Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@07:48:42 GMT

ایجاد بانک اطلاعات ثبت جلسات قرآن هفتگی در بافق

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۷۰۰۴

ایجاد بانک اطلاعات ثبت جلسات قرآن هفتگی در بافق

حجت الاسلام علی روحانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافق در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به فعالیت‌های قرآنی که در سال گذشته در شهرستان انجام شده اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن به صورت عمومی و تخصصی قرآن کریم از جمله این اقدامات است که در نهایت برای 400 نفر از قرآن آموزان گواهینامه‌های آموزشی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال 97 یک مورد صدور مجوز برای موسسه قرآنی و دو مورد صدور مجوز ویژه خانه‌های قرآن روستایی داشته‌ایم و اکنون 4 موسسه قرآنی وابسته به سازمان در شهرستان مشغول فعالیت هستند که برنامه‌های قرآنی توسط این موسسات اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام روحانی بیان کرد: بانک اطلاعات ویژه ثبت جلسات قرآن هفتگی در شهرستان ایجاد شده که تاکنون 30 مورد جلسه ثبت شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافق برگزاری 3 محفل انس با قرآن کریم، 10 کرسی تلاوت قرآن کریم، کارگاه یک روزه سبک زندگی قرآنی در شهرستان بافق را از دیگر اقدامات برشمرد.
وی از اعزام مربیان قرآن شهرستان به دوره‌های آموزشی استانی و خارج استانی خبر داد و تصریح کرد: در راستای نشر فرهنگ قرآنی و بیان احکام و پاسخ به شبهات، 20 مورد اعزام مبلغ در بخش خواهران و برادران به جلسات قرآنی انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد یزد اداره کل تبلیغات اسلامی یزد فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم قرآن، در نمایشگاه قرآن کریم باید سهم پررنگی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با هشتمین شب از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

حجت الاسلام حریزاوی که ساعتی پس از افطار به همراه خانواده در سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم حضور یافت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مقایسه با سال‌های گذشته خصوصاً سال‌های قبل از کرونا یک جهت قابل توجهی را در حوزه فناوری احساس می‌کنم و این جای خرسندی دارد که برخی مؤسسات و دستگاه‌ها تلاش کردند که در مرز فناوری محصولات خود را عرضه کنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: غرفه‌هایی که مرتبط با موضوع هوش مصنوعی است و فعالیت دانش بنیانی که به همت جوانان انقلابی، متدین و صاحب دانش ما پدید آمده نشانگر یک امید، رشد و تحولی در این زمینه است که باید توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه نسبت به مشارکت مردم در تولیدات رسانه‌ای یک خلأیی را احساس می‌کنیم، ادامه داد: اکثر غرفه‌ها به معرفی دستگاه‌ها، مؤسسات و خدمات خود می‌پردازند و مردم نهایتاً در حد یک کاربر حضور دارند. البته این خصلت فضای مجازی و پلتفرم‌های امروزی است. باید به این فکر کنیم که چطور می‌توانیم حضور مردم و نقش آفرینی آن‌ها در توسعه محصولات قرآنی را به نمایش بگذاریم و برای آن راهکاری را پیدا کنیم.

حجت الاسلام حریزاوی گفت: نسبت به اینکه کار تخصصی قرآن چند درصد نمایشگاه را به خود اختصاص داده هم باید یک ارزیابی صورت بگیرد. طبیعتاً در دوره‌های قبل نمایشگاه بیشتر به قرآن اختصاص داشت، الان به قرآن و سایر محصولاتی که مرتبط با فرهنگ قرآنی هستند اختصاص پیدا کرده که در جای خود ارزشمند است. شاهد ارائه گستره محصولات در لایه‌های مختلف هستیم، اما نباید از قرآنی بودن نمایشگاه فاصله بگیریم و در واقع سهم قرآن باید سهم پررنگی باشد.

کد خبر 6064223 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • جلسات خانگی پُر فروغ قرآن کریم در بردسیر
  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است
  • سهم قرآن، در نمایشگاه قرآن کریم باید سهم پررنگی باشد
  • هنر‌های قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن
  • افتتاح موسسه قرآنی در سیرجان