Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه با توجه به مسائل و مشکلاتی که در ایام نوروز برای کشور رخ داده پیش بینی افزایش قیمت در این مقطع غیر قابل پیش بینی است، اظهار کرد: تا چند ماه آینده می‌توانیم با توجه به شرایط اقتصادی وضعیت بازار مسکن را پیش بینی کنیم.

وی افزود: به دلیل آنکه از سال گذشته همزمان با افزایش قیمت مسکن، بازار مسکن وارد رکود شد بنابراین تا یک ماه آینده بازار مسکن همچنان در شرایط رکود تورمی قرار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر بیان کرد: دولت طبق قول و وعده‌های که داده است تحولات گسترده‌ای در بافت‌های فرسوده ایجاد خواهد کرد و در صورتی که این اقدام به مرحله اجرایی برسد تاثیر گذاری بسیار زیادی در رونق مسکن خواهد داشت.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه کاهش سخت گیری‌های مالیاتی و همچنین بهبود وضعیت سرمایه گذاران بخش مسکن می‌تواند زمینه‌ساز رونق تولید شود گفت: بسیاری از قوانین مالیاتی مانع ورود سرمایه گذاران به بخش مسکن می‌شود و از سوی دیگر بلاتکلیفی‌هایی که در قوانین حوزه مسکن وجود دارد باعث شده است که سرمایه گذاران وارد این بازار نشوند.

وی تاکید کرد: هم اکنون سوداگران در بخش بازار مسکن و  احتکار واحد‌های مسکونی فعالیت می‌کنند و خوشبختانه وارد بخش تولید مسکن نشده اند بنابراین دولت باید با اتخاذ تدابیر لازم دست سوداگران و دلالان را از بخش خرید و فروش مسکن کوتاه کنند.

رهبر بیان کرد: هم اکنون سوداگران تعیین کننده قیمت مسکن هستند به طوری‌که در سال گذشته قیمت‌های مسکن در منطقه پنج را به صورت نجومی افزایش دادند و همین موضوع باعث ایجاد تورم قیمتی در برخی مناطق تهران شد.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: باید حاکمیت قیمتی را از دست سوداگران خارج کرد، زیرا که با کنترل قیمت‌ها می‌توانیم تولید مسکن را در بازار افزایش دهیم.

وی یادآوری کرد: هم اکنون نقدینگی در اقتصاد کشور بسیار زیاد است و باید با برنامه ریزی و کنترل سوداگران، آن را به سمت و سوی تولید هدایت کنیم. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استان تهران ایام نوروز افزایش قیمت شرایط اقتصادی مسکن دولت سرمایه سرمایه گذاران خرید و فروش تورم نقدینگی بازار مسکن احتکار بافت های فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵۰ واحد به مددجویان کمیته امداد زنجان واگذار شد

همزمان با سراسر کشور ۴۵۰ واحد مسکونی و مجموع زیربنای ۲۳ هزار و ۸۳۷ متر مربع به مددجویان کمیته امداد زنجان واگذار شد، رقم هزینه شده برای ساخت آن‌ها ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیین واگذاری 33 هزار و 683 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور به‌ شکل ویدئو کنفرانس در سراسر کشور و با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

در استان زنجان هم همزمان با سراسر کشور 450 واحد مسکونی و مجموع زیربنای 23 هزار و 837 متر مربع به مددجویان کمیته امداد زنجان واگذار شد، رقم هزینه شده برای ساخت آن‌ها 90 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

این واحد‌های مسکونی به همت کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث و به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد در روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت واگذار شده است.

روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگارانف اظهار داشت: یکی از نیازهای اولیه خانواده‌ها مسکن است که تامین مسکن مددجویان یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه امروز 450 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد واگذار شد، اضافه کرد: مجموع زیربنای این واحدها 23 هزار و 837 متر مربع بوده و رقم هزینه شده برای ساخت آنها 90 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: افتتاح این تعداد واحد در استان که با همدلی، همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان به سرانجام رسیده‌اند نشان از عزم جدی مسئولان برای تامین مسکن مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  •  واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • ۴۵۰ واحد به مددجویان کمیته امداد زنجان واگذار شد
  • نرخ رهن بازار مسکن در تهران؛ رهن کامل در این منطقه با یک میلیارد
  • قیمت آپارتمان در منطقه ۱۵ تهران
  • نرخ خرید در بازار مسکن تهران؛ مسکن در این منطقه۴۰ میلیون تومان!