به جز برگزاری یک مورد نشست رسانه‌ای دیگر همانند شعبانلو «سرپرست ورزشگاه آزادی» جوابگوی رسانه‌ها نبوده و همین مساله حواشی زیادی را برای شرکت توسعه و ورزشگاه آزادی در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد ضعیف سرپرست ورزشگاه آزادی در عدم پاسخگویی به رسانه‌ها در خصوص تجاری‌سازی برخی از قسمت‌های این ورزشگاه از جمله؛ ساخت جاده تندرستی در دریاچه آزادی، گرفتن استخر آزادی از فدراسیون شنا، اجاره سالن ۱۲ هزار نفری برای فستیوال اسب و… چالش‌های زیادی را در طی مدت سرپرستی شعبانلو ایجاد کرده و سبب نگرانی برخی از رؤسای فدراسیون‌های ورزش قهرمانی و حرفه‌ای شده است. کشیدن حصار دور دریاچه آزادی و کندن آن توسط ملی پوشان، ممانعت از تمرین برخی اعضای تیم ملی کشتی و اعتراض محمد بنا و درگیری با سجاد گنج‌زاده مدال آور کاراته ایران به سبب ورود به این مجموعه و همچنین اعتراض اعضای فدراسیون‌های حاضر در این ورزشگاه به سبب اعمال محدودیت‌هایی برای عبور و مرور از جمله حواشی ایجاد شده در بزرگترین ورزشگاه کشور است.

همچنین دریافت پول از مراجعان به ورزشگاه آزادی یکی از اقداماتی است که عملاً واکنش خانواده‌های بسیاری از نونهالان و نوجوانان مستعد فعال در این ورزشگاه را برانگیخته و تداوم آن ممکن است سبب دوری استعدادهای ورزشی از حوزه فعالیت‌های قهرمانی شود.

حتی در جدیدترین تصمیم و به منظور درآمدزایی از ورزشگاه آزادی، شرکت توسعه و تجهیز تصمیم گرفت تا استخر مجموعه آزادی را که به عنوان تنها مجموعه آبی استاندارد که کارکرد ملی و قهرمانی دارد از فدراسیون شنا بگیرد تا به فدراسیون نجات غریق و یا بخش خصوصی واگذار کند و از این طریق بعد از پروژه ساخت جاده تندرستی در اطراف دریاچه آزادی به فکر درآمدزایی بیشتری از این مجموعه باشد.

این در حالی است که این مجموعه آبی به عنوان تنها استخر استاندارد ایران برای هر سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو از ابتدا برای این سه رشته خاص طراحی و ساخته شده و تنها فضای استاندارد برای تمرین شناگران در حد قهرمانی و حرفه‌ای است.

هرچند حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در سال گذشته با سرکشی‌هایی که از ورزشگاه آزادی در جریان بازسازی آن داشت، نشان داد که توجه ویژه‌ای به این مجموعه دارد، اما با تصمیماتی که اخیراً در ورزشگاه آزادی رخ داد بیانگر آن است که رویکرد وی بیشتر اقتصادی است تا توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای.

به هر صورت بحث درآمدزایی ورزشگاه آزادی به شکل‌های مختلف این شائبه را به وجود می‌آورد که آیا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همچنین سرپرست ورزشگاه آزادی به دنبال تجاری‌سازی هستند یا هدفشان کمک به توسعه ورزش قهرمانی برای آماده‌سازی قدرتمندانه تیم‌ها جهت کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است؟

البته با اتفاقات اخیر و حواشی ایجاد شده در طی مدت سرپرستی شعبانلو در ورزشگاه آزادی به نظر می‌رسد که رویکرد مدیریتی در آزادی صرفاً درآمدزایی است.

با توجه به اینکه حدود یکسال به شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی مانده است، اگر وزارت ورزش و جوانان همچنان در برابر این گونه حواشی سکوت اختیار کند، قطعاً ورزش قهرمانی برای المپیک ۲۰۲۰ شرایط خوبی نخواهد داشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ورزشگاه آزادی ورزش قهرمانی اماکن ورزشی شعبانلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خزعلی، معاون رئیسی به ورود جیمی جامپ بی حجاب به ورزشگاه + عکس

به گزارش جماران؛ انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه اکس (توئیتر سابق) نوشت: در نامه‌ای به وزیر ورزش متذکر شدم که مسؤولان ورزش باید پاسخگوی عدم رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها در ارتباط با ورود زنان به ورزشگاه باشند. ضرورت دارد به سرعت در مورد عاملان نقض مقرراتی که هنجارهای جامعه را خدشه‌دار می‌سازد، اعمال قانون شود.

 

دیگر خبرها

  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان
  • پرسپولیس از استقلال پیش افتاد/ ورزشگاه آزادی بهشت تیم اوسمار
  • اخذ سند ثبتی ورزشگاه تختی شهرکرد
  • واکنش تند انسیه خزعلی به جنجال حضور دختران در استادیوم
  • واکنش خزعلی به ورود جیمی جامپ یک زن در ورزشگاه
  • واکنش خزعلی به ورود جیمی جامپ بی حجاب به ورزشگاه
  • واکنش خزعلی، معاون رئیسی به ورود جیمی جامپ بی حجاب به ورزشگاه + عکس
  • لزوم برخورد سریع قانونی با هنجارشکنان ورود زنان به ورزشگاه
  • پرسپولیس بعد از ۶۸۱ روز بدون بیرانوند در آزادی!