Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سیاست و قدرت در غرب، در دولت‌های غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است، هم زورگو است، هم بی‌منطق است، هم زیاده‌خواه است. این‌ها هیچ منطقی سرشان نمی‌شود؛ با منطق واقعاً بیگانه‌اند. در باطن، سیاستمداران غربی آدم‌هایی هستند به معنای واقعیِ کلمه وحشی.

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ از فروردین ۱۳۹۴(مارس ۲۰۱۵) یعنی بیش از ۴ سال است که ائتلافی به سرکردگی رژیم سعودی با حمایت‌های تسلیحاتی و سیاسی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مشغول کشتار مردم مظلوم یمن و انهدام زیرساخت‌های این کشور عربی واقع در جنوب غرب آسیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشته و زخمی شدن بیش از ۷۰ هزار یمنی در اثر جنایات رژیم سعودی

سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین گزارش خود پیرامون جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن، از کشته شدن نزدیک به ۱۰ هزار یمنی و مجروح شدن بیش از ۶۰ هزار تن از آن‌ها خبر داده است؛ اکثر این افراد کودکان و زنان غیرنظامی هستند.

بیشتر بخوانید:
تجسم حقوق بشر آمریکایی در یمن؛ قتل هزار و ۲۴۸ کودک توسط رژیم سعودی

بیش از ۲۴ میلیون یمنی نیازمند کمک فوری
سعودی‌های متجاوز و حامیان غربی آن‌ها در شرایطی پنجمین سال حمله به یمن را کلید زده‌اند که بنا بر اعتراف مقام‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، بیش از ۲۴ میلیون یمنی هم‌اکنون نیازمند کمک فوری هستند. همچنین بیش از ۱۵ میلیون یمنی دیگر دارای سوء تغذیه شده‌اند و میلیون‌ها کودک در شرف قحطی و گرسنگی و امراضی همچون وبا قرار دارند.

سکوت کرکننده مجامع بین‌المللی در قبال جنایات سعودی‌ها
همه این جنایت‌های مشمئزکننده سعودی‌ها در یمن در سایه سکوت و بی‌تفاوتی جامعه بین‌المللی رخ می‌دهد. هنوز افکار عمومی جهانیان ماجرای تیرماه سال ۹۵ را فراموش نکرده‌اند؛ زمانی که سعودی‌ها با تطمیع و ارعاب، «بان کی مون» دبیرکل وقت سازمان ملل را وادار کردند تا نام این رژیم را از فهرست ناقضان حقوق کودک به سبب فجایع یمن، پاک کند.

آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان صادرکنندگان سلاح به رژیم سعودی
اما مشکل فقط سکوت کرکننده مجامع بین‌المللی در قبال جنایات سعودی‌ها در یمن نیست؛ چهار کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان از جمله عمده صادرکنندگان سلاح به رژیم سعودی هستند. این ۴ کشور از جمله بزرگترین مدعیان دروغین حقوق بشر نیز هستند و ادعا‌های حقوق بشری آن‌ها گوش فلک را کر کرده است.

اما صحنه ۴ سال جنگ یمن به وضوح ثابت کرد که این کشور‌ها نه تنها ناقض حقوق بشر که مشغول جنایت علیه بشریت هستند.

بیشتر بخوانید:
کودک‌کشی سعودی‌ها با تسلیحات آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی/ کشته‌شدن ۲۷ غیرنظامی یمنی در ۱۴ روز

تصمیم عجیب شورای امنیت آلمان
روز جمعه ۲۳ فروردین ۹۸، شورای امنیت آلمان به ریاست آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور طی مصوبه‌ای محرمانه، مجوز فروش مجدد سلاح به عربستان سعودی را صادر کرد.

آلمانی‌ها حدود سه ماه پیش، نه در واکنش به کشتار کودکان یمنی توسط رژیم سعودی که در واکنش به قتل «جمال خاشقجی» توسط تیم ترور تحت فرمان ولیعهد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول - صرفا با هدف تبلیغاتی و انحراف افکار عمومی - فروش سلاح به رژیم سعودی را متوقف کردند، اما چرب بودن دلار‌های نفتی رژیم سفاک سعودی، سردمداران برلین را واداشت تا در کنار شرکای آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی خود، تسلیحات کشتار زنان و کودکان یمنی توسط ارتش متجاوز رژیم سعودی را مجدداً فراهم کنند.

آلمان شریک کودک‌کشی سعودی
تصمیم دولت آلمان برای فروش مجدد سلاح به رژیم سعودی درست پنج روز پس از یک جنایت فجیع توسط ارتش متجاوز سعودی در یمن صورت گرفت. در روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸ جنگنده‌های ارتش متجاوز سعودی، مدرسه دخترانه الرایه واقع در منطقه سعوان استان صنعا یمن را بمباران کردند که در نتیجه این جنایت، حدود ۴۰ دانش آموز دختر کشته و زخمی شدند.

سعودی‌ها پیش‌تر نیز ثابت کرده بودند که همپای صهیونیست‌ها، در کودک‌کشی شگرد دارند؛ روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷، رژیم سعودی یک اتوبوس حامل حدود ۴۰ دانش‌آموز دبستانی یمنی بین ۶ تا ۱۱ ساله را با بمبی ساخته آمریکا هدف قرار داد که در جریان این حمله وحشیانه، همه سرنشینان اتوبوس از جمله آن ۴۰ کودک معصوم، جان باختند.

آنطور که شبکه آمریکایی «سی ان ان» گزارش داد، در جریان این حمله جنگنده سعودی به کودکان یمنی در استان صعده که در نتیجه آن ۴۰ کودک در دم جان باختند، از بمب ۲۲۷ کیلوگرمی از نوع MK ۸۲ استفاده شده بود. بمبی که ساخته شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» است.

به طور کلی در تمام جنایت‌ها و کودک کشی‌های رژیم سفاک سعودی در یمن، کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان شریک جرم هستند. مقامات آلمانی که اخیر به صورت محرمانه، فروش سلاح به عربستان را از سرگرفته‌اند، باید در محاکم عالی بین‌المللی به سبب مشارکت در جنایت جنگی بازخواست و محاکمه شوند.

بیشتر بخوانید:
چرخش چرخ کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب با قتل عام مردم بی‌دفاع یمن/ رژیم سعودی از مدرسه تا عروسی را به خاک و خون می‌کشد

عربستان خریدار یک چهارم تسلیحات آلمانی
چندی پیش یک موسسه بین‌المللی غربی موسوم به «صلح استکهلم» که به بررسی قرارداد‌های تسلیحاتی می‌پردازد، اعلام کرد: عربستان بهترین خریدار تسلیحات ساخت آلمان است و به تنهایی یک چهارم تسلیحات آلمانی از جمله تانک را خریداری می‌کند.

وزارت اقتصاد آلمان در مهرماه سال ۹۷ صریحا در واکنش به پرسش یکی از احزاب این کشور اعلام کرد که در فاصله زمانی بین ۱۴مارس تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۸، مجوز ۸۷ مورد فروش سلاح صادر شده که یکی از آن‌ها مربوط به صادرات ۲۵۴ میلیون یورویی سلاح به عربستان سعودی بوده است.

اما علاوه آلمان و آمریکا که در بالا به مواردی از مشارکت آن‌ها در جنایت علیه مردم یمن با فروش سلاح به عربستان سعودی اشاره شد، دو دولت غربی انگلیس و فرانسه نیز در زمره سردمداران تسلیح رژیم متجاوز سعودی هستند.

سود سرشار انگلیسی‌ها از خون بازی سعودی‌ها در یمن
در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۹۶)، نشریه ایندیپندنت به نقل از مؤسسه «وارچایلد» انگلیس اعلام کرد که «شرکت‌های انگلیسی از زمان حمله عربستان به یمن از مارس ۲۰۱۵، شش میلیارد پوند از صادرات سلاح به این کشور درآمد کسب کرده‌اند».

آنطور که ایندیپندنت به نقل از مؤسسه «وارچایلد» گزارش داده بود، شرکت‌های انگلیسی «بی اِی ای» و «ریتون» در صدر صادرات سلاح به رژیم سعودی قرار دارند. در واقع این دو شرکت تسلیحاتی مرتبط با دولت انگلیس به کسب درآمد از کشتار کودکان بی‌گناه یمنی از طریق فروش موشک و تجهیزات نظامی به رژیم سعودی مشغول‌اند.

فرانسه سومین فروشنده تسلیحات به عربستان
فرانسه سومین صادرکننده بزرگ تسلیحات در جهان است و عربستان سعودی و امارات متحده عربی، بزرگ‌ترین خریداران تسلیحات فرانسوی هستند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی، یک موسسه نظرسنجی غربی به نام «یوگاو» نظر مردم فرانسه را درباره ارسال تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی جویا شد. نتیجه نظرسنجی این موسسه نشان می‌داد که حدود ۹۰ درصد از فرانسوی‌ها از رئیس‌جمهور کشورشان، توقف ارسال سلاح به کشور‌های حاضر در جنگ یمن از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی را خواستار هستند.

به طور کلی، کارنامه غرب بویژه چهار کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در طول تاریخ مملو از کشتار انسان‌های بیگناه و مشارکت در جنایت علیه بشریت است؛ جنایتکاری سردمداران این ۴ کشور مدعی حقوق بشر در ۴ سال اخیر که سعودی‌ها مردم یمن را آماج تجاوزات خود قرار داده‌اند، به آشکارترین شکل ممکن در پیش روی جهانیان قرار گرفته است و سند بیّن توحش آنهاست.

مقام معظم رهبری در نخستین روز سال جاری در بخشی از بیاناتشان در حرم مظهر رضوی، فرمودند:

ببینید! به طور کلّی من این را به شما عرض بکنم؛ این نتیجه‌ی مطالعات فراوان و مشاهده‌ی تجربیّات خودمان و تجربیّات دیگران است: من عرض می‌کنم سیاست و قدرت در غرب، در دولت‌های غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است، هم زورگو است، هم بی‌منطق است، هم زیاده‌خواه است. این‌ها هیچ منطقی سرشان نمی‌شود؛ با منطق واقعاً بیگانه‌اند. در باطن، سیاستمداران غربی آدم‌هایی هستند به معنای واقعیِ کلمه وحشی. تعجّب نکنید؛ بله، کت و شلوار میپوشند، کراوات میبندند، ادکلن میزنند، کیف سامسونت دستشان میگیرند، امّا وحشی‌اند؛ عملاً کار‌های وحشی‌ها را می‌کنند.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جنایات رژیم سعودی در یمن آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیرو‌های امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از ۳۳ هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به‌نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و تعداد مجروحان هم به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۴۶ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فیلم حضور کودک ۲ ساله یخ زده در بیمارستان | امیرمحمد چطور در میان حیوانان وحشی زنده ماند
  • ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم غزه رقم خواهد زد
  • ابتکارات مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • رئیسی: ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد