Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از حدود چهار سال تغییر کرد و رئیس سابق صندوق برای دومین بار بر صندلی مدیریت این بخش کلیدی وزارتخانه تکیه می زند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار دانشگاه ایرنا، ذوالفقار یزدان مهر روز گذشته موافقت منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را برای کناره گیری از ریاست صندوق رفاه دانشجویان این وزارتخانه دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از امروز 25 فروردین ماه در کسوت معاون سازمان بهزیستی آغاز به کار می کند و قرار است از هفته آینده حکم دیگر او برای قائم مقامی این سازمان در امور مجلس هم صادر می شود.
ناصر مطیعی استادیار دانشگاه تهران در دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی این دانشگاه در حالی جانشین یزدان مهر می شود که تا 30 فروردین ماه 94 ریاست صندوق رفاه دانشجویان را بر عهده داشت و بار دیگر به این صندوق پا می گذارد.
یزدان مهر از 30 فروردین ماه 94 و در پی برکناری ناصر مطیعی (رئیس سابق این صندوق)، توسط محمد فرهادی وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری پا به صندوق رفاه دانشجویان گذاشت و در 30 فروردین ماه 96 حکم وی به مدت دو سال دیگر تمدید شد. حال در آستانه اتمام حکم دو ساله اش به سازمان بهزیستی می رود.
مطیعی نخستین بار در پنج اسفند ماه 92 با حکم دو ساله رضا فرجی دانا وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس این صندوق منصوب شده بود.
وی پس از اولین خداحافظی با صندوق رفاه دانشجویان، با حکم مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان به عنوان مدیر کل امور دانشجویان داخل این سازمان مشغول به کار شد.
مطیعی از سال 94 تاکنون عضو شورای بررسی موارد خاص سازمان سنجش آموزش کشور و از سال 92 تاکنون عضو کمیسیون دانشجویی شورای تامین استان تهران است. وی همچنین تا پایان سال گذشته ریاست کارگروه استقرار نظام نوین مالی دانشگاه تهران را بر عهده داشت.

**اقدامات چهارسال گذشته صندوق رفاه دانشجویان
در زمان ریاست چهار ساله یزدان مهر بر صندوق رفاه دانشجویان، پوشش صددرصدی تسهیلات و افزایش 25 تا 500 درصدی مبلغ وام های دانشجویی، ایجاد و تقویت 114 صندوق خیریه و قرض الحسنه در دانشگاه ها برای کمک و ارائه وام شرافتی به دانشجویان بی بضاعت برای جلوگیری از ترک تحصیل اتفاق افتاد.
همچنین جلب حمایت نهادهای عمومی، مردمی و خیران با ظرفیت سازی 224 میلیارد تومانی و وصول 420 میلیارد تومان از 440 میلیارد تومان مطالبات معوق صعب الوصول انباشت شده در 30 سال گذشته را می توان از دیگر اقدامات این صندوق بر شمرد.
افزایش 192 درصدی ذخیره مالی استراتژیک صندوق که از 139 میلیارد تومان در طول چهار دهه فعالیت صندوق به 488 میلیارد تومان در سال 97 رسید.
رشد 160 درصدی درآمد اختصاصی صندوق نسبت به مدت مشابه قبل و تحقق 1477 میلیارد تومان درآمد اختصاصی در چهار سال اخیر و رشد 108 درصدی اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان در چهار سال گذشته نسبت به چهار سال مشابه اتفاق افتاد.
افزایش وام ویژه دوره دکتری از 3.8میلیارد تومان در سال 93 به 220 میلیارد تومان در سال 97 (58 برابر) و پرداخت 37 میلیارد تومان کمک رهن به دانشگاه ها برای تحقق هدف «هیچ دانشجوی واجد الشرایطی نباید پشت در سرای دانشجویی بماند»، برای رفاه حال دانشجویان مصوب شد.
ظرفیت سازی 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ساخت سراهای متأهلی و مجردی مورد نیاز، صنعتی کردن و تجهیز 115 آشپزخانه، ایجاد و راه اندازی 105 رستوران مکمل در این دوره اتفاق افتاد که گامی نو در به روز کردن آشپزخانه های دانشگاه های کشور محسوب می شود.
رتبه بندی و ارتقاء بهبود فضای 587 سرای دانشجویی دانشگاه ها و 120 سرای دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار صندوق رفاه دانشجویان در این چهار سال بود که به بهبود کیفیت خوابگاه های دانشجویان کمک کرد. اتاق های تندرستی، کارگاه های مهارت محور، چمن های مصنوعی، جاده های تندرستی در کنار سراها را می توان به دیگر اقدام های عملیاتی این صندوق اضافه کرد.
**9492**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي صندوق رفاه دانشجويان انتصاب وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم

اکبر ایزدی گفت: در پی بارندگی‌های دیشب و امروز و جاری شدن سیلاب‌ها، مسیر چاه غلامعلی مسدود شد.

وی افزود: شهروندان ضمن صبور بودن از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند.

بخشدار یزدان آباد از دامداران به ویژه دامداران روستای چاه غلامعلی خواست از چرای گوسفندان در مسیر رودخانه ها و سیلاب ها دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر‌های جاده‌ای به غیر از جاده چاه غلامعلی که تا اطلاع ثانوی مسدوداست،  باز است.

ایزدی از رانندگان خواست بااحتیاط رانندگی کنند. 

چاه غلامعلی منطقه عشایری بخش یزدان آباد است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید