Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که تا چند روز آینده طالبان و مقامات آمریکایی قرار است دور جدید مذاکرات خود را در دوحه برگزار کنند تنها از روز گذشته در ۱۶ ولایت این کشور حملاتی علیه نیروهای امنیتی افغان انجام شده است. ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حملات شدید طالبان از چند هفته پیش تشدید شده است اما پس از اعلام آغاز عملیات بهاری این گروه تحت عنوان «الفتح» حملات طالبان بیش از پیش تشدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان ضمن اعلام آغاز عملیات الفتح تاکید کرد که این گروه نسبت به روند صلح متعهد است و دولت و نیروهای خارجی را به تشدید عملیات خود علیه این گروه متهم کرد.

به گزارش «رویترز» مقامات امنیتی در کابل می‌گویند که روز گذشته به غیر از حمله انتحاری طالبان به پایگاه نیروهای امنیتی در ولایت «قندوز» در 15 ولایت دیگر این کشور نیز حملات طالبان جریان داشته اما این حملات تلفات قابل توجهی نداشته است.

یکی از مقامات ارشد دولتی گفت: طالبان برای نشان دادن حضور خود در آغاز عملیات بهاری این حملات را انجام داد اما نیروهای افغان در حالت آماده باش بودند و بنابراین چندین حمله باز زده شد.

«انعام‌الدین رحمانی» سخنگوی والی قندوز اظهار داشت که طالبان از ساعات ابتدایی صبح گذشته حمله به این شهر را از جهت‌های مختلف آغاز کرد که منجر به برجا ماندن تلفات سنگین شد.

یکی از مقامات محلی وزارت بهداشت که نامش فاش نشده نیز اظهار داشت که بیش از 70 کشته و زخمی به بیمارستان شهر منتقل شده است.

حملات دیگری نیز در ولایت‌های «بغلان»، «تخار»، «بدخشان»، «فاریاب»، «سرپل» و «بلخ» صورت گرفت اما گزارش‌هایی مبنی بر تلفات شدید این حملات وجود ندارد.

«گاف» ریاست جمهوری افغانستان درباره اعلام عملیات بهاری طالبانحمله 2 خودروی بمب‌گذاری شده به شهرستان «شیرزاد» در شرق افغانستانکشته شدن دستکم 7 نیروی امنیتی در مرکز افغانستان

در جنوب افغانستان نیز طالبان حملاتی را در شهرستان‌های «ناد علی»، «گرشک» و «سنگین» انجام داد.

از سوی دیگر نیز 7 نیروی امنیتی نیز در یک کمین در ولایت «غور» مشته شدند که سبب درگیری چند ساعته بین نیروهای دولتی و طالبان شد.

حملات طالبان در حالی تشدید شده که قرار است دور جدید مذاکرات «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و هیئت مذاکره کننده طالبان تا چند روز آینده در قطر برگزار شود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای جداگانه خود از اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: نشست کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات افغانستان در آینده نزدیک به ریاست معاونان اقتصادی استانداری های مزبور با ساختاری متفاوت برگزار خواهد شد.   حسن نوری زاده افزود: این توافق حسب مذاکرات صورت گرفته و درخواست بخش خصوصی ۲ کشور در جریان ملاقات با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت.   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این دیدارها بر ضرورت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه همکاریهای دو کشور ایران و افغانستان بویژه ضرورت توجه به تکمیل و بهسازی زیرساختهای مرزی و گمرکی تاکید شد.   نوری زاده  ادامه داد: در این دیدارها آمادگی این استان برای حضور در عرصه های کشت فرا سرزمینی، انتقال انرژی، برگزاری دوره های آموزشی برای تربیت نیروهای ماهر و همکاریهای متقابل علمی در افغانستان بویژه هرات اعلام شد.   او گفت: در همین راستا مقرر شد در آینده نزدیک کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات با ساختار عملیاتی تر و برنامه جامع کاربردی برای شروع اقدامات مهم و اساسی در حوزه های انتقال انرژی و آموزشهای فنی و حرفه ای، رفع موانع مرزی و همکاریهای مشترک برای ایجاد پارک علم و فناوری در هرات برگزار و موضوعات را پیگیری کند.   ضرورت افزایش روابط تجاری بین ایران و ترکمنستان   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکمنستان نیز مشکلات روابط تجاری بین این دو منطقه را بررسی و بر افزایش روابط تجاری و رفع موانع موجود بین دو کشور تاکید کرد.   در این دیدار آخرین وضعیت روابط تجاری این دو کشور بررسی و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مراودات فی مابین تاکید شد، همچنین مقرر گردید همکاری اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی تقویت شود و برنامه‌ریزی ها به صورت مشترک انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه