به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حسن خلیل‌آبادی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با انتقاد از وضعیت نامناسب شبکه فاضلاب دو محله عباس‌آباد و بهشتی گفت: سه تا چهار سالی می‌شود که در شهرری شبکه فاضلاب در حال اجراست، اما به دلیل عدم شیب مناسب  دو محله عباس‌آباد و بهشتی متاسفانه هنوز این دو محله به تصفیه‌خانه وصل نشده‌اند.

وی با بیان این‌که به نظر می‌رسد به منظور رفع این مشکل ایجاد مخزن مورد تایید شرکت آب و فاضلاب برای پمپاژ ضروری است، اظهار کرد: در بازدیدها از هر دو محله متوجه شدیم که تاسیس سیستم پمپاژ، جانمایی و نقشه آن تهیه شده، اما هنوز اجرایی نشده است و متاسفانه مسئولان آب و فاضلاب هم پاسخ روشنی نمی‌دهند و موضوع را به یکدیگر ارجاع می‌دهند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که تاخیر در اجرای این پروژه باعث بروز خساراتی از جمله فرونشست معابر و خانه‌ها و همچنین مشکلات زیست محیطی ناشی از نشت فاضلاب انباشت شده می‌شود، گفت: به شرکت آب و فاضلاب تهران تذکر می‌دهم که با توجه به اهمیت موضوع و برای پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران،  به حال این دو محله فکری کنند.

منبع: جهان نيوز

مطالب پیشنهادی:
خبر بعدی:

ما آدم نداریم

در مجموعه یادداشت‌‌هایی که ذیل «انسان‌‌شناس در میدان» در صفحه فرهنگ و زندگی روزنامه ایران منتشر می‌‌شوند، قصد دارم با تکیه و تأمل بر تجربیات کارهای میدانی‌‌ام در سال‌های اخیر، به طرح و بحث درباره مسائلی بپردازم که از روابط میان «انسان‌‌شناس» و «میدان» برمی‌‌آیند، چیزهایی که هم بر انسان‌‌شناسی در ایران و هم بر نقش این گروه از محققان در جامعه معاصر ایران تأثیر می‌‌گذارند. اصغر ایزدی جیران انسان شناس

  خیلی ساده و خلاصه، انسان‌‌شناس‌‌ها انسان را با قرار دادن در بسترهای بزرگ‌‌تری که در آن زندگی می‌‌کند می‌‌فهمند، بسترهایی چون فرهنگ، جامعه، اقتصاد، سیاست و دین. آنها این کار را از خلال پژوهشی میدانی انجام می‌‌دهند، با حضور بی‌‌واسطه و زیستن در همان شرایطی که مردمان دیگر زندگی‌‌شان را سر می‌‌کنند. به همین خاطر، کار میدانی یا مردم‌‌نگاری در قلب انسان‌‌شناسی قرار دارد و اثری تعیین‌‌کننده بر تمامی آن چیزهایی می‌‌گذارد که انسان‌‌شناس می‌‌خواهد به‌‌عنوان دستاوردهای رشته‌‌ای خود به جهان انسانی عرضه کند.
محله مالازینال در تبریز یکی از سایت‌‌های میدانی من است که در پهنه بزرگ حاشیه‌‌نشینان شمال شهر قرار گرفته‌‌ است، محیطی اجتماعی که 13 سال قبل نخستین تجربه میدانی‌‌ام را در آن از سر گذرانده‌‌ام و اخیراً بدان بازگشته‌‌ام تا تحقیقاتم را ادامه دهم. علاوه بر اینکه به درون خانه‌‌ها می‌‌روم و شنونده داستان‌‌های زندگی خانواده‌‌ها هستم، به فضاهای عمومی مالازینال هم می‌‌روم، به گاراژهای ضایعاتی، مسجدها، کلوپ‌‌ها و قهوه‌‌خانه‌‌ها. یکی از محور های اصلی صحبت‌‌هایم با گروه‌‌های اجتماعی مختلف این فضاهای عمومی محله بر سر این بود که چرا مالازینال به مثابه یک اجتماع انسانی گرفتار مجموعه مصایب وخیمی شده و طی دهه‌‌های گذشته تسکین نیافته است. یکی از جواب‌‌های تکراری این بود که «بیزیم آدامیمیز یوخدی» (ما آدم نداریم)، «قاباغا توشن» (کسی که جلو بیفتد.) ناراحت بودند از اینکه شخصی را ندارند که از خودشان باشد و مصایب‌‌شان را به بیرون از محله ببرد، به پیش مسئولان شهرداری و سازمان‌‌های دولتی.
بحث‌‌های زیادی در خصوص رابطه محله مالازینال با سازمان‌‌ها و نهادهای مدیریت شهری در خلال گفت‌‌وگوهایمان با اهالی کردم، اما چیزی از همین جواب‌‌های کوتاه «یاد گرفتم» که می‌توانست به نحوه کردار انسان‌‌شناختی من در میدان کمک کند. این صحبت‌‌ها من را واداشت تا در مورد نقش جدیدی که ممکن بود آن را در محله به عهده بگیرم فکر کنم. وقتی شب‌‌ها از محله به خانه برمی‌‌گشتم، ذهنم مشغول بود: آیا انسان‌‌شناس مالازینال، وقتی اهالی آن می‌‌گویند که آدم ندارند، می‌تواند آدم‌‌شان باشد؟ برای اینکه جواب مثبتی به این پرسش بدهم، باید از نقش‌‌های کلاسیک و قدیمی انسان‌‌شناس به مثابه مشاهده‌‌گر منفعل خارج می‌‌شدم تا به نقش مشارکت‌‌کننده فعال هم برسم. نمی‌‌خواهم کار میدانی‌‌ام فقط به این خلاصه بشود که گوشه‌‌ای بنشینم و ناظر و ثبت‌‌کننده رنج حاشیه‌‌نشینان فقیر تبریز باشم، بلکه می‌‌خواهم قدمی هرچند خیلی کوچک برای کاهش رنج‌‌هایشان هم بردارم. ولی چگونه می‌توانم آدم خوبی برایشان باشم؟ کار ساده‌‌ای نباید باشد.
پرسش‌‌های دیگری هم پیش می‌‌آمدند: چه ویژگی‌‌هایی در انسان‌‌شناس مالازینال باید باشد تا تبدیل به آدم به دردبخوری بشود؟ جواب من چیزی است که قلب کار میدانی در انسان‌‌شناسی را تشکیل می‌‌دهد: دوره‌‌ای از شاگردی طولانی‌‌مدت که من را تبدیل به کسی کند که به‌‌طور گسترده و عمیقی خبردار بشوم از چند دهه تاریخ محلی و از مسائلی که اکنون در محله می‌‌گذرد. سپس، شاید از خلال این درگیری میدانی، آدمی زاییده شود متفاوت از کسی که برای نخستین بار وارد محله مالازینال شد، آدمی دوفرهنگی؛ آدمی که هم در محله زیسته و هم در دانشگاه و شاید این دوفرهنگی بودن بتواند کمک کند که او «جلو بیفتد» و تصاویر و صداهای مالازینالی‌‌ها را در متن‌‌های مردم‌‌نگارانه خود به میان عموم مردم و مسئولان ببرد.

جزئیات گران‎شدن بنزین و CNG از اول خرداد؛ تعیین سهمیه ۶۰ لیتر بنزین برای خودروهای شخصی

پمپئو: آمریکا در کنار مردم ایران می‌ماند| می‌خواهیم ماهیت جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهیم!

نجات پیرمرد ۷۰ ساله به وسیله بالگرد اورژانس فارس از کوه سبز

منبع این خبر، وبسایت jahannews.com است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۳۴۱۸۹۴۷ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

دیگر خبرها

  • مرگ دو کودک بر اثر سقوط در فاضلاب کاشمر
  • نشت نفت خط انتقال در جاده مسجدسلیمان برطرف شد
  • ۵۰ سال محرومیت‌ اهالی یک محله درمشهد
  • امام جمعه شهرری: سربازان گمنام حافظان آرامش در کشور هستند
  • خراسان‌رضوی|مرگ دلخراش ۲ کودک کوهسرخی؛ سقوط در سپتیک فاضلاب مدرسه سبب فوت شد
  • 2 کودک در فاضلاب مدرسه کاشمر جان باختند
  • کاهش دمای هوا در استان قزوین/احتمال سرما زدگی محصولات
  • سفیر عراق بخش بستری بیمارستان حضرت زهرا(س) شهرری را افتتاح کرد
  • عامل تخلیه فاضلاب در ساحل تالش به دادگاه معرفی شد
  • بیش از 9 میلیون مترمکعب فاضلاب شهر خوی تصفیه شد
  • خطر نشت نفت و وقوع یک فاجعه زیست محیطی در کمین تالاب هورالعظیم
  • تخریب ساختمان های فلسطینیان در قدس شرقی
  • معامله قرن چیست؟
  • طرح های در دست اجرا در سکونتگاه های غیرررسمی قم تکمیل می شود
  • 75 هزار متر مربع از معابر شهر ری آسفالت شد
  • احتمال مسمومیت عمدی قوچ ومیش‌های پارک ملی گلستان وجود دارد
  • فاضلاب محلات بهشتی و عباس آباد شهرری ساماندهی می شود
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب جنوب تهران برگزار شد
  • مشکلات بهداشتی و سلامت مردم اهواز و روی سیاه فاضلاب