Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:24:06 GMT

مایه حیاتی که سیل سرکش شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۶۵۱۰

مایه حیاتی که سیل سرکش شد

ایلام- ایرنا- دیدن خانه های ویران و گل الود، و انسان هایی که حاصل سال ها کار و تلاش اینسان در اوار گل و لای مدفون و فنا می شود ، حالم را بد می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همیشه آب را مایه حیات و شادابی و زندگی و ابادانی می دانستم و بهترین لحظه را رفع عطش با آب خنک و‌گوارا و وضو برایم تداعی می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیدن ابی اب دریا ارامش را به وجودمان مهمان می کرد و لذت حضور و اب بازی و دست زدن به اب را بارها تجربه کردیم اما این بار انقدر از باران و اب و ویرانی برجای مانده از سیل که خانه هم وطنانمان را اینچنین نابود کرد دلم گرفته که خدا می داند.
آرامش و شادی یک لحظه حضور در خانه و خانواده و نشستن و خوابیدن و پا را دراز کردن در خانه هرچند محقر و کوچک و ساده نمی توان را با هیچ چیز عوض کرد.
اکنون آب به سیلی ویرانگر مبدل شده و همان خانه های ساده و دلنشین روستا را در تیرگی خود محو می کند و لحظه به لحظه سرمایه و زندگی دهها انسان به فنا می ورود.
روستای چمشیر و ماژین در ایلام، پل دختر لرستان و ورودی شهر اهواز و دشت های حاصلخیز خوزستان قربانی سرکشی اب شده و هر لحظه خانه ای ویران و سرمایه دهها کشاورز زحمت کش بر باد می رود.
چه غم انگیز و بهت اور ما باید فقط نگاه کنیم و هیچ کاری از دستمان بر نمی اید، مصیبت و بحرانی که اکنون استان خوزستان در کشور را درگیر خودش کرده است.
خیلی ها داوطلبانه در تکاپو و کمک به سیل زدگان هستند و حتی نیروهای نظامی و ارتشی و سپاهی، هلال احمر، بسیج، نیروهای امدادی و درمانی در حال کمک رسانی و جابجایی سیل زدگان هستند.
نیروهاب راهداری و مخابراتی و خدماتی شبانه روز در تلاش و تکاپو هستند تا دوباره امکانات خدماتی را در شهرها و روستاها برقرار کنند و راه ها و پل های ویران شده را مرمت کنند تا ارتباط مان با هم قطع نشود.
از این اب لعنتی که اکنون خروش و هجوم وحشیانه اش، اشیانه ارامش هم وطنانمان را ویران کرده بدحور دلم گرفته است.
با چشمانی نگران مردم سایر مناطق کشور خبرهای سیل را همچنان پیگیری می کنند و‌فضای مجازی پر از کمپین ها و‌گروهایی شده که با مردم مصیبت زده همدردی می کنند و هر کس با هر آنچه که در توان دارد برای کاهش آلام این درد که پیکر ایلام عزیز و خوزستان خسته از جنگ را کمک می کند.
مردم رشادت ها و دلاور مردهای مردمان مرزدار را در هجوم وحشیانه دشمن از یاد نبرده اند و اکنون این مصیبت داغی دیگر بر غم ها و داغ های این دیار پر از آله و رنج افزوده است.
دشت هایش که دیروز میدان کارزار با دشمن بود و سپس مایه تولید و خودکفایی و کشاورزی امروز در جدال با سیل و گل آلود و ویران شده است.
چقدر این روزهای سخت و طاقت فرسا برای هم وطنان سیل زده به سختی می گذرد اما بی شک این تقدیر و آزمونی بزرگ است که این بار این مردمان را مورد آزمون قرار داده تا صبر و استقامت و بردباری آنان را محک کند و نتیجه آن را از هم اکنون می توان نشان داد که سینه سپر جوانان این سرزمین و قد رعنای مردمان این دیار حتی سرکشی آب را هم به زانو در می آورد.
به امید اینکه دوباره آرامش و امید به مناطق سیل زده بازگردد و همه مردمان این مناطق بحران زده با توکل بر خدا دوباره زندگی را از نو شروع کنند.
7177/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل حوادث همدلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هولناک ریزش خانه قدیمی در زواره اصفهان بر اثر بارندگی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آبگرفتگی خیابان‌های خرم‌آباد پس از بارندگی‌های شدید (فیلم) گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر (فیلم) سرریز شدن یک سد دیگر در سیستان و بلوچستان (فیلم)

دیگر خبرها