Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید «روابط شخصی» او و رهبر کره شمالی «بسیار خوب» است، و برگزاری نشست سوم با کیم جونگ‌اون «برای درک این موضوع که هر یک کجا ایستاده‌ایم» ایده خوبی‌ست. پست تازه ترامپ در ارتباط با مذاکرات با پیونگ‌یانگ چندی پس از اظهارات تازه کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در مورد برگزاری نشست تازه با رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه‌های رسمی کره شمالی ۲۴ فروردین ماه گزارش دادند که رهبر آن کشور از واشینگتن خواسته‌است طرحی «عادلانه» و «قابل پذیرش برای هر دو طرف» ارائه کند. کیم جونگ‌اون گفته است روابط او با ترامپ در «سطح فوق‌العاده‌ای» قرار دارد و او تا پایان سال انتظار خواهد کشید تا ببیند آیا ایالات متحده گام تازه‌ای در روند مذاکرات برمی‌دارد یا نه.

رهبر کره شمالی گفته است «اگر ایالات متحده پیشنهاد برگزاری نشست سوم بین دو کشور را، با رویکرد و روشی درست مطرح کند، ما علاقه‌مند هستیم یک بار دیگر در آن شرکت کنیم». تنها دو روز پیش از این اظهارات، کیم جونگ‌اون در نشست کمیته مرکزی حزب کارگر، بر لزوم «اتکا به خود» تاکید کرده و هشدار داده بود که این ضربه‌ای است به «نیرو‌های متخاصمی… که دچار خطای محاسباتی شده‌اند و [فکر می‌کنند]تحریم‌ها [کره شمالی]را به زانو درخواهد آورد».

رهبر کره شمالی تاکید کرد واشنگتن "به اشتباه بر این باور است که اگر بر ما فشار وارد کند، می‌تواند کره شمالی را رام و مطیع کند" و از آمریکا خواست از "روش‌های خصمانه" در مذاکرات دست بردارد. دونالد ترامپ در واکنش توییتری خود به مواضع جدید رهبر کره شمالی، به بخش‌های هشدارآمیز اظهارات او پاسخی نداده و تنها صحبت‌های کیم جونگ اون در مورد روابط شخصی خود با رئیس جمهور آمریکا و آمادگیش برای سومین دور مذاکرات مستقیم را برجسته کرده است.

ترامپ با اشاره به تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه پیونگ یانگ نوشته: "مشتاق روزی در آینده نزدیک هستم که سلاح‌های هسته‌ای و تحریم‌ها برچیده شوند، و شاهد این باشیم که کره شمالی یکی از موفق‌ترین ملت‌های دنیا می‌شود. "رهبران آمریکا و کره شمالی سال پیش برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند. ملاقات این دو در ماه فوریه امسال در هانوی پایتخت ویتنام، به دنبال اختلاف نظر بر سر خلع سلاح اتمی نتیجه‌ای به همراه نداشت.

ترامپ گفته بود مقام‌های کره شمالی خواهان برداشته شدن کلیه تحریم‌های اقتصادی در ازای تعطیلی یک سایت مهم هسته‌ای بودند که او با این خواسته موافق نبود. کره شمالی روایت ترامپ در مورد دلیل شکست مذاکرات را نپذیرفته است. ماه پیش معاون وزیر امور خارجه کره شمالی، آمریکا را به در پیش گرفتن "مواضعی مانند گانگسترها" متهم کرد و گفت: این کشور در هانوی "یک فرصت طلایی" را از دست داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کیم جونگ اون دونالد ترامپ مناقشه کره و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد عملیات رفح

یک منبع مصری گزارش کرد مذاکرات جدیدی بین طرف‌های مصری و صهیونیستی با مشارکت آمریکا در مورد ترتیبات امنیتی برای منطقه مرزی رفح بین شبه جزیره سینا و نوار غزه در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، این منبع تاکید کرد موضوع اداره مصر بر نوار غزه یا اعزام نیروهای نظامی برای مشارکت در تامین امنیت نوار غزه کاملا مردود است.

به گفته این منبع که با سایت خبری «العربی الجدید» صحبت کرد، «از هفته اول جنگی که در هفتم اکتبر آغاز شد، به مصر پیشنهاد حضور نظامی مشترک با ارتش اشغالگر اسرائیل در نوار غزه داده شد اما قاهره قاطعانه آن را رد کرد.»

منبع مذکور توضیح داد: «حتی اگر اسرائیل از نوار غزه عقب نشینی کند، با توجه به اینکه این منطقه همچنان تحت اشغال است، مصر مشارکت نظامی را نخواهد پذیرفت زیرا عقب نشینی کامل یکجانبه ارتش اشغالگر که در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد، اشغالگری را نفی نمی‌کند چرا که با وجود محاصره کامل مرزها و قطع همه راه‌های زندگی، عقب‌نشینی معنی ندارد.»

وی ادامه داد: حضور یک سرباز مصری در غزه، شرکت در اشغالگری است. اشغال نظامی لزوماً به معنای حضور تانک و توپ در سرزمین‌های اشغالی نیست که اکثر علمای حقوق بین‌الملل بر آن اتفاق نظر دارند. حضور هر سرباز مصری در این شرایط مشارکت در اشغالگری تلقی می‌شود.

این منبع در مورد ترتیبات امنیتی مورد بحث گفت این ترتیبات علاوه بر عملیات نظامی مورد انتظار رژیم صهیونیستی در شهر رفح فلسطین، مربوط به محور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) و موضوع تامین امنیت مرزها برای جلوگیری از ورود سلاح به نوار غزه است‌.

در همین زمینه، منابع مصری تأیید کردند که قاهره هر چه پیش بیاید حتی یک سرباز هم به نوار غزه نخواهد فرستاد زیرا این خط قرمزی است که تحت هیچ شرایطی نمی توان از آن عبور کرد.

وزیر خارجه مصر عملیات در رفح را رد کرد

«سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر روز جمعه، تماسی از سوی «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود دریافت کرد. براساس بیانیه مصر، شکری طی آن هرگونه عملیات نظامی زمینی رژیم صهیونیستی در رفح فلسطین، به ویژه با توجه به پیامدهای بشردوستانه سنگین چنین اقدامی و تبعات خطرناک آن بر سرزمین‌های فلسطینی را قاطعانه رد کرد.

در همین زمینه، سفیر «عبدالله الاشعل»، دستیار سابق وزیر امور خارجه مصر در مصاحبه با العربی الجدید گفت: «واکنش ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق ممکن است عملیات رفح را به تعویق بیندازد اما با توجه به اجماع آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها این عملیات لغو نمی‌شود و با حفظ غیرنظامیان و تلاش برای تخلیه رفح انجام خواهد شد.» وی تصریح کرد: در نهایت آمریکا و اسرائیل بر لزوم ورود به رفح و حذف مقاومت در آنجا توافق دارند.

الاشعل گفت «مصر، اسرائیل و آمریکا در خصوص ارائه تضمین‌هایی مبنی بر اینکه مصر در جریان عملیات نظامی اسرائیل در رفح آسیبی نخواهد دید، توافق دارند اما مصر در عین حال از این طرف‌ها نخواست در طول عملیات رفح، به مقاومت باقی‌مانده در نوار غزه  پایان ندهند بلکه آنچه برای طرف مصری مهم است میزان آسیب یا عدم رساندن آسیب به آن است.»

در همین راستا، «مهند صبری»، پژوهشگر امور امنیتی و مسائل شبه جزیره سینا به العربی الجدید گفت: تهاجم نظامی به رفح فلسطین آخرین برگ برنده ارتش اشغالگر و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این جنگ است و ارتش و نتانیاهو در مورد این موضوع توافق کامل دارند.

وی هشدار داد: اگر به رفح حمله شود و ارتش اشغالگر برای ورود به شهر هجوم آورد و در مقابل همه اعتراضات و هشدارهای بین‌المللی حتی از سوی آمریکا بایستد، عملیات رفح خونین‌ترین و مخرب‌ترین عملیات در این جنگ خواهد بود زیرا ارتش اشغالگر می‌داند که وقتی این عملیات به پایان برسد، جنگ هم چه با موفقیت نظامی و چه با موفقیت سیاسی به پایان خواهد رسید، اما تمام قدرت و تمام وحشیگری خود را در نابودی رفح بر سر غیرنظامیان و آنچه از حماس و سایر گروه‌های مسلح فلسطینی باقی مانده است، به کار خواهد بست.

به عقیده صبری، نتانیاهو می‌تواند به نوار مرزی مصر حمله کند و مشکل را به مصر هم سرایت دهد و موجب آوارگی فلسطینی‌ها به مصر شود. باید این نکته را مد نظر داشت زیرا احتمال زیادی برای آن وجود دارد هرچند که به واکنش مصر بستگی دارد.

عملیات کماندویی در رفح

«یوسف الشرقاوی»، نویسنده فلسطینی و کارشناس نظامی و استراتژیک، در خصوص ماهیت عملیات نظامی مورد انتظار رژیم صهیونیستی در رفح فلسطین به العربی الجدید گفت: «این عملیات، کماندویی کیفی و تحت نظارت افسران آمریکایی خواهد بود که احتمالاً از نیروهای دلتا هستند. این عملیات پس از یک بمباران توپخانه‌ای مقدماتی‌ِ شدیدتر از بمباران خان‌یونس، الشجاعیه، جبالیا و با استفاده از تجهیزات دریایی و هوایی و هلیکوپتر آپاچی انجام خواهد شد.»

وی افزود: اگر تانک‌ها پیشروی کنند و سربازان از خودروهای خود پیاده شوند، نبرد واقعی میان مقاومت و ارتش اشغالگر آغاز می‌شود. ارتش اشغالگر تلاش می‌کند تا مرکز رفح پیشروی کند و مساحت بیشتری را اشغال کند تا عملیات پاکسازی و جستجوی منافذ تونل‌ها را شروع کند و به اسرای صهیونیستی دست یابد.

الشرقاوی ادامه داد: اشغالگر تلاش خواهد کرد که نبرد در رفح خشن‌تر از نبرد خان‌یونس و بیمارستان الشفا باشد زیرا بر این باور است که با نیروی آتش و ارعاب، قدرت مقاومت در آنجا خواهد شکست. اما مسلم است که مقاومت برای دفاع از موقعیت خود جان‌فشانی خواهد کرد اما آخرین نبرد آن نخواهد بود، زیرا انتظار می‌رود تاکتیک نظامی خود را تغییر دهد و نسبت به فرسایش طولانی و معنی دار ارتش اشغالگر اقدام کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟
  • روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح
  • مذاکرات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد عملیات رفح
  • ملاقات رهبر کره‌شمالی و مقام ارشد چین و گشایش «فصل جدید» روابط
  • عکسی معنادار از فرماندهان بلندپایه نظامی در کنار موشک های ایرانی /جزئیات نامه پدر موشکی ایران به رهبری
  • پست دفتر رهبری در واکنش به حمله علیه اسرائیل
  • کیم: کره شمالی خواهان فصل جدیدی در روابط خود است
  • رهبر انقلاب چراغ سبز برخورد با اسرائیل را داده است | تنبیه ایران صهیونیست‌ها را پشیمان خواهد کرد
  • موافقت رهبر انقلاب با آزادی ۱۰ محکوم تعزیرات حکومتی خوزستان